Qoros 3 sedan je najvarnejši avto leta po specifikaciji Euro NCAP. Kitajska limuzina, ki šele dobro prihaja v evropske salone, je, vsaj kar se varnosti tiče, pometla z modeli veliko bolj renomiranih znamk. Dosegla je namreč najboljši rezultat za varnost odraslih (95 odstotkov možnih točk) in drugega najboljšega za varnost otrok (87 odstotkov). Izenačila je tudi drugi najboljši rezultat za vgrajeno napredno varnost (81 odstotkov), na stopničkah ni bila le glede varnosti pešcev. Rezultat je toliko odmevnejši zaradi dosedanjega slabega slovesa kitajskih znamk in zato, ker je bil Qoros kot avtomobilska znamka (s 50-odstotnim izraelskim kapitalom) ustanovljen šele pred šestimi leti in gre za njegov prvi avto na evropskem trgu.
Zelo prijetno je presenetil tudi maserati ghibli. Čeprav zaradi svojega staleža prav gotovo ne bo pogost gost na cestah, je izjemno varen, saj se je med drugim izenačil s qorosom pri varnosti za potnike.
Najvarnejši za otroke je citroën C4 picasso; njegovega 88-odstotnega rezultata ni ponovil nobeden izmed 33 letos testiranih avtomobilov. Francoski enoprostorec je v vrhu tudi po asistenčnih sistemih, medtem ko glede varnosti za odrasle in pešce spada v povprečje. Lexus IS 300h pa je najbolj brezskrben za pešce, saj izstopa z rezultatom 80 odstotkov možnih točk.
Med letošnjimi rekorderji je posebnež električni renault zoe. Čeprav je dosegel najboljši rezultat za asistenčne sisteme (85 odstotkov), se je v drugih kategorijah odrezal preslabo in je skupno dosegel le štiri zvezdice.
Tudi sicer je bilo leto 2013 leto azijskih znamk, saj so se nekateri modeli v povprečju zares izkazali z aktivno in pasivno varnostjo (mazda3, honda CR-V, kia carens ...), med evropejci so bili tik za najboljšimi denimo škoda octavia, ford tourneo connect ali peugeot 308.
Medtem ko je zelo povprečne štiri zvezdice za varnost prejelo šest vozil (še posebej boleč je rezultat za BMW i3), sta "katastrofalne" tri zvezdice prejela nissan evalia in mercedes-benz citan. Rezultat slednjega je na imidžu nemškega velikana pustil tak madež, da so ga nemudoma začeli izboljševati in ga v pol leta dali na testiranje še enkrat. Tokrat je dosegel štiri zvezdice.
Proizvajalci za enotnejše standarde Euro NCAP in IIHS
Vsi proizvajalci vse ostrejših standardov pri varnosti seveda ne pozdravljajo enako veselo, saj so z razvojem varnejših avtomobilov povezani visoki stroški. Hkrati marsikateri proizvajalec prodaja iste modele tudi v ZDA, kjer agencija IIHS uporablja nekoliko drugačne standarde od Euro NCAP, ki so v nekaterih delih še ostrejši (trk z majhnim prekrivanjem). Zgodilo se je že, da so neki modeli v Evropski uniji prejeli visoko oceno, v ZDA pa zelo povprečno in obratno.
Zato so proizvajalci avtomobilov te dni sprožili pobudo, da bi obe organizaciji bolj poenotili standarde, saj bi tako po lastnih trditvah proizvajalci lahko prihranili na stotine milijonov evrov, ki jih morajo sicer vlagati, da vozila zagotovo izpolnjujejo standarde tostran in onstran Atlantika. Tako so prometni inštitut na Univerzi v Michiganu in švedsko organizacijo Safer pooblastili, da naredita strokovno primerjavo standardov in pomagata pri prepričevanju ustanov o enotnejšem postopku.
kitajec = copy paste in pa avti se prilagajajo testom, ne pa vsem scenarijem nesreč. V praksi so žal okoliščine …
Sam vseen hi, hi , hi .
To, da je kitajec pred BMW in MB, je pa verjetno zelo boleče. Je pa lepo, da so postali res …