Nemčija na številnih odsekih slavnega Autobahna (avtoceste) ne pozna hitrostnih omejitev in je kot taka meka za številne voznike, ki radi vozijo hitro. Njim je namenjen posebni vozni pas.
Nemška vlada bo zdaj razpravljala o tem, da bi omejila hitrost na avtocesti. Glavni vzrok pa ni večje število mrtvih na avtocestah v Nemčiji, ki se je povečevalo kljub vse varnejšim vozilom, o tem se govori že od leta 2014 naprej, ampak onesnaženost zraka. Omejitev hitrosti naj bi bil le eden od ukrepov zaveze o transportu v prihodnosti, ki naj bi pripomogel k izboljšanju podnebnih razmer.
Predlog bi utegnil dvigniti na noge nemške voznike, ki so znani kot veliki ljubitelji hitrih avtomobilov in so navajeni, da na avtocesti stopalko za plin pohodijo »do konca«, zdaj pa jih želijo oblasti z davčnimi olajšavami in subvencijami spreobrniti v zagovornike električnih vozil.
Zanimivost
"Gentlemen agreement" je naziv dogovora med upravami treh vodečih nemških premium proizvajalcev vozil. Sredi osemdesetih let prejšnjega stoletja so ugotovili, da bodo porabili preveč denarja, če bodo med seboj tekmovali, kateri avtomobilom bo najhitrejši, pri čemer so želeli zagotoviti največjo možno varnost svojih vozil.
Strinjali so se, da postavijo omejitev na 250 km/h. To je bila kompromisna odločitev med hitrostjo in varnostjo. S tem so kupcem povedali, tukaj imate avtomobil in z njim dirkajte po Autobahnu, kolikor želite, a ne hitreje od 250 km/h. S tem so hkrati nekako prepričali nemške oblasti, da ne izglasujejo omejitve hitrosti na avtocesti.
Pri Reutersu, kjer so se dokopali do najnovejšega predloga, pišejo, da bi bili lahko Nemci močno kaznovani s strani EU, če se ne bodo držali zavez glede zmanjšanja emisij CO2 in NOx. Slednje se predvsem v segmentu transporta niso znižale že od leta 1990.
Nemška vlada koleba med zaščito nemške avtomobilske industrije, ki je ključna za njihovo ekonomijo, a jo obremenjujejo številni škandali povezani s prirejanjem emisij škodljivih plinov, in potrebo po drastičnem zmanjšanju škodljivih emisij, ki jih povzroča transport.
Pri Reutersu so zapisali, da naj bi do leta 2023 Nemci dodatno obdavčili fosilna goriva in hitrost na avtocesti omejili na 130 km/h, na cestah izven naselja pa iz 90 km/h na 80 km/h.
Zaenkrat gre zgolj za predlog, ki naj bi bil v končni obliki nared konec marca. Pri Reutersu še pišejo, da bo za sprejetje potrebna politična voljo, diplomatske vrline in verjetno tudi sklepanje kompromisov.
G.P., še malo v poduk, tole si preberi: https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Germany
Avtor G.P., si pa res šalabajzer. Omejitev na cestah zunaj naselij (ki pa niso avtoceste) je enaka v Nemčiji kot …