Inflacija, vojna v Ukrajini, pandemija, kriza čipov in s tem povezano pomanjkanje avtomobilov – vse to je v zadnjih dveh letih vplivalo na cene novih in rabljenih vozil. Čeprav smo pisali o tem, da se rast cen rabljenih avtomobilov umirja, pa nemški internetni prodajalec rabljenih vozil Autoscout24 nima dobrih novic za tiste, ki jih zanimajo rabljeni »avtomobili«. Podatki tradicionalne raziskave AGPI zajemajo nemški avtomobilski trg, a glede na to, da je to največji evropski trg, se vpliv čuti po vsej Evropi. Sklepi so jasni. Cene rabljenih avtomobilov so se medletno zvišale za 19 % na povprečno 27.497 evrov. Obenem so bile cene že rekordno visoke že leta 2021.
Glede na vrsto pogona je podražitev močno vplivala električne avtomobile, ki so se podražili tudi do 30 %. V povprečju je cena rabljenega električnega vozila v Nemčiji že 43.968 evrov, kar hkrati pomeni, da so to tudi najdražja kategorija med rabljenimi avtomobili. Na drugo mestu so hibridi. Podražili so se tudi za 17 odstotkov, povprečna cena pa je 42.844 evrov. Vendar ne gre za največji odstotek povečanja. Rekordno so se cene povečale pri avtomobilih na plin LPG - cene so se dvignile za neverjetnih 38 %. Podražitev ni ušla niti klasičnim bencinskim in dizelskim avtomobilom. Za avtomobile z bencinskimi motorji so kupci v Nemčiji lani plačali 20 odstotkov več, za dizelske pa 17 odstotkov več.
Največjo rast so zabeležili enoprostorci in karavani. Podražile so se za 19 odstotkov. Majhni avtomobili se prodajajo 18 % dražje, srednje veliki 17 % in kompaktni 15 % dražji. Cenovnemu skoku so se uprli le športni avtomobili, rast cen je zanemarljivih pet odstotkov. Tisti, ki jih zanimajo rabljeni avtomobili, ne morejo računati niti na prihranek, če se odločijo za stare avtomobile. Tudi starostna kategorija avtomobilov od 10 do 20 let se je podražila za 31 %.
Za cenovnimi razvoji stoji klasična tržna matematika. Povpraševanje raste, ponudba pa ne. Autoscout24 poroča, da so, razen pri avtomobilih na zemeljski plin, vse ostale kategorije zabeležile dvomestno zmanjšanje ponudbe. Zaloge dizlov so upadle za 23 odstotkov, bencinskih avtomobilov pa za 27 odstotkov. Električnih avtomobilov je 39 odstotkov manj, hibridnih pa 23 odstotkov manj. Modeli na LPG niso izjema. Zmanjšanje njihove ponudbe je 26-odstotno. Če bo prodanih manj novih avtomobilov, bo raslo povpraševanje po starejših, s tem pa se bo povečala tudi povprečna starost avtomobilov v Evropi. In to ni dobra novica za tiste, ki se borijo za zmanjšanje CO2 v prometu.
Kaj se bo dogajalo v Sloveniji?
Kako se bo to trend v letu 2023 preslikal na slovenski trg rabljenih vozil? Gašper Picelj, direktor podjetja Autopoint, kjer se ukvarjajo s spletnimi dražbami rabljenih vozil pravi, da se trg vozil na splošno umirja. Opažajo, da se še vedno prodajajo ali dražja, ali pa cenejša rabljena vozila. Tista s cenami med 15 in 30.000 evri pa so malo zastala.
Picelj pravi, da se ponudba bistveno ne bo povečala, ker se novih še vedno proda 30 % manj kot v preteklih letih. »Menimo, da se bodo kakovostna rabljena vozila še vedno prodajala, povpraševanje pa bo verjetno manjše, ker so se obrestne mere precej dvignile, ljudje pa se tudi bojijo napovedi, da drugo leto prihaja recesija,« pravi Picelj.
