Iz ljubljanskega podjetja Elaphe so sporočili, da se jim je kot član svetovalnega tima pridružil Herbert Kohler. Gre za nemškega inženirja, ki je začel kariero v Daimlerju (Mercedes-Benz) in v gigantu prek raznovrstnih položajev v vseh ključnih oddelkih prišel v sam vrh menedžmenta, od leta 2000 dalje pa celo vodil Daimlerjevo divizijo za razvoj naprednih pogonov.
Leta 2009 pa je kot del takratnega dogovora, ko je Daimler vložil v mlado podjetje Tesla Motors Elona Muska, postal eden od vodilnih v podjetju Tesla Motors in pomagal v ključnih fazah razvoja ter začetkih masovne prodaje električnega pogona.
Kohler je danes profesor na univerzi v Stuttgartu in sodeluje s številnimi možganskimi trusti s področja mobilnosti. "V Elaphe smo počaščeni, da v naši ekipi lahko pozdravimo nekoga s tako revolucionarnim prispevkom h globalnemu gibanju e-mobilnosti," je v pismu zapisal vodja Elapheja Gorazd Lampič. Kohler bo pomagal "pri podjetniškem razvoju in tržnem položaju" Elapheja kot dobavitelja proizvajalcev vozil.
Elaphe se je v zadnjih letih uveljavil za eno najbolj prodornih podjetij na svetu na področju razvoja pogona v kolesu, ima tudi več patentov. Gre za pristop, da ima električno vozilo, dvo- ali štirikolesno, gnano vsako kolo z lastnim elektromotorjem, zaradi česar je mogoče doseči visoke izkoristke in boljše vozne lastnosti. Njihov pogon je primeren za dvokolesnike, za lahka gospodarska vozila, pick-upe in tudi športne avte.
Podoben pristop sicer razvija in preizkuša še več drugih podjetij, med drugim tudi Bosch.
Namesto proizvodnje na robu bankrota
Slaba novica za Elaphe pa je pred nekaj dnevi prišla iz ZDA. Podjetje Lordstown Motors s 600 zaposlenimi je v nekdanji tovarni General Motorsa intenzivno razvijalo serijski električni pick-up, ki bi za pogon uporabljalo prav Elaphejeve napredne električne motorje v kolesih. Njihovo delovanje so pokazali v promocijskem videu na svoji spletni strani.
Namesto da bi septembra že začeli s proizvodnjo in nato prodajo, pa so v Lordstownu zdaj sporočili, da jim za ta ključna (finančna) koraka manjka ogromno sredstev. Brez dodatnega vložka morebitnih investitorjev je zdaj celotno podjetje na pragu bankrota.
V kolesne motorje vlaga denar le tisti , ki nima dovolj tehničnega znanja! Avtomobili s temi motorji so težko vodljivi …
Zaslužujem od 130 do 180 dolarjev na uro, tej službi sem se pridružil pred tremi meseci in v prvem mesecu …