Kot smo že večkrat pisali, so spletne dražbe v obliki dražbe že dalj časa zelo popularne v tujini, pri nas pa je tovrstna prodaja in nakup rabljenega avtomobila v porastu. Podjetje Autopoint se je v zadnjih dveh letih usmerilo na prodajo in nakup poslovnim strankam, t. i. B2B prodajo, zdaj pa so zaznali, da je končno nastopil čas tudi za prodajo vozil fizičnih strank.
Kot nam je povedal direktor Autopointa Gašper Picelj, so se za ta način prodaje odločili na podlagi povpraševanja strank, ki so se obrnile nanje. "To so stranke, ki se ne želijo ukvarjati s prodajo vozila in urejanjem dokumentacije, imajo ponudbo staro za novo, pa z njo niso zadovoljne, ali pa imajo vozilo v slabšem stanju oziroma karambolirano vozilo. Pri nas je proces zelo hiter in enostaven za stranko, vozilo pa prodamo v roku enega tedna ali prej," nam je pojasnil sogovornik.
Prodajajo za stranko, ne zase
Kaj prodaja vozil fizičnih oseb pomeni za sam proces prodaje in nakupa vozila preko licitacije? V čem se razlikuje od dosedanje prodaje kot smo jo poznali zadnja desetletja? Postopek prodaje poteka preko spletne licitacije, na kateri je prijavljenih že več kot 3.000 dražiteljev iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Češke in drugih držav. Kot pojasnjuje Picelj ravno ta velika baza kupcev in način licitacije, ki poteka v živo, zagotavlja doseganje precej visoke cene, kar je v interesu strank. Dražba poteka na spletni strani Autopointa, prodajalec jo lahko spremlja v živo, tako tudi takoj vidi, kakšno ceno je vozilo doseglo.
"Od dosedanje prodaje se razlikuje predvsem v tem, da mi vedno za stranko iščemo najvišjo možno ceno. Stranki ne ponudimo neke odkupne cene in potem na licitaciji vozilo v svojem imenu prodamo po višji ceni, temveč vedno prodajamo v imenu stranke. Stranka se potem sama odloči, ali vozilo proda po doseženi ceni ali ne," pravi Picelj.
Prodaja vozil fizičnih strank ni omejena na regijo, drži pa, da imajo pri podjetju Autopoint trenutno lokacijo za pregled vozila le v Ljubljani. Če ima stranka več vozil, se lahko dogovorijo za ogled na lokaciji prodajalca. V kratkem bodo dodali nove lokacije po Sloveniji.
Strošek je 250 evrov
Proces poteka tako, da stranka kontaktira podjetje, ki se ukvarja z dražbo in se dogovori za termin ogleda vozila. Vozilo stranka pripelje na določeno lokacijo, kjer si ga ogledajo, slikajo in se s stranko pogovorijo o primerni ceni. Ko je vozilo prodano, stranki vozilo plačajo in ji pomagajo pri urejanju dokumentacije ter prenosu lastništva. "Tako stranka nima nobene odgovornosti do kupca. Celoten postopek je za stranko brezplačen, če vozilo ni prodano po želeni ceni. Če vozilo prodamo, je strošek za stranko 250 evrov. V primeru, da je vozilo nižje vrednosti, svojo provizijo prilagodimo," pravi Picelj.
Pri nakupu takega vozila drži pravilo videno - kupljeno, "tako da stranka - prodajalec nima nobene odgovornosti do kupca, ker to odgovornost prevzamemo mi. Potencialni zaplet bi lahko nastal le v primeru, da stranka namerno ne razkrije večje okvare, oziroma je mi med pregledom ne opazimo. Iz dosedanjih izkušenj lahko povem, da je primerov reklamacij zelo malo, skoraj nič," pravi sogovornik.
Kako realne so cene?