Ali je zdaj pravi čas za nakup rabljenega vozila, ali se splača počakati na pomlad? Picelj pravi: »Napovedi so, da se bodo obrestne mere še dvigovale, kar zagotovo ne bo pozitivno vplivalo na prodajo tako novih kot rabljenih. Kar se tiče nakupa, je to odločitev vsakega posameznika, glede na to ali vozilo res potrebuje, oziroma lahko z nakupom počaka. Če malo špekuliramo, lahko rečemo, da bodo šle cene lahko tudi navzdol, po drugi strani pa se bodo povečale obrestne mere, tako, da pravega recepta ni. Moje mnenje je, da če nekdo potrebuje vozilo in je našel primerno ponudbo, naj ga kupi.«
Doberavto: Cene utegnejo padati
Odgovore smo iskali tudi pri spletnem prodajalcu preverjenih rabljenih vozil Doberavto.si, ki deluje v okviru AMZS. Odgovorili so nam, da je nemogoče povsem natančno napovedati, kaj lahko pričakujemo, a vseeno je verjetnost, da bodo cene nekoliko padle, zelo velika. »Letos jeseni se je obisk pri trgovcih z rabljenimi avtomobili precej zmanjšal, kar je znak ohlajanja trga. Trg preprosto ni več želel sprejeti tako visokih cen rabljenih avtomobilov. Tudi na spletnem oglasniku DoberAvto.si zaznavamo, da so cene rabljenih avtomobilov nižje, kot so bile recimo še v poletnih mesecih. Seveda to ne velja čisto za vse znamke in vse modele. Avtomobili, ki so tradicionalno najbolj zaželeni in imajo sloves, da dobro služijo svojemu namenu tudi kot rabljeni, so še vedno ohranili višjo ceno,« so pojasnili za zurnal24.si.
Pri DoberAvto.si, kjer imajo dober pregled nad tem, kaj kupce najbolj zanima, saj nenehno spremljajo statistiko obiska spletne strani, še pojasnjujejo, da lahko z veliko gotovostjo pričakujemo, da se bo povečalo povpraševanje po dobrih rabljenih avtomobilih z znano zgodovino servisiranja brez skritih napak. »Dejstvo je, da si novih avtomobilov mnogi ne bodo mogli več privoščiti na način, kot je bil do sedaj kar nekako samoumeven. Zagotovo bodo v prednosti avtomobili, kjer bo kupec lahko vsaj približno vedel kaj se je z avtomobilom dogajalo in kaj lahko pričakuje v naslednjem obdobju, ko ga bo uporabljal.« Prepričani so, da bodo kupci za takšne avtomobile pripravljeni odšteti tudi kak evro več, »seveda ne bodo pa kupovali avtomobilov za vsako ceno.«
Zato so prepričani, da je še toliko bolj pomembno, da se avto ves čas vzdržuje po navodilih proizvajalca in se upoštevajo ustrezni standardi, nadomestni deli in maziva, ki se morajo uporabljati pri vzdrževanju. Na DoberAvto.si je rubrika OBETAVNO vozilo eden od prvih filtrov, ko kupci iščejo čim boljši rabljen avto, saj gre v tem primeru za avtomobile z znano zgodovino lastništva in s kilometri, ki so se beležili na vseh tehničnih pregledih v Sloveniji.
»Pričakujemo tudi povečanje pregledov pred nakupom, kar bo še posebej aktualno pri avtomobilih nad 15.000 evri vrednosti. Ko govorimo o konkretnih karoserijskih oblikah, pa lahko pričakujem še naraščanje povpraševanja po športnih terencih,« zaključujejo na Doberavto.si.
nobena kriza, vojna v ukrajini, inflacija ni kriva... kriv je samo človeški gnil pohlep...par mesecev nobenga vata kupit pa bodo …
Dokler so ubijalske cene ,avta ne kupi,preprosto.Star dela dobro ,pa še bo en cajt.