Predstavniki proizvajalca avtomobilskih komponent Valeo so na 16. tehnološki konferenci v organizaciji podjetja GMT opozorili, da elektrificirana vozila običajno stanejo več kot konvencionalna vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. Vendar pa se proizvajalci po zaslugi svojih izkušenj in novih tehnologij lahko potrudijo, da jih skozi celotni življenjski ciklus naredijo bolj dosegljiva.
Pospešena elektrifikacija
Pospešen razvoj elektrificiranih vozil, med katere poleg baterijskih električnih vozil uvrščamo še blage hibride, polne hibride in priključne hibride, so povzročili predvsem obsežni prehodi v smer elektrifikacije na treh velikih svetovnih trgih: Evropi, Kitajski in Severni Ameriki. V Evropi je Evropska komisija izglasovala prepoved prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem do leta 2035 ob dodatnih dogovorih glede alternativnih goriv in priključnih hibridov.
Na Kitajskem so prodajo baterijskih električnih vozil in priključnih hibridov pospešili s kreditnimi shemami, ki so pri kupcih povečale zanimanje zanje. V ZDA je elektrifikacijo s posebnimi programi vzpodbudila sedanja administracija, Kanada pa je za leto 2035 tudi napovedala prepoved prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.
Napoved prepovedi prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem je močno pospešila predvsem nakupe baterijskih električnih vozil, ki so zarezala tudi v deleže klasičnih samopolnilnih hibridov. Z njimi pa zaradi zadržkov do klasičnih vozil po eni strani in baterijskih električnih vozil po drugi, še vedno uspešno tekmujejo priključno hibridna vozila. Pri Valeu pravijo, da lahko zaradi učinka inercije pričakujemo, da bo do leta 2033 v Evropi elektrificiranega šele pol voznega parka.
Dve veliki kategoriji
Ko gre za arhitekturo elektrificiranih vozil, pri Valeu izpostavljajo dve veliki kategoriji. Prva so nizkonapetostna elektrificirana vozila, med katere uvrščamo majhna in lahka električna vozila, blage hibride in nekatere samopolnilne hibride. V drugo kategorijo visokonapetostnih elektrificiranih vozil pa se uvrščajo večina samopolnilnih hibridov ter priključni hibridi, električna vozila s podaljševalnikom dosega, električna vozila z gorivnimi celicami in baterijska električna vozila.
Hibridna in priključno hibridna vozila poleg klasičnih motorjev z notranjim zgorevanjem in z njimi povezanih komponent, potrebujejo še določene dodatne električne komponente. Med bolj izpostavljenimi so integrirani starter-generator, pogonski elektromotor, inverter, konverter DC-DC, v primeru dodatnega zadnjega pogona že elektrificirana prema, v primeru priključnih hibridov pa še električni polnilnik.
V primeri s tem pri Valeu izpostavljajo, da imajo baterijska električna vozila sicer v primerjavi s hibridi manj sestavnih delov, vendar pa so ti bolj kompleksni in bolj integrirani v sisteme. Povprečni baterijski električni avtomobil tako potrebuje visokonapetostno baterijo pogonskega sklopa, pogonski elektromotor, reduktor, konverter DC-DC, sistem za polnjenje baterij in pretvornik visoke v nizko napetost za napajanje ostalih nizkonapetostnih komponent na vozilu. Vse skupaj pa upravlja tudi zmogljiva osrednja naprava za distribucijo energije.
Ukrepi za povečanje učinkovitosti
Za proizvajalce in ključnega kupca je pomembno, da kljub povečani kompleksnosti, elektrificirana vozila postanejo bolj dostopna. Pri Valeu tako izpostavljajo 48-voltne sisteme blagih hibridov, ki ob majhnih dodatnih vložkih občutno povečajo gospodarnost klasičnih vozil. Stroške lahko zmanjša tudi uporaba elektromotorjev v kombinaciji z bolj učinkovitimi menjalniki, s čimer dosežejo stroškovno učinkovitost ob razmeroma majhni masi celotnega pogonskega sklopa.
Ker elektromotorji nimajo lastne sposobnosti blaženja učinkov nenadnih pospeškov in pojemkov, jih proizvajalci lahko s pričakovanji voznikov uskladijo z nastavitvijo nadzora oscilacije elektromotorja v inverterju. S tem se izboljša predvsem delovanje majhnih in najbolj dosegljivih električnih vozil, kakršni so električni motocikli ali majhni štirikolesniki, med katere se denimo uvršča citroën ami.
Ko gre za baterijska električna vozila polne velikosti, je povezovanje komponent v sklope eden od ukrepov za povečanje učinkovitosti njihove proizvodnje in zmanjšanje cene. Pri Valeu denimo izpostavljajo primer polnilnika baterij in DC/DC konverterja, ki so ju združili v kombinirano enoto.
Tudi poenotenje močnostne elektronike je ključno za zmanjšanje stroškov celotnega sistema, prav tako pa lahko k njim pripomore tudi uvedba elektromotorjev z elektromagneti namesto trajnih magnetov, saj ti ne potrebujejo toliko dragih redkih zemeljskih elementov. Poleg tega pri Valeu izpostavljajo tudi potrebo po proizvodnji manjših vozil, ki jih omogoča tudi njihova tehnologija eAccess.
Obnova komponent za cenejše servise
Žal marsikatera rešitev, ki proizvajalcem vozila služi pri zmanjšanju njegove kočne cene, lahko pomeni večje stroške pri njihovem poznejšem servisiranju oziroma ob morebitnem popravilu ali zamenjavi sklopov. Zato pri Valeu izpostavljajo možnosti uporabe obnovljenih nadomestnih komponent, ki so lahko precej cenejše od novih.
Pri njih so denimo že uredili program obnove nadomestnih komponent, iz katerega med drugim prihajajo obnovljeni alternatorji, zaganjalniki, mokre dvojne sklopke, pretvorniki navora, zavorne čeljusti, kompresorji klimatskih naprav in dvomasni vztrajniki.
Ko gre za elektrificirana vozila in elektronske komponente, njihov program obnove REMAN 2.0 s pritokom iztrošenih komponent med drugim širijo na sisteme ADAS, zaslone, žaromete ter 48-voltne hibridne sisteme, inverterje, električne grelnike, električne kompresorje klimatskih naprav in visokonapetostne pogonske motorje.
Celotna tehnologija EV v primerjavi z klasičnimi vozili pomeni manj sestavnih delov, maj porabe kovin AMPAK Baterije so ''key'' od …
drugo. recimo kranj kot mesto im50 polnilnih mest za bencinsko dizelske avte in to zadostuje za vse avte v kranju …
kot prvo bi spomnil amebe na eno staro dejstvo, ko so uvajali zeleni bencin je bil ta občutno cenejši od …