Zanimalo nas je tudi, ali osebe, ki prodajajo svoje lastno vozilo, postavijo višjo izhodiščno ceno kot prodajalci, ki prodajajo "paketno", torej flote, več vozil hkrati. Kakšna je razlika? Pri Autopointu pravijo, da stremijo k temu, da se vsako vozilo proda posamezno in ne v paketu. "S tem prodajalcu zagotovimo najvišjo možno ceno." Delež prodanih flotnih vozil je velik, predvsem zaradi načina poslovanja. "Moram pa poudariti, da mora imeti stranka realna pričakovanja o želeni ceni."
Okvirne cene so bile dosežene
Pretekli četrtek smo spremljali dražbo dveh vozil. Za različna vozila se je na dražbi potegovalo skupaj 160 potencialnih kupcev, za vozili, ki sta jih prodajali fizični osebi pa se je potegovalo 12 oziroma 16 dražiteljev. Prvi, zdaj že nekdanji lastnik, je želel prodati dobrih deset let staro vozilo renault scenic. Kot je pojasnil Picelj je stranka vozilo pripeljala na pregled in fotografiranje na Autopoint. Vozilo je želela prodati za minimalno 3000 evrov.
Na dražbi so začeli z začetno ceno 2500 evrov in ga preko dražbe prodali za končnih 3300 evrov. Na spletnem portalu za prodajo rabljenih vozil se cene za podobna vozila vrtijo od 3.000 do 5.000 evrov, odvisno od motorizacije, opreme, ohranjenosti in števila prevoženih kilometrov.
Na dražbah prodajajo vsa vozila, želijo pa vedno pokazati nadvse realno stanje vozila, pravi Gašper Picelj iz Autopointa. Servisna knjiga in ostala dokumentacija so dobrodošli, saj jo na željo prodajalca objavijo na dražbi. Za vozila z znano zgodovino so kupci pripravljeni plačati višjo vsoto. Kilometre vedno preverijo v registru, ki je javno objavljen in zajema podatke iz tehničnih pregledov.
Druga fizična oseba, je želela prodati osem let starega karavanskega VW golfa z dizelskim motorjem in večjim številom prevoženih kilometrov. Stranka je za vozilo želela iztržiti najmanj 5500 evrov. Na dražbi so začeli z začetno ceno 4200 evrov in dosegli ceno 5100 evrov. "Ker smo dosegli manj kot je bila minimalna prodajna cena, ki jo je želela stranka, za stranko ni obvezno, da vozilo proda. Ponudba 5100 evrov s strani kupca pa je zavezujoča. Po končani dražbi smo stranko poklicali in ji povedali, da smo prejeli ponudbo 5100 evrov. Stranka se je po pogovoru odločila, da vozilo proda za omenjeni znesek, saj je bila to zanjo ustrezna ponudba, glede na to, da za ta postopek ni porabila veliko časa in je tako vse uredila na enem mestu," pravi Picelj. Tudi za temu podobna vozila smo preverili ponudbe na spletnih prodajalnah rabljenih vozil, ki so med 5.250 in 7.000 evri.
Picelj ocenjuje tudi, da imajo prodajalci, ki prodajajo svoja vozila načeloma realen pogled na cene, saj jih seznanijo s situacijo na trgu. Sogovornik pravi, da so v velikem številu primerov cene, ki so objavljene na spletnih portalih za prodajo rabljenih vozil previsoke, ker imajo prodajalci nemalokrat previsoka pričakovanja, realne transakcije pa se zgodijo po nižjih cenah. "Pri nas stranko seznanimo s stanjem vozila in pričakovano ceno, ki jo bomo na podlagi izkušenj dobili na dražbi."
lahko bi tudi napisali da je to plačen oglas ker jih reklamirate redno vsak teden in prodajat kot novinarski članek. …
Nii nek bajen izplen. V prvem primeru je prodajalcu po odbitku posredniške provizije ostalo toliko, kot si je zamislila, v …
Auto je potrebn vsaj tolk pregledat, al auto al lastnik ropoče . . .