Pregledali smo cenike slovenskih uvoznikov in bili presenečeni, saj smo celo pod ceno 11.000 evrov našli le enega, mitsubishi spacestar 1,2 mivec z osnovno opremo inform. In še to ob upoštevanju 1.000 evrov popusta za financiranje.
Podoben pregled smo opravili septembra 2021 in že tedaj smo ugotavljali, da so se avtomobili precej podražili. A tedaj bi za manj kot 10.000 evrov lahko kupili tri avte: osnovno dacio sandero, mitsubishi spacestar, hyundai i10. Danes jih sploh ni več in celo pod mejo 11.000 evrov je ostal le eden.
Kaj lahko kupimo za manj kot 15.000 evrov?
To vsoto smo si septembra 2021 postavili kot mejo, ki si jo pri nakupu avtomobila postavi marsikateri slovenski kupec z mislijo, da avto potrebuje za vsakdanje poti, od njega pa ne pričakuje veliko več. Tedaj je bila ponudba kar pestra in je obsegala majhne mestne avtomobile, za silo pa smo v ta razpon porinili celo osnovni hyundai i30, torej avtomobil spodnjega srednjega razreda.
Danes je žal precej drugače. Bera novih avtov, ki so cenejši od 15.000 evrov, je uborna in ne preseže razreda majhnih mestnih avtomobilov. Tudi če so, je teh malo.
V tem cenovnem okviru danes ostajajo predvsem najmanjši avtomobili, kolikor jih je še ostalo zaradi izumiranja razreda. Kaj torej lahko najde tisti, ki bi rad kupil nov avtomobil, zanj pa ne bi odštel več kot 15.000 evrov?
Azijske rešitve
Stanje na tem področju rešujejo predvsem Azijci. Pod mejo 15.000 evrov je s vso svojo ponudbo različic že omenjeni mitsubishi spacestar, z izjemo najbolje motorizirane različice z najboljšo opremo intense pa tudi hyundai i10.
Pod mejo 15.000 evrov je ob upoštevanju popustov tudi kia picanto. Obe korejski znamki sicer v omenjenem okviru ponujata tudi hyundai i20 in kio rio, torej avtomobila, ki segata v malce večji razred majhnih mestnih avtomobilov. Zadrego marsikaterega kupca, ki ne bi rad za avtomobil zapravil več kot 15.000 evrov, še vedno rešuje tudi japonski Suzuki, ki v tem cenovnem razponu ponuja osnovni različici ignisa in swiifta.
Evropska ponudba
Za manj kot 15.000 evrov lahko kupite tudi nekaj evropskih avtomobilov. Ostali modeli romunske Dacie so sicer dražji, vendar zadevo rešuje sandero, ki ga lahko v osnovni opremski različici essential kupite z obema razpoložljivima pogonskima možnostma, v bolje opremljeni različici expression pa z osnovno motorizacijo, saj različica z možnostjo pogona na plin LPG že sega čez mejo. Je pa zato pod njo tudi osnovna dacia sandero stepway, ki stane 14.790 evrov. Osnovni sandero sicer stane 13.090 evrov, različice z atmosferski štirivaljnikom, ki je bila predlani najcenejša, pa sploh ni več v ponudbi.
Ne razočara tudi že malce ostarela fiat panda, ki je za manj kot 15.000 evrov na voljo celo z obema razpoložljivima motorjema, litrskim trivaljnikom z blagim hibridom in 1,2 litrskim štirivaljnikom z možnostjo pogona na plin LPG, tik pod mejo pa se uvršča tudi osnovni fiat 500 v blago hibridni obliki.
Za 13.790 evrov Renault ponuja tudi osnovnega in edinega preostalega bencinskega twinga z motorjem SCe 65, med ceniki uvoznika Škode pa smo našli fabio combi (prejšnja generacija), ki v vsakem primeru, z atmosferskim ali turbobencinskim trivaljnikom, stane manj kot 15.000 evrov.
Cenovno ugodno: 20 tisočakov
Če smo pred poldrugim letom zapisali, da je pod 10.000 evrov težko seči, če pa imate za nakup avtomobila na voljo 15.000 evrov, je ponudba precej pestra, je do danes ta postala precej borna in ob trenutnih trendih v ponudbi avtomobilov bi lahko postala še bolj nemogoča.
Očitno se bomo morali kmalu navaditi na to, da bomo o cenovno ugodnih avtomobilih govorili, če bodo ti cenejši od 20.000 evrov. V tem primeru bo ponudba še vedno precej pestra.
vse bodo povedali kupci ,če se bo cena obdržala,star avto je čist ok.Mehankarji bodo imeli posla dovolj ,mislim da bodo …
Material se je že pocenil na raven pred "krizo", dražijo samo zarad tega ker so preveč tiskal dnarja.
Dolgo je držala ta meja. Toliko sem jaz pred slabimi 15 leti odkartal za svojega škodilaka fabio. Sem rekel, da …