Nakup poceni rabljenega avtomobila za študenta ni lahka naloga. Če se boste držali nekaj ključnih pravil, se bo lahko mladi voznik vozil še lep čas vozil za nizke stroške.
Prvo pravilo je – iščite avtomobile, ki imajo preprosto tehniko – motorje brez turbin in visokotlačnih vbrizgalnih sistemov. Ne nasedajte prijaznim obljubam, ampak se o dejanskem stanju avtomobila prepričajte sami. Kako? Tako, da kupite rabljen avto na preverjenih spletnih straneh ali preverjenih prodajalcih.
Poglejte VIN številko
"Ponudbe je res veliko, a žal niso vsi rabljeni avtomobili dobri. Številni imajo skrite napake ali prevrtene števce kilometrov, tudi za več kot polovico nazaj. S tem nepošteni preprodajalci ali trgovci zelo enostavno in hitro zaslužijo veliko denarja. Seveda ne moremo trditi, da so vsi avtomobili slabi ali da so vsi prodajalci nepošteni, prav pa je, da se, ko bomo kupovali rabljen avto, tega zavedamo in nam ni treba verjeti čisto vsemu, kar nam prodajalec predstavi," pravi Peter Kavčič iz DoberAvto.
Oglasi na transparentnem portalu za prodajo in nakup rabljenih (in tudi novih) avtomobilov www.DoberAvto.si, ki sicer deluje pod okriljem AMZS, so denimo opremljeni s številko šasije (VIN številka). Če je bil avto, ki ga iščete že kdaj registriran v Sloveniji, boste ravno zaradi tega lahko videli, koliko ima dejansko prevoženih kilometrov na števcu. Prav tako boste videli, koliko lastnikov je imel v preteklosti in ali je bil v bazi ukradenih ali zastavljenih vozil.
Ne imejte previsokih pričakovanj – manj je več
Večinoma gre za avtomobile srednje ali manjše velikosti in ravno ti so tudi najbolje ohranjeni in predstavljajo dober kompromis med ceno in tem, kaj še lahko ponudijo novemu lastniku.
"Zavedati se je treba, da tak avto vseeno vstopa v drugo polovico svojega življenjskega cikla. Gre za avtomobile stare med 10 do 15 let, odvisno od znamke in kilometrov. Seveda pa je potem še precej odstopanja navzdol. Sploh z večanjem avtomobilskega razreda se starost premika precej navzdol. Večji avtomobili za to ceno so že bistveno starejši. Hitro so denimo starejši za tri do pet let, ali tudi več. Za to ceno kljub vsemu najdemo zanimive avtomobile. Seveda je tudi stanje kilometrov na števcu večje," pojasnjuje Kavčič.
Ko se kupuje avto za nekaj tisoč evrov, je pametno iskati avtomobile z bencinskim motorjem s čim bolj preprosto tehniko in čim manj kompleksnimi sistemi pri dovodu goriva. Visoki stroški po besedah sogovornika namreč nastanejo, ko je treba menjati vbrizgalne šobe, turbino in podobne reči. "Morda kilometri kot taki sploh niso tako zelo problematični, bolj je pomembno, da je bil avto redno in ustrezno servisiran. Avtomobili, ki so starejši, imajo lahko tudi težave zaradi prerjavenja. To je lahko včasih celo večja težava kot motor in podvozje," pojasnjuje sogovornik.
Popravilo sistema vbrizga goriva lahko močno udari po žepu – govorimo o 1500 do 2000 evrih. Če odpove turbina, je ta strošek na srečo nekoliko manjši, ta je okoli 600 evrov, je pa veliko odvisno, ali je ob tem treba menjati še kaj drugega in je okvara turbine le posledica slabo delujočega sistema za dovod goriva.
Kavčič še svetuje, da nikar ne pozabite na to, v kakšne stanju so pnevmatike. So te še dovolj dobre ali bo potrebna menjava? Tu ste lahko hitro ob dodatnih 200 do 300 evrov, če pnevmatike niso večjih dimenzij.
Prav tako preverite stanje zavor. Popravilo ali menjava zavornih diskov vas zelo hitro stane 200 evrov in navzgor, odvisno od modela avtomobila.
Še eno pravilo izpostavljajo pri portalu DoberAvto.si: "Če je možno, se skušajte izogniti avtomobilom, ki jih ni veliko na cesti. Več, kot je avtomobilov, boljša je dobava nadomestnih delov, več je mojstrov, ki lahko to popravijo za dobro ceno. V vsakem primeru pa iščite vozilo, ki je primerno starosti in kilometrom. Izogibam se lepotno popravljenim avtomobilom, ki s tem zakrivajo napake." Še en nasvet je, da kupujte z razumom. Strošek nakupa ni edini strošek, ampak so tu še predvidljivi in nepredvidljivi stroški, ki jih je treba upoštevati. Pustite nekaj denarne rezerve za nepredvidena popravila.
Leto izdelave in prevoženi kilometri
Vse je odvisno od tega, kar dovoljuje proračun. Letnik je pomemben glede na ohranjenost, saj pokvarljivost z leti narašča. "Vedeti moramo, da je avto pri realnih 100.000 kilometrih šele dobro utečen. Z večanjem vgrajenih sklopov pa se veča število potencialnih okvar. Če je avto ustrezno servisiran, lahko brez težav prevozi 300.000 ali celo 500.000 kilometrov," pravi Kavčič.
Pri nakupu rabljenega avtomobila preverite njegovo zgodovino
Pri DoberAvto.si menijo, da je pomembno, da se kupec prepriča o servisni zgodovini takega avtomobila, servisna knjiga ali računi o opravljenih servisih so seveda zaželeni, je pa iluzorno pričakovati pri tako starih avtomobilih celotno servisno zgodovino. "Če želijo še dodatno preveriti, v kakšnem dejanskem stanju je avto, ga lahko pripeljejo v AMZS servisne delavnice, kjer mehanik opravi pregled na več kot 100 kontrolnih točkah. Oglas za avto, ki je bil na tak način pregledan, pa ima na DoberAvto.si značko AMZS PREVERJENO", še pojasnjujejo pri omenjenem portalu.
Našli smo nekaj dobrih ponudb rabljenih vozil za študente:
Za okoli 1.000 evrov
Za okoli 2.000 evrov
Za okoli 3.000 evrov
nisan in honda, haloooo. ko pride redni servis je pa dražji kot avto. ne basat. če nočete povedat po resnci, …
Študenti tudi za sobo nimajo,če ne bi bilo nas butastih tastarih,bi tenko piskali
Lani prodajal Fiesto za 1800€, realno prevoženih 140000. 3 x so me klicali študenti, da nimajo toliko denarja itd..ponujali so …