Najbolj popularen avto zadnjih 50 let po prenovi pri nas

Foto: Volkswagen VW golf Foto: Volkswagen VW golf Foto: Volkswagen VW golf Foto: Volkswagen VW golf Foto: Volkswagen VW golf Foto: Volkswagen VW golf Foto: Volkswagen VW golf Foto: Volkswagen VW golf Foto: Volkswagen VW golf Foto: Volkswagen VW golf Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije
Volkswagen osme generacije je prenovljen - hkrati kombilimuzina in karavanski variant. Čeprav na prvi pogled spremembe niso velike, je tehnično močno posodobljen. Pri Volkswagnu pravijo, da so popravili napake in se pri tem posuli s pepelom.
Oglej si celoten članek

Letos je minilo 50 let od predstavitve prve generacije, ki je leta 1974 prevzela štafeto od legendarnega "hrošča". In sijajno ji je uspelo. Golf je pet desetletij vladal na lestvici najbolje prodajanih avtomobilov v Evropi, večinoma na prvi stopnički. Izdelanih je bilo neverjetnih 37 milijonov primerkov, kar pomeni, da se za golfa vsak dan odloči okoli 2000 kupcev! Okoli 65.000 golfov se trenutno vozi po slovenskih cestah. To pomeni, da je vsak dvajseti avtomobil pri nas golf!

Foto: Volkswagen VW golf

Želja po ponovnem uspehu

Aktualna osma generacija, ki je bila predstavljena konec leta 2019, je nekoliko zatajila, čeprav so v Wolfsburgu golfa VIII označil za najnaprednejšega golfa vseh časov. Volkswagen ni povsem obvladal pojava zapletene programske opreme. Nekatere funkcije in aplikacije je lansiral z večmesečno zamudo. Kupci pa niso bili navdušeni niti nad zaslonom na dotik ali odstranitvijo plošče klimatske naprave. In to priznavajo sami. Posuli so se s pepelom. Prav te zadržke rešuje obsežna posodobitev.

In načrti v prodaji so spet veliki. Čeprav je delež SUV vozil v prodaji novih vozil že 60 odstotkov, ga nameravajo pri Volkswagnu zbiti prav na račun golfa. Kljub veliki popularnosti SUV modelov so prepričani, da lahko prodajne številke obrnejo in v Sloveniji spet prodajo okoli 1400 golfov na leto. Govorimo o skupni številki za kombilimuzino in karavanskega varianta, ki sta oba hkrati zapeljala na naše ceste.

Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije

Korak nazaj v digitalizaciji

Oblikovne spremembe so zelo diskretne. Oblikovalci so za golfa naročili nove odbijače in ožje žaromete – s čimer posnema passata in tiguana. Osvetljen je logotip, ki dopolnjuje že poznano palico s svetlečimi diodami.

Poleg preoblikovanih in močnejših matričnih žarometov IQ lights, (za doplačilo, serijsko prihajajo led žarometi) s svetlobnim snopom, ki bo segal do razdalje 500 metrov in precej izboljšujejo vidljivost v slabih pogojih, je golf dobil tudi tridimenzionalne zadnje luči, ki lahko izvedejo tudi predstavo dobrodošlice in slovesa.

Foto: Volkswagen VW golf

Do sprememb je prišlo tudi v potniški kabini, kjer je golf dobil novi infozabavni sistem, ki je utemeljen na četrti generaciji modularnega infotainmenta MIB4, ki ga sicer že uporabljajo Volkswagnovi novejši modeli. Lastniki prenovljenega golfa si lahko obetajo, da novi infozabavni sistem, ki operativno precej posnema pametne telefone, deluje veliko bolje kot dosedanji. Na voljo sta za dotik občutljiva zaslona z diagonalama 10,4 in 12,9 palcev.

Pri Volkswagnu pravijo, da je bila napaka, da so z volana umaknili fizična stikala, zato so jih zdaj vrnili. V kombinaciji z novim infoitanmentom četrte generacije prihaja fiksna vrstica za upravljanje klime in osvetljeni drsniki, nova je glasovna asistentka v kombinaciji s chat GPT. Novi so digitalni merilniki, ki zdaj prikazujejo tudi podatke navigacije - prej je bilo to mogoče le v kombinaciji z navigacijskim sistemom Discover pro.

