V luči ugotovitev iz sosednje Italije, kjer so nedavno odkrili velike goljufije pri manipuliranju s točilnimi aparati, smo preverili, kako je z nadzorom točilnih naprav na bencinskih črpalkah v Sloveniji.
Na Uradu RS za meroslovje, kjer so pooblaščeni za nadzor vseh merilnih naprav, zatrjujejo, da stalno nadzirajo slovenske bencinske črpalke in da so avtomati, ki bi točili manj, kot zaračunajo, zelo redki. Letos so naredili že prek 160 kontrolnih pregledov. "Pri tem se preverja ustrezne oznake na vseh točilnih mestih, ki kažejo na ustreznost predhodnih zakonsko predpisanih kontrol. Prav tako je v postopku meroslovnega nadzora praviloma na enem ali dveh napravah vsakega servisa za gorivo izveden tudi kontrolni pregled, s katerem se izmeri dejansko odstopanje priprave od prikazane vrednosti."
Kot dodajajo na uradu, je za vsako točilno napravo goriva dopustno določeno odstopanje +/- 1 odstotek, tako da pri 50-litrskem rezervoarju naprava ne sme zgrešiti za več kot pol litra. "V preteklih letih smo pri eni do največ dveh napravah na leto ugotovili večje dejanske pogreške od dovoljenih, medtem ko letos tovrstne nepravilnosti še niso bile ugotovljene. Ker je zahteva, da morajo ta merila v postopku redne letne kontrole, ki se imenuje overitev, imeti pogrešek največ 0,5 odstotka, merila v uporabi to vrednost zelo redko presežejo."
Skratka, na nekakšnem letnem tehničnem pregledu sme napravo pri 50 litrih pogrešiti za največ četrtino litra, če ga hoče opraviti uspešno.
Država pa bo v prihodnje še zaostrila pravila: "Ker rezultati kontrolnih preizkušanj kažejo, da sodobne priprave omogočajo bolj točne meritve, je v letošnjem letu predvidena sprememba Pravilnika o merilnih instrumentih, ki za te priprave v uporabi predvideva največji dopustni pogrešek 0,5 odstotka, torej enak, kot velja za overitve."
Po večini je krivda avtomobilova
V preteklosti je bilo kar nekaj primerov, ko so se uporabniki čutili ogoljufane, saj so trdili, da so v svoj rezervoar natočili več goriva, kot ima po uradnih specifikacijah sploh kapaciteto. A v veliki večini primerov ne gre za krivdo točilnega mesta, ugotavljajo na Uradu. "Do zdaj so se namreč vse prijave občanov /.../ izkazale za neupravičene, saj so bile zadevne priprave znotraj predpisanih meja." Vzrok za pisane poglede voznikov je bil namreč največkrat avtomobil sam oziroma njegova ekspanzijska posoda, ki shrani nekaj dodatnih litrov goriva.
Nedosledni pri označbah
So pa črpalkarji precej bolj nedosledni pri označevanju svojih točilnih naprav, saj inšpektorji odkrijejo na leto tudi do pet odstotkov neustrezno označenih priprav za gorivo. "Večji del teh nepravilnosti predstavljajo pomanjkljive zaščitne oznake, občasno pa najdemo tudi merilo s pretečeno overitveno oznako."
Takšno "ugotavljanje" natančnosti je precej iz trte zvito! Le malo se je treba potruditi, da prideš do zelo natančnih rezultatov. …
7898. se strinjam! osebno sem tudi opazil razliko pri Petrol-OMV.Slabe izkušnje pri Petrol NM ob Intersparu.edina rešitev se izogibati črpalk …
Da, na določenih črpalkah vsekakor goljufajo in ne gre za malenkosti. Na črpalkah na Tržaški v LJ natočim v skoraj …