Napaka pri uporabi avtopralnice pozimi

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Pri največjem nemškem avtomobilskem klubu ADAC so se vprašali, ali je pametno pozimi avto prati v avtopralnici? To je odgovor.
Oglej si celoten članek

Ali imate radi svoj avto in se niti pozimi ne odpovedujete obiskom avtopralnice? Upoštevati morate, da to prav v vseh primerih dobra zamisel. Če upoštevate nekaj "zimskih" pravi, pa je strah povsem odveč.

Avto Pet sklopov, ki se pri avtu po koncu zime največkrat pokvarijo

Obstaja veliko mnenj o pravilni negi avtomobila pozimi. Od dobronamernih nasvetov, da je treba avtomobil pozimi zaradi soli in umazanije prati čim bolj pogosto, do tistih, ki pravijo, da se je pozimi vsekakor treba izogibati avtopralnic. Nekateri pa pozimi avtomobil perejo zgolj ročno. V vsakem od teh nasvetov je nekaj resnice. Danes, ko so avtopralnice tehnološko napredne in moderne, enako pa avtomobili in njihov lak, velja, da zimsko pranje v avtopralnici za avto ni škodljivo. Kljub temu je treba upoštevati nekaj pravil, na katera opozarjajo pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC.

Kako pogosto naj se avto opere pozimi?

Načeloma tako pogosto kot v poletnih mesecih. Nesporno je, da je čist avto bolje viden na cesti, kot umazan. Še posebej v slabem vremenu.

Foto: Anže Petkovšek avtopralnica

NASVETI Napaka potnikov pri vstopanju v avto v dežju

Je res, da cestna sol pozimi škoduje avtomobilu?

Da in ne. Trditev, da agresivna sol vpliva na korozijo pločevine ni povsem resnična. Sol je škodljiva le tam, kjer je barva poškodovana. Na primer zaradi prask. Brezhibne površine, prevlečene z lakom, se zlahka spopadajo z umazanijo in soljo. Spodnji deli modernih avtomobilov so dobro zaščiteni s tesnili, zaščitnim premazom, veliko se uporablja pocinkana pločevina.

Kdaj pozimi ni primerno zapeljati na avtopralnico?

Če se temperatura zunaj spusti pod minus 10 stopinj Celzija, ni najbolje, da avto močimo z vodo. Lak avtomobila je tako kot človeška koža občutljiv na velika nihanja temperature. Tak toplotni šok poškoduje tudi gumijaste in plastične sestavne dele.

Foto: Anže Petkovšek avtopralnica

ZLATA PRAVILA Trik, da bodo platišča spet čista

Temperatura vode, ki se uporablja v pralnicah, je lahko od 10 do 30 stopinj Celzija. Če polijemo vozilo, ki je bilo pred nekaj minutami na mrazu, avtomobilu zagotovo ne bo koristilo. Poškodovani ali pobarvani deli karoserije so še posebej občutljivi na toplotni udar.

Na kaj paziti pozimi, preden se zapeljete v avtopralnico?

Enako kot poleti je treba tudi pozimi upoštevati osnovna pravila. Zaprite okna, vključno s sončno streho, preverite ali je zaprt pokrovček za gorivo, izklopite brisalce vetrobranskega stekla, zlasti senzor za dež, zložite vzvratna ogledala, in, če je možno, odvijte anteno. Pozimi pa je treba paziti še na nekaj, česar številni vozniki ne počnejo. Med večje napake pranja avtomobila pozimi štejemo, če ne odstranimo vseh sledi snega in ledu iz karoserije. Delci ledu med delovanjem pralne krtače delujejo kot brusni papir.

Kateri programi pranja so najbolj primerni pozimi?

Izbira predpranja, ki odstrani najbolj grobo umazanijo s površine karoserije, je pozimi še posebej priporočljiva. V nasprotnem primeru tvegate, da bodo na avtomobilu ostale praske. Prednost predpranja je tudi v tem, da se zmanjša temperaturna razlika. Pri starejših avtomobilih je umivanje podvozja lahko koristno.

Foto: Anže Petkovšek avtopralnica

Bizarno Video z bencinske postaje: Z bencinom pral avto

Kaj je boljše, portalni sistem ali ročna avtopralnica?

Test avtopralnic ADAC je v preteklosti pokazal, da je pri pranju avtomobilov načeloma treba dati prednost ročnemu pranju avtomobila. Vendar ne zaradi materiala pralnih ščetk, saj so narejene iz nežnega polietilena. Pa tudi ne zaradi čistil, saj so si v obeh primerih podobna. Glavna razlika je v ročnem predpranju z vodo pod pritiskom, ki odstranjuje umazanijo tudi z mest, kamor ščetke portalskih podložk preprosto ne morejo priti.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 09:49 21. December 2020.

    Nekdo je zelo hitel s tipkanjem ....

  • 09:48 21. December 2020.

    Problem soli je na podvozju ne pa na površini avtomobila kjer je barva.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.