Evropska kolesarska federacija namreč želi do 15. novembra zbrati milijon podpisov za znižanje hitrosti v naseljih s 50 na največ 30 kilometrov na uro. "To ne pomeni, da hitrost na nekaterih odsekih v urbanih naseljih, kot so vpadnice, ne bi smela biti tudi višja. To bi bilo v domeni lokalnih skupnosti, mest, vasi," pojasnjuje Janez Bertoncelj s Slovenske kolesarske mreže. Če bodo podpise zbrali, bo predlog obravnaval Evropski parlament.
Za mnenje o tej temi smo povprašali strokovnjaka za promet Andreja Brgleza: "Mislim, da se posploševati kar tako ne da. Pri nas so si naselja zelo različna, vselej omejitev hitrosti na 30 km/h ni primerna. Morali bi natančno kategorizirati ceste. Tam kjer je težko doseči dovolj visoko stopnjo varnosti za kolesarje, na primer ceste brez pločnikov ali stara mestna jedra, je zmanjšana hitrost potrebna, v novih naseljih, kjer je moderna infrastruktura, pa ne."
Ne znižanju hitrosti v naseljih
V anketi, v kateri smo spraševali, ali se strinjate v znižanje hitrosti v naseljih s 50 na 30 kilometrov na uro (km/h) na račun varnosti, kar 92 odstotkov bralcev pravi, da se to ne bi smelo zgoditi. Glasovalo je 728 bralcev spletnega Žurnala.
Tole pa je strokovno razmišljanje verjetno na znanstveni osnovi.Strokovnjakom za promet predlagam naj ramislijo še o omejetvi na avto cestah …
To je pač vso znanje, ki ga narod hlapcev premore: zmanjšati, znižati, zategniti pas...
Še eno masovno poneumljanje prebivalcev. Zakaj: ni nihče predlagal boljše komunikacije ljudi v naselju, kam je šel denar od davkov …