Gre za vozila 16 proizvajalcev, od skoraj vseh nemških do francoskih, italijanskih in japonskih. Meritve so pri 22 modelih pokazale previsoke izpuste dušikovih oksidov, ki niso bili v okviru dovoljenih odstopanj oz. da sistemi za čiščenje izpustov pri teh modelih ne delujejo pravilno.
Ti sistemi oz. filtri, ki odstranjujejo škodljive snovi iz izpustov, se pri nizkih temperaturah izklopijo, s čimer se prepreči škoda na motorju ali morebitne nesreče. Izklop teh sistemov ob določeni zunanji temperaturi dovoljujejo pravila EU.
Vprašljivi skoraj vsi
Nemški minister za promet Alexander Dobrindt je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP dejal, da so poleg nemških znamk Volkswagen, Audi, Mercedes, Opel in Porsche med znamkami z vprašljivim sistemom za nadzor izpustov tudi Renault, Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Land Rover, Nissan in Suzuki.
Tudi pri vozilih BMW so odkrili previsoke izpuste, a je odstopanja mogoče upravičiti z omenjenim izklopom sistemov filtriranja ob določenih temperaturah, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
Volkswagen zaradi škandala izgubil milijarde
Osramočeni nemški avtomobilski velikan Volkswagen je zaradi škandala z goljufanjem na okoljskih testih za rezervacije namenil 16,2 milijarde evrov, kar ga je potisnilo globoko pod gladino. Rdeči števec se je ustavil pri 1,58 milijarde evrov, potem ko je predlani Volkswagen ustvaril 10,84 milijarde evrov dobička.
"Zadeva z izpusti je močno zaznamovala rezultate skupine Volkswagen v poslovnem letu 2015," so v podjetju zapisali v sporočilu za javnost.
Izguba iz poslovanja je znašala 4,07 milijarde evrov, medtem ko je predlani dobiček dosegel slabih 12,7 milijarde evrov.
Padlo je tudi število prodanih avtomobilov, in sicer z 10,137 milijona leta 2014 na 9,931 milijona lani. Po drugi strani so se prihodki velikana iz Wolfsburga vzpeli za 5,4 odstotka na 213,3 milijarde evrov, k čemur so pripomogla ugodna valutna gibanja.
V načrtih za letos je Volkswagen že znižal napovedane prihodke za "do pet odstotkov, odvisno od ekonomskih pogojev, predvsem v Južni Ameriki in Rusiji, valutnih gibanj ter razvoja dogodkov v zvezi z vprašanjem izpustov", so še zapisali po poročanju francoske tiskovne agencije AFP.
Lahko da gre za to, kar praviš, ampak zakaj se potem še vedno vztraja pri tako zastareli tehnologiji. Če nekaj …
Kot drugo. To da so vsi drugi ali velika večina njih vpleteni v afero, nič presenetljivega. Zaposleni prehajajo iz enega …
Kot prvo, VW-ju je šlo predobro v ZDA, prodaja je rasla, zato so pač Američani, tako kot so našli izgovor …