Napake pri uporabi klimatskega sistema v vozilu

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Klimatski sitem je treba uporabljati pravilno. V nasprotnem lahko zaradi nepravilnega pihanja mrzlega zraka tudi zbolite - obležite v postelji z močnim prehladom, pogosti so glavoboli, solzenje oči, povišana temperatura ...
Oglej si celoten članek

Kako torej pravilno uporabljati klimatsko napravo? V primeru, da je vozilo parkirano na soncu in je segreto, moramo pred vožnjo vozilo najprej temeljito prezračiti. To pomeni, da ga po možnosti prestavimo v senco, odpremo vsa okna ali vrata in šele nato vklopimo klimatsko napravo ter se proti cilju odpeljemo v prijetnejših pogojih, kar je tudi bolj varno. Pri visokih temperaturah v vozilu se znatno poveča možnost za prometno nesrečo, saj se voznik v kritični situaciji zaradi večjega znojenja in zmanjšane motorike, ni zmožen odzvati pravočasno in pravilno.

Magazin Pazljivo pri uporabi klimatskih naprav

Zrak naj ne piha v obraz

Potem, ko je avto prezračen, preverimo, ali so stekla vozila zaprta, klimatsko napravo pa nastavimo na temperaturo, ki je v primerjavi z zunanjo od pet do sedem stopinj nižja. S tem preprečimo temperaturni šok in prehladna obolenja, hkrati pa opozarja, da mrzel zrak ne sme pihati naravnost v obraz voznika in ostalih potnikov. Ne glede na to, ali imamo v vozilu samodejno ali ročno klimatsko napravo. Zrak naj piha v obrnjeno smer, še najbolje, da kroži znotraj kabine. Lastniki samodejnih klimatskih sistemov naj uporabijo stikalo za avtomatsko delovanje klime, ki s pomočjo elektronike in senzorjev prilagaja pravilen dotok in kroženje ohlajenega zraka, pri ročni klimatski napravi, pa je priporočljivo izbrati nižje stopnje pihanja.

klimatske naprave Natančno in hitrejše vzdrževanje klimatskih naprav

Foto: Gregor Prebil Klimatska naprava

Spremembe s 1. januarjem Novi plin za klimatske sisteme 17-krat dažji

Okna naj bodo zaprta

Bistvenih razlik v zmogljivosti med ročno in samodejno napravo ni, je pa samodejna ugodnejša za potnike. Razlike med sistemoma ni niti pri porabi elektrike in goriva Razlika je minimalna. Za delovanje kompresorja pri klimatski napravi vozilo porabi od pet do sedem konjskih moči. Če imamo vključeno klimo je poraba goriva odvisna od zmogljivosti vozila. V litrih povprečno nekje med 0,5 do maksimalno enega litra na 100 kilometrov pri vožnji, pri mirovanju vozila pa je poraba višja tam za nekje 0,3 litra na uro delovanja motorja. Bolje je tudi, da je med vožnjo klima prižgana, kot pa, da varčujemo in imamo okna odprta, kar pomeni več piša vetra v notranjosti, zaradi upora zraka pa bo poraba vozila večja. Bistvenega prihranka goriva voznik ne bo občutil.

Avto S klimatskimi napravami nategnili ves svet, verjetno tudi vas

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.