Nemčija išče načine, kako do vinjet

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Tudi v Nemčiji se očitno znajo po "slovensko" lotiti zadev. Načrti o uvedbi cestnin na avtocestah tresejo koalicijo, saj šele sedaj ugotavljajo, kako draga bo dejanska uvedba plačila, "pozabili" pa so tudi na zelo pomembno skupino vozil.
Oglej si celoten članek

Uvedba cestnin za vožnjo po avtocestah je ena od točk koalicijske pogodbe med vladajočimi strankami CDU, CSU in SPD, minister Alexander Dobrindt (CSU) pa je glavni motor novega režima, s katerim želi Nemčija denar za gradnjo in obnovo avtocest v prihodnje pridobivati podobno, kot to počno v večini drugih držav. 

A konec avgusta je postalo jasno, da znotraj koalicije še zdaleč ni enotnosti glede poteka uvajanja, prav tako je odprtih še ogromno vprašanj. Vplivni finančni minister Wolfgang Schäuble (CDU) je tako po poročanju Spiegla raztrgal Dobrindtov koncept, saj naj bi slednji podcenjeval stroške, ki bodo potrebni za vso infrastrukturo. Tako finančno ministrstvo z naslova novih cestnin po odbitju vseh stroškov pričakuje komaj 600 milijonov evrov viška na leto. V poročilu na šestih straneh ministrstvo odkrito sprašuje, ali niso bili sistemski stroški "zaradi kompliciranega sistema" postavljeni veliko prenizko. Ob tem Schäublovi računovodje opozarjajo Dobrindta, da bo v primeru izgube manjkajoča sredstva moral zagotavljati njegov resor. 

Lahke dostavnike so kar izpustili

Še dlje je šel notranji minister Thomas de Maiziere (CDU), ki je vložil celo ustavno presojo glede plačila cestnin, saj morda to krši temeljna načela enakopravnosti, ker so avtomobili, kombiji in tovornjaki različno obravnavani. Izkazalo se je namreč, da po sedanjem predlogu lahkim dostavnikom med 3,5 in 12 tonami ne bi bilo potrebno plačati niti cestnine za avtomobile niti za tovornjake, s tem pa bi bili izzvzeti, pa čeprav infrastrukturo obremenjujejo v podobni meri kot druga dva tipa vozil.

CSU, na katero zaradi pritiskanja s cestnino sedaj letijo hude kritike, se je postavila v obrambno držo in opozarja, da je stranka doslej vestno podpirala projekte obeh partneric, v zameno pa pričakuje isto. Vse kaže, da bo potreben nekakšen politični kompromis med voditelji vseh treh strank, vključno s kanclerko Angelo Merkel na čelo, saj se nenazadnje bližajo prve pomembnejše lokalne volitve.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 02:33 9. September 2014.

    Ne, bolj bistvena razlika je v tem, da Nemci za zgrajene avtoceste nimajo niti enega evra kredita. Pri nas pa …

  • 14:09 7. September 2014.

    pomembna razlika glede slovenije je v tem da bo nemec pobrano cestnino koliko je pač bo vložil nazaj v ceste …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.