Dilem pri grand C-maxu je trenutno morda več kot odgovorov. V osnovi gre za zelo dinamičnega enoprostorca, ki se sicer pelje malenkost manj na ostro kot njegov 14 centimetrov krajši brat c-max, a tudi grand se zna obnašati v ovinkih in na ravnem. Bolj kot zunanjost velja pohvaliti videz notranjosti, položaj za volanom je zelo dober. Zavore, ročica menjalnika …, vse "štima." Manj navduši pogled na osrednjo konzolo, kjer se s podatki navigacije in sync sistema prve generacije za glasovno upravljanje prikazujejo na zaslonu, ki je manjši od še tako povprečnega pametnega telefona. Tudi okrogla gumba elektronske klimatske naprave si zaslužita grajo, saj ju je treba prav po "pincetno" prijemati.
Vse to bo popravila posodobljena različica, ki pride k nam čez nekaj mesecev. Če se z nakupom ne mudi, tako morda ni napak počakati, še posebej ker bo c-max pridobil tudi kar nekaj novih naprednih asistenčnih sistemov. A tudi sedanji je lahko pred konkurenti več kot samozavesten, saj je vsaj med doplačili denimo sistem prepoznavo mrtvih kotov, pa za opozarjanje pred trki v spredaj vozeča vozila, avtomatizirano bočno parkiranje, ki ga je uspešno demonstriral tudi testnik ...
Sedem že, a le štrije udobno
Grand C-max ima lahko kar sedem sedežev, tudi testnik jih je imel. A v tako "velikem" avtomobilu to nujno pomeni kompromis, saj si zadnja dva vzameta dobršen del prtljažnika tudi, ko sta zložena. Grand tudi ni tako velik, kot govori njegovo ime, saj je srednji sedež v drugi vrsti ozek, tretja vrsta pa niti najstniku ne zmore ponuditi ravno razkošja s prostorom za kolena. Zdi se torej, da grand C-max ostaja namenjen družini z dvema otrokoma, vsi dodatni potniki se bodo peljali le na ogled nogometne tekme ali v kino, drugače kot pri grand scenicu ali grand C4 picassoju torej.
Če je prostornost med najpomembnejšimi zahtevami, potem se mora ljubitelju fordov pogled na vsak način ustaviti na sedemsedežnem S-maxu, pa čeprav tudi zanj že prihaja povsem sveža zamenjava, tudi dražji je za vzdrževanje. Če pa je v igri srednje velik družinski prevoznik, potem grand C-max dokaj hitro zleze pod kožo.
Motor:1.560 ccm, 85 kW (115 KM), 270 Nm pri 1.750 vrt.
Poraba na testu:6,4 litra /100 km
Zmogljivosti:180 km/h, 12,3 sek
Cena:od 14.960 € (osnovni), 24.475 € (testni)
AvtoTest
Grand C-max med konkurenco morda ni najbolj radodaren glede prostora za ramena in kolena, nikakor pa ni stiskač. Prepriča dobra kakovost materialov, volan in njegova odzivnost sta po fordovsko športna, enostavno rokovanje s tempomatom vzor za tekmece, ročica menjalnika masleno gladko skače med prestavami. Stopnja opreme titanium ponuja nadpovprečno veliko, prilagodljivost je vidna v enostavnem zlaganju sedežev in odlagališčih.
Druženje z 1,6-litrskim dizelskim motorjem v testniku je bilo verjetno eno zadnjih, saj ga s prenovo nadomešča povsem novi za decilitier manjši dizel. Od slednjega pričakujemo, da se bo bolje spopadel z izrazito turbo luknjo pod 1.500 vrtljaji in boljšo uglašenost z menjalnikom. Moteče je namreč, da je z drugo prestavo zelo težko voziti skozi gnečo. Podvozje je morda za koga trdo, a na vsak način nadpovprečno zanesljivo in zaupanja vredno.
V tako zgoščenem razredu, kjer so doma “vesoljski” C4 picasso, zanesljivi toyota verso, dobri stari renault scenic ali težkokategornik VW tiguan, o izbiri lahko odločajo nianse. Govoriti o sedmih sedežih v tem velikostnem razredu, ne more imeti glavno teže, poleg počutja potnikov veliko šteje tudi zadovoljstvo tistega za volanom. In zlasti tu je grand C-max zelo močan.
19.210 evrov je začetna cena po Žurnalovi izbiri najbolj smiselnega grand C-maxa z 1,6 TDCi motorjem (85 kW) in povsem zadovoljivo opremo trend edition. Je pa oprema titanium za tisočaka več še precej bogatejša. Dodatna dva sedeža v prtljažniku staneta nekaj prek 800 evrov, če bosta veliko večino časa zložena, sta vprašljive vrednosti. Izbral bi še ogrevanje vetrobranskega stekla in paket parkirne pomoči s kamero. A če se ne mudi z ankupom, bi počakal na face-lift.