Srednji razred športnih terencev po zbrani statistiki registracije novih vozil v lanskem letu predstavlja vsak deseti registriran avtomobil pri nas. V tem razredu so tudi nissan qashqai, honda CR-V, hyundai ix35, renault kadjar, toyota RAV-4 in drugi konkurenti Fordove kuge, ki smo jo tokrat preizkusili na testu.
Robustni športni terenci so še vedno v vzponu, ford kuga pa je tudi v drugi generaciji že preverjen avtomobil, ki s tipičnim visokim sedenjem, robustnostjo in kompaktnimi merami (4,52 metra v dolžino, 1,69 metra v višino in 1,84 metra v širino), ponuja povsem dovolj prostora za družinsko uporabo, ob zmogljivem sodobnem motorju in povsem dovolj zmogljivem štirikolesnem pogonu pa tudi zelo dobre zmogljivosti izven asfaltiranih poti.
Atraktivna že v osnovi
Zato pa kuga že osnovno prinaša veliko atraktivnih dizajnerskih elementov, od zatemnjenih stekel zadaj do dvojne izpušne cevi, zadnji spojler, pa tudi 17-palčna kolesa, a lahka platišča prihajajo šele z opremo sync, ki je na voljo tudi v kombinaciji z najzmogljivejšim dizelskim agregatom (osnovni paket opreme je na voljo zgolj v kombinaciji s šibkejšim dizlom).
Kljub ne ravno rosni mladosti je kuga v drugi generaciji dobro založena z opremo, že od vstopnega modela dalje - tempomat z omejevalnikom hitrosti je standarden, enako sistem start/stop in klima, naslednji paket opreme sync prinaša dvopodročno samodjeno klimatsko napravo, oprema titanium pa že tudi samodejni vklopi in izklop žarometov, kot tudi zabavno informacijski sistem sync II, ki vključuje 8-palčni zaslon na dotik in TFT digitalni zaslon med merilniki za volanom.
Za več udobja in dodatno varnost je treba doplačati
Kljub temu je treba za več udobja poseči na seznam dodatkov – kar pomeni tudi višjo nakupno ceno. Velja pogledati opremske pakete – recimo paket usnje – elektrika za dobrih tisoč evrov dodatka v primeru paketa opreme titanium vključuje ogrevana in električno nastavljiva prednja sedeža, sedeži so delno oblečeni v usnje in še nekatere dodatke. Ali pa varnostno-tehnološki paket, ki za zmernih 1.180 evrov vključuje naslednje sisteme: preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih, pomoč pri ohranjanju smernega pasu, opozarjanje na nenamerno menjavo smernega pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za opozarjanje na nezbranost voznika, samodejno preklapljanje med dolgima in zasenčenima žarometoma, ogrevano vetrobransko steklo, ogrevane šobe za pranje stekla.
Elektrika prtljažna vrata odpira (pre)počasi
Dobro, tudi pri drugih znamkah je podobno. Zato pa kuga svoja leta ne more skriti z ergonomskimi rešitvami. Stikal je veliko, večina tekmecev jih je že preselila na zaslon na dotik, tudi zaslon je med manjšimi na trgu. Testna kuga je bila za dodatnih 540 evrov opremljena z električnimi dvižnimi vrati prtljažnika. Dober pripomoček, nekoliko nas je zmotila le počasnost odpiranja in zapiranja.
Kuga je prostoren avtomobil. Spodobno prostorna in udobna tako za voznika in sopotnika spredaj, kot tudi tiste, ki sedijo v drugi vrsti. Nadpovprečno radodarna je z odlagalnimi površinami, malo plastenko vode lahko postavite na več mestih spredaj in zadaj.
Voznik ima odlično preglednost naprej, ugotovili smo da tipkovnica na sredinski konzoli ne ponuja najbolj intuitivne uporabe, vendar se s časom voznik privadi na gumbe, še posebej, ker je nekaj glavnih razporejenih na večfunkcijskem volanu. Prtljažnik z 456 litri osnovne prostornine in uporabno zasnovo dviguje uporabnost vozila. Tako kot tudi široka odprtina, ko se odprejo zajetna prtljažna vrata. S podrtjem zadnje klopi dobimo za 1.653 litrov prostora, takrat lahko v zadek naložimo tudi dve gorski kolesi.
