Govora je seveda lahko le o avtih v serijski proizvodnji, peščica konceptov, ki se razstavljajo, ne pridejo v poštev. Kot tudi ne dirkaški renault R.S.01. Treba je tudi vedeti, da na avtosalonu ne sodelujejo butični proizvajalci superšportnikov ali limuzin, pri katerih se cene zlahka približajo sedemmestni številki. Zato so najdražji razstavljeni avti na Gospodarskem razstavišču neprimerno cenejši od tistega, kar obiskovalec lahko denimo vidi na avtosalonu v Ženevi, kjer veyron, huayra, regera in podobne zveri dosegajo desetkratne cene. Pa vendar je tudi na Ljubljanskem avtosalonu na ogled zelo drag avto ...
Najdražja trojica, ki jih je ujel naš objektiv, je naslednja:
Mercedes-AMG GT R
Mercedes je na ljubljanski avtosalon pripeljal svoje najbolj divjo zverino, ki jo trenutno prodaja.
GT R poganja 4,0-litrski biturbo V8 motor z močjo 430 kW (585 KM), poleg tega je avto v primerjavi z drugimi GT brati olajšan dobršnega dela mase, ima tudi boljšo aerodinamiko. Pospešek do 100 km/h je 3,6 sekunde, najvišna hitrost je 316 km/h. Cena? Razstavljeni model z vso dodatno opremo nosi cifro 298.396,95 evra., cena osnovnega modela je dobrih 50 tisočakov nižja.
Audi R8 V10 spyder
Obiskovalcem je na ogled najelitnejši športni izdelek, ki jih trenutno izdelujejo pri znamki iz Ingolstadta. Rumenega R8 V10 spyderja poganja deset valjev skupne prostornine 5,2 litra, ki zmorejo 397 kW (540 KM). 316 km/h in 3,6 sekunde sta gotovo impresivna podatka. Osnovna cena je zelo primerljiva tisti, ki jo ima GT R, z vsemi naprednimi dodatki pa razstavljeni audi V10 stane kar 319.223,00 evrov.
Ferrari enzo
V prehodu med dvema dvoranama je na ne ravno spodobno mesto potisnjen eden najbolj elitnih ferrarijev vseh časov, model enzo. V12 ima na zalogi 485kW (651KM), pospešek do 100 km/h je le 2,5 sekunde. Najvišja hitrost je vrtoglavih 355 km/h.
Gre vza ozilo, ki bi po običajnih merilih spadalo že v nadpovprečno stare avte na slovenskih cestah. A enzo v lasti primorskega poslovneža Lorisa Požarja spada med redko skupinico skupaj vsega 401 izdelanih primerkov, kolikor so jih naredili v letih med 2002 in 2004. Z leti njegova cena zato strmo narašča, zato morajo biti danes bogati interesentje pripravljeni za rabljenega plačati dva milijona evrov in več.
dezurni@zurnal24.si