Država je spomladi objavila obširna razpisa za najem in nakup policijskih vozil najrazličnejših kategorij. Skupaj so iskali več kot 600 avtov, terencev, kombijev in drugih vozil.
Kljub zelo mamljivi tržni pogači je zaradi zapisanih pogojev pri kar nekaj sklopih policija dobila ponudbo le enega interesenta, ali pa niti tega ne. Tako niso uspeli najti ponudnikov za e-kolesa ali civilno specialno patruljno limuzino s prostornino motorja do treh litrov. Povsem električnih avtomobilov še niso iskali, niti v testni obliki najema.
Klasični policijski avto: octavia in corolla
Prvič bodo imeli naši policisti v širši uporabi hibridna vozila. Posel za 30 klasičnih patruljnih vozil je dobil Toyotin trgovec, kar je prav tako prvič, da bodo naši možje v modrem za svoje klasično delo uporabljali avto japonske znamke. Gre za avte, ki morajo biti ob dobavi že polepljeni v belo-modro-rumeno shemo in tehnično opremljeni v skladu z dodatnimi policijskimi zahtevami.
Policiji bo trgovec dobavil 30 coroll v izvedbi trek. To so karavani z nekoliko robustnejšo zunanjo podobo in 2,0-litrskim bencinskim motorjem s skupno sistemsko močjo 135 kilovatov.
Največji delež novih policijskih vozil pa bo tipa škoda octavia combi. Policija si je prek 60-mesečnega operativnega lizinga zagotovila dobavo 203 klasičnih patruljnih vozil z dizelskim motorjem. Še 50 najetih vozil pa bo octavij limuzin v športni RS izvedenki, medtem ko bodo štiri RS-e kupili. V te nameravajo vgraditi sistem provida, torej video nadzor hitrosti.
Policisti bodo v svoje vrste v obliki najema sprejeli tudi štiri zmogljive civilne audije A6.
Močnejšega še niso imeli: skoraj M
Zvezda razpisa je prav gotovo "specialno patruljno osebno vozilo od 3000 cm3". Policisti so si pri avtocestnem prestrezniku zaželeli moč motorja najmanj 300 kW (408 KM), štirikolesni pogon, hlajene sedeže, številne asistenčne sisteme, športno podvozje, možnost uporabe sistema provida, tripodročno klimatsko napravo ... Avto mora biti ob dobavi že polepljen v policijske barve in imeti vso potrebno svetlobno in zvokovno signalizacijo.
Zaradi omejujočih razpisnih pogojev glede kombinacije motorja in moči je edina ponudba prišla s strani ljubljanskega trgovca BMW. Policiji bo dobavil model M550i xDrive, ki velja za zadnjo stopnico pod brutalnim M5.
M550i sodi v M Performance serijo, ki si marsikaj deli s pravimi M modeli, od prilagoditev za večjo zmogljivost pogona do nastavitev podvozja. M550i xdrive ima tako 4,4 litrski osemvaljni motor z največjo močjo 390 kW (530 KM). Od 0 do 100 km/h po tovarniških podatkih pospeši v 3,8 sekunde, najvišja hitrost pa je tako kot pri octavijah RS omejena "le" na 250 km/h, za večjo končno hitrost je potrebno doplačilo. Povprečna poraba po WLTP ciklu je 10,3 litra. To ob 68-litrskem rezervoarju pomeni operativni doseg do 660 kilometrov, kar pa je ob avtocestni rabi iluzorno.
Po podatkih ADAC je strošek uporabe M550i na prevožen kilometer dvakrat višji kot pri pol cenejši škodi octaviji RS (bencin ali dizel).
Uvoznik bo policiji M550i xdrive z vso dodatno vgrajeno tovarniško in specialno opremo dobavil za nekaj manj kot 88 tisoč evrov z DDV. Cena po slovenskem uradnem ceniku proizvajalca se za takšen avto brez vsake dodatne tovarniške opreme začne pri več kot 96 tisočakih, torej so policisti na avto dobili velikanski popust.
V M550i xdrive nameravajo vgraditi sistem, ki "deluje na principu tahografa," pri katerem mora policist slediti kršitelju na daljši razdalji, da zbere potreben video in podatkovni dokazni material o hitrostnem prekršku. Sistem mora biti zato pravilno umerjen z avtomobilom. Eden redkih proizvajalcev tovrstnih sistemov v Evropi je le še družba Provida, na trgu so namreč glede merjenja hitrosti iz vozečega (ali parkiranega) vozila že precej sodobnejše in varnejše rešitve.
Nepotrebno zapravljanje denarja, ki bi ga lahko bolj racionalno porabili. Ampak za to rabiš pamet.
Sicer po naših avtocestah dosti večjo hitrost načeloma ne bi potrebovali ampak se kdaj pa kdaj dobijo domači in tuji …
SUPER, nas vsaj ne bo sram.