Foto: Volkswagen VW golf

Golf je napredoval tudi na področju asistenčnih sistemov. Parkirni asistent lahko sam izbere in določi vzdolžno ali prečno parkirno mesto. Voznik nato le izda ukaz za parkiranje. Ni mu treba nadzorovati hitrosti ali krmiljenja. Višja stopnja asistenta ParkAssist Pro omogoča celo parkiranje z mobilnim telefonom. Sistem Area View pa zagotavlja popolno sliko okolice vozila s pomočjo štirih kamer.

Več moči in dosega

Pri Volkswagnu so s prenovo izboljšali predvsem zmogljivosti. Ikonični športnik golf GTI bo po novem razpolagal z močjo 195 kilovatov (265 'konjev'), kar je 11 kilovatov več kot doslej. Namesto litrskega trivaljnika je zdaj vstopna različica z 1,5-litrskim štirivaljnim motorjem TSI, ki je pridobila 10 kilovatov moči (150 kW/204 KM). Motor 1,5 TSI je pridobil tudi turbinski polnilnik z variabilno geometrijo turbine.

Foto: Volkswagen VW golf

Poleg kombilimuzine je še naprej na voljo tudi karavan, ki ne bo več imel možnosti vgradnje dveh priključno hibridnih pogonski sklopov. Kombilimuzina je že v začetku še naprej na voljo kot priklkjučni hibrid z močjo 150 kilovatov. Priključno-hibridni pogonski sklop je bil sicer precej izboljšan in naj bi omogočal do 1.000 kilometrov dosega.

Baterija po novem razpolaga s kapaciteto 19,7 kilovatne ure, kar je skoraj dvakrat toliko kot doslej, zato bo omogočala električni doseg 100 kilometrov in več. Poleg tega je pomembno, da so inženirji izboljšali tudi hitrost polnjenja baterije. Medtem, ko je bilo doslej polnjenje z izmeničnim tokom možno le do moči 3,6 kilovata, bo po novem največja možna moč AC polnjenja 11 kilovatov, na hitrih polnilnicah pa je možno polnjenje z izmeničnim tokom do moči 50 kilovatov.

Foto: Volkswagen VW golf

Kasneje prihajajo še nove različice, na voljo bo tudi različica s štirikolesnim pogonom 4Motion, prihaja pa tudi najmočnejši golf R.

Že osnovni model golfa kot serijsko opremo nudi elemente, kot so avtomatska klimatska naprava (Climatronic), izpopolnjeni večfunkcijski volan, sistem Kessy Go za zagon brez ključa, prepoznavanje prometnih znakov, sistem za avtomatsko uravnavanje hitrosti, parkirni senzorji spredaj in zadaj (Park Assist), novi infotainment sistem (osnovna različica), funkcija App-Connect Wireless (brezžična integracija aplikacij za pametni telefon prek tehnologij Apple CarPlay in Android Auto), telefonski vmesnik, digitalni kombinirani instrument ter novi LED-žarometi in zadnje LED-luči.

Foto: Gregor Prebil Prenovljeni volkswagen golf osme generacije

Cene se v primeru hišnega financiranja začnejo pri 22.842 evrih za kombilimuzino in 24.558 evrih za karavanski variant. Ob 50. obletnici so pripravili tudi nekatere akcijske cene in posebno izvedenko golf 50 let.

dezurni@styria-media.si
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 10:21 23. Junij 2024.

    Kupila bi hibridno vozilo, električnega pa nikoli.

  • 14:58 20. Junij 2024.

    Traktor 1 ni 50 let star!

  • 09:07 20. Junij 2024.

    "Namesto litrskega trivaljnika je zdaj vstopna različica z 1,5-litrskim štirivaljnim motorjem TSI, ki je pridobila 10 kilovatov moči (150 kW/204 …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.