Naročnina: Toliko stane ogrevanje sedežev in samodejni žarometi

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Pisali smo že, da doplačila za aktivacijo različnih funkcionalnosti v avtomobilih odpirajo novo tržno nišo za proizvajalce in jamo brez dna za lastnike avtomobilov. To prakso bi radi v ZDA prepovedali.
Oglej si celoten članek

Ste pripravljeni plačevati 17 evrov na mesec za aktiviranje gretja sedežev ali pa 7 evrov na mesec za aktiviranje samodejnih žarometov? Morda v prihodnosti niti ne boste imeli izbire.

Novo pri nas Zakaj bo 5G pomemben za slovenske kupce vozil?

Avtomobilski proizvajalci trenutno potrebujejo milijarde evrov za financiranje prehoda na elektromobilnost, zato iščejo različne načine, da pridejo do denarja. Tudi zato v zadnjem času bliskovito rastejo cene novih avtomobilov. Ne le to. Proizvajalci bi radi kupce pripravili do nakupa dražjih avtomobilov, od katerih jim ostane več marže, zato iz ponudbe umikajo cenovno najbolj dostopne modele, ki jim prinesejo le minimalne zaslužke. Izgovori za to so zelo različni.

Foto: Continental avtonomna vožnja

Tudi to ni dovolj, zato so odkrili še eno tržno nišo. Tehnološki napredek namreč omogoča daljinske nadgradnje programske opreme v avtomobilu, kar deluje na povsem enak način, kot denimo daljinske nadgradnje pametnih telefonov. Od tod pa je bil le še korak do zamisli, da nadgradnje uporabijo tudi za odklepanje določenih funkcij avtomobila. Če jih boste hoteli uporabljati, jih bo proizvajalec lahko aktiviral na daljavo, vendar le bo plačilu določene naročnine. Na ta način vam kosa opreme ne bo prodal le enkrat, ampak vedno znova. Za funkcijo boste namreč morali plačati mesečno ali letno premijo, če pa je ne boste, bo funkcija na daljavo spet izključena.

Avto Je to napoved konca semaforjev, ko jih poznamo?

Milijardni zaslužki

Takšen pristop lahko proizvajalcem prinese milijardne zaslužke. Pri General Motorsu so denimo izračunali, da bi jim prodaja predplačilnih storitev lahko do konca leta 2030 prinesla 25 milijard dodatnih dolarjev, pri Stellantisu pa v enakem obdobju računajo na dodatnih 23 milijard dolarjev.

Foto: Audi Audijevi matrični LED žarometi

Sporno je, da so vsi ti sistemi in funkcije v avtomobile vgrajeni že med njihovo izdelavo, kar velja tudi za z njimi povezano opremo. Zanje torej plačate ob nakupu avtomobila potem pa še vsak mesec uporabe posebej, in to kljub temu da za njihovo nadgrajevanje tovarne ne plačajo niti evra več.

Italijani Intervju: Tako blizu smo samodejni vožnji

Kot del programa »Function on Demand« BMW za doplačilo naročnine denimo ponuja nekatere povsem vsakdanje funkcionalnosti. V Južni Koreji morajo lastniki BMW-jev za gretje sedežev plačati 17 evrov za mesec, 170 evrov za leto, 300 evrov pa za tri leta uporabe, Za 420 evrov dobijo aktivacijo za neomejeno obdobje. Pomočnik za dolge žaromete pa stane 7 evrov za mesec, 80 evrov za leto, 115 evrov za tri leta, 170 evrov pa za neomejeno aktivacijo. Pri Mercedesu-Benzu bi radi za plačilo naročnine v nekaterih modelih ponudili možnost povečanja moči motorjev, Tesla Motors in General Motors pa na ta način zaračunavata možnost delno avtonomne vožnje.

Foto: Daimler avtonomna vožnja

Pobuda iz ZDA

To spominja na izsiljevalske taktike, kar menijo tudi zakonodajalci v ameriški zvezni državi New Jersey. Takšne prakse avtomobilskih proizvajalcev bi radi povsem ali vsaj deloma prepovedali. Tamkajšnja senatorja Paul Moriarty in Joe Danielsen bi rada namreč proizvajalcem prepovedala zaračunavanje dodatnih pristojbin za storitve, za katere je bila potrebna oprema v avtomobil vgrajena že ob nakupu in proizvajalci z njeno aktivacijo nimajo dodatnih stroškov.

Scenarij Scenarij: Tako se samodejni mercedes odzove na manever fieste

Izjema bi denimo bile storitve, kakršna je satelitska navigacija, kjer je v uporabi licenčna programska oprema in karte za nadgradnjo predstavljajo dodaten strošek tudi za proizvajalca. Na podoben način bi denimo lahko posebej zaračunali DAB radio ali storitve hotspot.

Senatorja se torej zavzemata za zmerno plačilo dodatnih storitev za funkcije, ki jih je razumno zaračunavati, ne pa za plačilo razmeroma osnovnih funkcionalnosti, ki bi morale delovati že ob nakupu avtomobila.

Avto Tehnologije, ki bodo kmalu v avtomobilih … ali pa so že v njih

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 20:04 23. December 2022.

    Cene rastejo za to, ker tekmujejo kdo bo imel več denarja sicer pa to mesečno plačevanje ni nič novega. Poglejte …

  • 11:41 22. December 2022.

    bedaki vsi, ki plačujejo

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.