Najboljša izbira

Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L Foto: Gregor Prebil Fiat 500L
Fiat 500L je avto, poln kompromisov, na žalost to ne velja tudi pri izbiri pogonskih agregatov. 1,6-litrski dizel je najboljša in najbolj vsestranska izbira, a tudi najdražja.
Oglej si celoten članek

Fiat je bil zadnja leta z novostmi dokaj skop. Če je še pred desetletjem kraljeval punto, je 500L z ikoničnim videzom, povzetem po modelu 500, postal gonilo znamke. Fiat je v zadnjem letu prodal 135 puntov, fiat 500L pa je našel 376 kupcev. 500 L je mogoče kupiti tudi v nekoliko robustnejši različici trekking, prav tako pa bo na voljo kot sedemsedežnik in SUV.

Zapelje tudi v "socialistične" garaže

500L je narejen po meri tistih, ki radi sklepajo kompromise, saj jih je poln tudi sam. Prostoren je za pet odraslih, s prilagodljivim prtljažnikom, ki meri najmanj 400 litrov. Ker se ga poveča tudi z vzdolžno pomično zadnjo klopjo,  je primeren tudi za družine. Le tisti z večjimi potrebami si bodo morali za pot na dopust omisliti strešni kovček. Z merami ustreza tudi tistim, ki živijo v starejših blokih in imajo garažo odmerjeno dimenzijam vozil, ki so na naših cestah kraljevala pred 30 in več leti.

Foto: Gregor Prebil Fiat 500L

Lounge za mlade družine

Oprema lounge je pisana na kožo družinam z majhnimi otroki. Že tako prostorno in pregledno notranjost so nadgradili z ogromno serijsko panoramsko streho, skozi katero imajo otroci v svojih sedežih neoviran pogled v nebo. Mamicam sta na voljo zložljivi in uporabni mizici, pritrjeni na hrbtni del prednjih sedežev, a sta prav sedeža slabši del avtomobila – v ovinkih ne ponujata oprijema, zato je ročica nad vrati obvezna, da se obdržite v sedežih, na dolgih poteh pa vse prej kot udobna.

Tokrat ne smemo in ne moremo spregledati odličnega ozvočenja beats audio, pri katerem je imel prste vmes slavni raper Dr. Dre. Tudi ko se z avdiosistemom povežemo s prenosnim telefonom, je akustika res odlična, zvok čist, predvsem pa glasen. Za dodatnih 730 evrov je pisan na kožo mladim in ljubiteljem glasbe.

Konkurenca manjša ali dražja

Med glavne konkurente štejemo fordovega B-maxa, ki ima sicer drsna vrata, kar družine hvalijo, tudi pelje se bolje, je pa zato manjši in tudi prtljažnik je izrazito bolj skopo odmerjen. Enako velja za male križance, kot sta renault captur ali peugeot 2008, mini countryman je cenovno v višjem razredu. 500 L je odlična alternativa dimenzijsko večjim avtomobilom in kot tak primeren za tiste, ki večino časa preživijo na cestah v urbanih naseljih, a se konec tedna radi odpeljejo na izlet. Prav slednjim potrebam je skopo odmerjena motorizacija.

Foto: Gregor Prebil Fiat 500L

Testni agregat izstopa z dinamiko, a še zdaleč ni športnik

Dvovaljni turbobencinski agregat je odlična izbira za mesta, na avtocesti je obremenitev turbine velika, poraba pa posledično višja. 1,4-litrski bencinski agregat je cenovno daleč najugodnejši, a len, z malo navora, ki se bo mučil pri vsakem prehitevanju, kaj šele pri vožnji v klanec. 1,3-litrski dizel z 62 kilovati moči (84 konjskimi močmi) je varčen in 1.500 evrov cenejši, a manj dinamičen kot močnejši 1,6-litrski dizelski agregat s 77 klilovati moči (105 KM), ki smo ga preizkusili na tokratnem testu.

Potegne tudi v klanec

Vozne lastnosti so zelo podobne dvovaljnemu twinair bencinskemu motorju, od katerega je konkretnih 2.500 evrov dražji. Pospešek je z 11,3 sekunde najboljši, na avtocesti hitro pridobiva hitrost, stabilen je tudi pri višjih hitrostih. Tudi ko v njem sedi pet odraslih, se v vrhniški klanec ne muči, hkrati pa ostaja denarnici prijazen, saj lahko tudi pri bolj dinamični vožnji računate na porabo, nižjo od šestih litrov. Vseeno ni športen avtomobil, to mu ne dovoljuje niti podvozje, ki je tako kot volanski sistem odmerjeno spretnemu vijuganju in okretnosti v mestih.

Foto: Gregor Prebil Fiat 500L

Tisti, ki imate "vikend hiško" in se vsak teden vozite na daljših poteh, razmislite o testiranem agregatu.

Podatki o vozilu: (Fiat 500L 1,6 multijet 16V lounge)
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.598 cm³
Največja moč: 77 kW (105 KM) pri 3.750 vrt./min.
Največji navor: 320 Nm pri 1.750 vrt./min.
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 117 g CO2/km
Zmogljivosti: 181 km/h (elektronska omejitev), 11,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 15.240/22.430 evrov (osnovni/testni z dodatno opremo)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 10:25 1. December 2013.

    Nimam ta avto - imel sem pa več fiatov in z vsemi enaka zgodba. V garancijskem roku en kup takšnih …

  • 20:15 26. November 2013.

    Torej imaš ti ta avto že cca 3-4 leta da lahko tako objektivno podajaš mnenje??

  • 18:34 25. November 2013.

    Fiat NIKOLI ni dobra, še manj pa najboljša izbira!<br />Šminka je vedno bila več kot odlična - kvaliteta in končna …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.