Letošnje leto bi prodajalci avtomobilov najraje prečrtali, saj je covid-19 močno zarezal v prodajo in tudi dobavne roke vozil. Država jim pri tem ni pomagala.
»Naši trgovci so v zadnjih letih vložili na milijone evrov v prostorne prodajne salone, ki merijo tudi 500 m2 in več, zato tudi v času covid-19, ko smo bili zaprti, stranke ne bi prišle v stik druga z drugo. Prodajalcem smo naročili pleksistekla, razkuževanje in še marsikaj, pa smo vseeno bili zaprti,« je dejal generalni direktor Porsche Slovenija Danilo Ferjančič. Da uvoznikom in prodajalcem vozil država ni šla na roko Ferjančič ponazori tudi z dejstvom, da so imeli zvezane roke, ko bi morali izročiti že dobavljena vozila strankam, pa niso mogli urediti lizing pogodbe.
Lahko bi bilo mnogo slabše
Ferjančič je dejal, da je v drugem valu situacija manj napeta kot v prvem marca, ko so se prodajalci znašli z velikimi zalogami, saj je ravno pomlad najboljši čas za prodajalce avtomobilov. Ferjančič prizna, da je takrat zelo bolelo, imeli so veliko preglavic. Po odprtju trga se je začela akcija in z oglaševanjem so uspeli beležiti tako dobro prodajo, da tovarne, ki so bile po Evropi spomladi zaprte, niso sledile tempu. Septembra je bilo celo pomanjkanje vozil na trgu, prizna Ferjančič in dodaja, da, ko so oktobra ravno zlezli na zeleno vejo, je sledilo novo zaprtje. Kljub temu so še večje posledice ublažili s servisno dejavnostjo ki izničuje nihanja v prodajo.
Pri Porsche Slovenija bodo sicer letos zabeležili za okoli 20 odstotkov manjšo prodajo vozil v primerjavi z lani, tudi na račun nekaj manjšega izvoza, manj pa pri prodajo fizičnim kupcem. Kljub temu so glede na dogajanje zadovoljni in se nadejajo povečanja prodaje že v letu 2021. "Lahko bi bilo mnogo slabše," pravi Ferjančič.
Že prihodnje leto rast
Drugi generalni direktor Pri Porsche Slovenija Martin Wienerroither ocenjuje, da bo do konca leta v Sloveniji prodanih oziroma prvič registriranih 51 tisoč vozil, prihodnje leto pa okoli 56 tisoč. Čeprav bo Renault letos do konca leta registriral več vozil kot znamka Volkswagen pa Wienerroither veseli, da so prvi pri prodaji vozil fizičnim kupcem, ki avtomobile tudi servisiraj in vzdržujejo pri pooblaščenih servisih znamke.
Wienerroither je še, kljub zaostrenim pogojem poslovanja v letu 2020, posebej poudaril prodajo električnih vozil v Sloveniji, ki hitro napreduje. Poudaril je, da se je prodaja podvojila, VW pa je imel kar 40-odstotni tržni delež na račun cenovno ugodnih modelov e-up in e-gol, prodali so tudi 230 vozil ID.3.
Enoten sistem za več držav
»Uresničujejo se napovedi, da se bo povpraševanje pojavilo, ko se bo pojavila ponudba. Z znamko Moon smo se dve leti pripravljali na prihod električnih vozil, pa tudi sončnih elektraren in polnlnih postaj,« pravi Ferjančič in dodaja: »Točno to se dogaja zdaj in tega smo zelo veseli. Gradimo samostojen steber. S storitvijo Moon Moon charge lahko stranke že zdaj polnijo električna vozila v sistemu Slovenije in Hrvaške, sledile pa bodo Italija, Avstrija in Nemčija.«
Zato pa jih je pretekli petek negativno presenetila novica o zmanjšanju subvencij za električna vozila iz 6.000 na 4.500 evrov. Kot je dejal Ferjančič je odločitev padla praktično čez noč, kar je razburilo marsikaterega kupca, ki čaka na električni avtomobil: »Zelo smo odvisni od države. Če izvemo pravočasno kaj nas čaka na davčnem področju, bomo tudi bolj natančno komunicirali s strankami. Letos se je zaradi vpliva covid-19 tudi podaljšal dobavni rok.«
600 električnihVW-jev
Slavko Ažman, ki je bil s strani Sekcije za motorna vozila zelo angažiran pri predlogih novega DMV, ki ga z nestrpnostjo čakamo, da bo prišel v obravnavo v državni zbor, pa pravi, da se ne sme zgoditi, da ima država v dolgoročnih načrtih v 10 letih na ceste spraviti 200 tisoč baterijskih vozil, po 200 podeljenih subvencijah pa ji zmanjka denarja. Ažman pravi, da veliko upov polagajo v načrte za okrevanje, denar namenjen temu področju in, da se nam v prihodnje ne bodo več dogajale take hipne spremembe.
Direktor Volkswagna v Sloveniji Marko Škriba verjame, da se zaradi zmanjšanja subvencije zanimanje za električna vozila pri nas ne bo zmanjšalo, saj se izboljšujejo pogoji za uporabo teh vozil. Mreža We Charge v katero je vključena znamka po Sloveniji ponuja že 340 polnilnih postaj, 16 je hitrih polnilnic Ionity, ki zagotavljajo udobno vožnjo na daljše razdalje.
Hkrati pa bo samo na račun Porsche Slovenija in njenih znamk ponudba 100-odstotno električnih in priključno hibridnih vozil že prihodnje leto zelo bogata. Prihajajo VW ID.4 coupe, konec prihodnjega leta že ID.4 (Škriba napoveduje prodajo 600 električnih volkswagnov pri nas), Audi bo predstavil dve električni novosti športni e-tron GT in Q4 in to v dveh karoserijskih različicah. Škoda namerava prodati 200 vozil enyaq iV, Seat pa konec prihodnjega leta pričakuje svoj prvi 100-odstotno električni model el born. Pri športni znamki Cupra so izdali ceno za svojega formentorja, ki je prvi samostojni model znamke. Z osnovno opremo in 1,5-litrski TSI motorjem stane 30.500 evrov.
Sreča, da so mediji naklonjeni električnim avtom. Ljudstvo bomo pa tudi prepričali. Verjamete ali ne, kmalu bo dizel na cesti …
www︎.︎AmiaPex︆.︆net - odličen prrojekt za odrrasle, ki želikko najti partnerja za seks