Zmogljiv motor in čvrsto podvozje sta njena aduta
Kuga v primerjavi s tekmeci ne ponuja tehnoloških presežkov, zato pa so vozne zmogljivosti še vedno nadpovprečne, sploh v kombinaciji zmogljivega dvolitrskega turbodizla z veliko, kar 400 Nm navora in ročnega menjalnika ter vsekolesnega pogona. To je bistveno več kot prej, ko je motor zmogel 120 kilovatov moči (163 KM) in 340 Nm navora. Dodatna moč in navor bo prav prišla tistim, ki moč res potrebujejo, na primer za vleko.
Dizel je glasen le ob zagonu v mrzlih jutrih, zaradi dobre izolacije kabine pa se, ko se ogreje, v potovalni kabini tega ne občuti in sliši. Gre za zelo odziven motor, saj je večina navora na voljo že pri okoli 2.000 vrtljajih v minuti, v kombinaciji z natančnim ročnim menjalnikom pa je med bolj dinamičimi kombinacijami na trgu. Za več udobja izberite dvosklopčni menjalnik, prav tako preizkušen in dober, tudi dinamičen, a dražji za 1.530 evrov.
K dinamični izkušnji veliko doprinese tudi čvrsto podvozje. Po tem je Ford znan in kuga tu ni izjema. Tudi na slabših cestah je udobje na zavidljivi ravni, na zadnji klopi otrokom ali ženi ne bo slabo ali pa jih preveč pretresalo, očetje pa si lahko dajo malo več duška med ovinki. Tam je kuga v primerjavi z neposrednimi tekmeci v prednosti. V kombinanciji z zelo direktnim in informativnim volanom je vožnja dinamična, za to poskrbi tudi manj nagibanja karoserije v ovinkih, kot je to značilno za večino tekmecev v razredu. Poleg tega je tudi vožnja po avtocesti nestresna, neravnine požira z lahkoto.
Štirikolesni pogon odličen za manj izkušene voznike
Kuga je prvotno izdelana za vožnjo po asfaltu, tudi zato je sistem štirikolesnega pogona AWD zasnovan tako, da večino časa pošilja ves navor na prednjo os, po potrebi, recimo ob sneženju ali dežju, ko je oprijem slabši, pa ga porazdeli še na zadnjo os. To stori neopazno, voznik lahko na ekranu spremlja grafiko, ki prikazuje razporejanje moči. Zaradi enostavnosti uporabe je odličen pripomoček za manj vešče voznike, v osnovi pa bi moralo veljati, da je treba vozilo suvereno obvladati tudi, če ima le dvokolensi pogon.
Poraba je v primerjavi z dvokolesnim pogonom nekaj višja zaradi višje skupne mase, a je bila povprečna poraba s sedmimi litri in pol plinskega olja, nekoliko višja, kot smo pričakovali. To je argument za izbiro šibkejšega 110-kilovatnega dvolitrskega turbodizelskega motorja.
Najzmogljivejša turbodizelska kuga je tudi najdražja, zato je naše priporočilo, če ravno ne potrebujete vozila za vleko prikolice ali čolna, preizkusite omenjeni motor, ki je 1200 evrov cenejši, a še vedno dovolj dinamičen in bolj ekonomičen, razliko do 132-kilovatnega motorja pa namenite samodejnemu menjalniku.
Podatki o vozilu: Ford kuga 2.0 TDCI 132 kW (titanium)
Prostornina motorja: 1997 ccm
Moč motorja: 132 kW (180KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 202 km/h, 9,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 7,5 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 140 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 24.900/31.980/34.665 (osnovni/testni/z dodatki). *
* - na navedene cene pri Fordu ponujajo akcijski popust v višini 3.500 evrov
Plus: Udobje, prostornost, družinska uporabnost, vozne lastnosti;
Minus: Ergonomija, poraba goriva;