Camry je ime, ki je po 15 letih odsotnosti zamrlo ne le v Sloveniji, tudi v Evropi. Gre za Toyotino vozilo iz višjega srednjega segmenta, ki se zdaj vrača, s hibridnim pogonom, ki kljub dobrim 200 konjskim močem obljublja porabo v realnih razmerah krepko pod šestimi litri. Na to smo se prepričali sami, ko smo jo preizkusili na poti od Ljubljane do Velenja in nazaj in še prej na mednarodni predstavitvi v Dalmaciji, ko smo zapisali, da zna vozilo premamiti tudi managerje in flotne kupce, na katere v prvi vrsti ciljajo pri slovenski Toyoti.
Camry je pravzaprav svetovna uspešnica, le Evropa je izjema. Na mnogo kontinentih (ZDA, Avstralija, Azija) je to najbolje prodajan model. Njegova šibka točka v Evropi je bila in še zdaj je, da prihaja na trg le kot limuzina in ne karavan, močna točka pa, da ponuja zmogljiv hibridni sklop z nizkimi stroški lastništva in dizajn, ki je nastal po tem, ko je prav prvi mož Toyote Akio Toyoda izustil znane besede na predstavitvi camryja: »Ne naredite mi več dolgočasnih avtomobilov.«
Camry je pri nas pravzaprav naslednik modela avensis, ki ga je Toyota pred 15 leti v Evropo pripeljala, da bi zadovoljila okus Evropejcev. Predstavili so tudi karavansko izvedenko. Avensisa zadnja leta niso razvijali naprej, po velikosti pa so ga ujeli celo modeli kot sta astra ali focus, konkurenti (passat ali mondeo), pa so ga gabaritsko močno presegli. Camry v dolžino meri kar 4,89 metra in je velikostno primerljiv s premijci audi A6 ali BMW serije 5, zdaj že 8. generacija camryja (prva je bila predstavljena leta 1982). pa nastaja na arhitekturi premijskega Lexusa ES. Pri Toyoti tudi zato pravijo, da je to njihov najbolj premijski avtomobil, pa čeprav je v resnici star že dve leti (v ZDA so ga začeli prodajati leta 2017) in nima vseh najbolj naprednih sistemov, kot jih imajo zadnje Toyote, na primer RAV4.
Od začetkov camryja, to so bili modeli vozil znani po zelo ozki zasnovi, je zdajšnji camry že na prvi pogled razkošen avtomobil. Iz Evrope se je pred 15 leti umaknil tudi zato, ker so za pogon skrbeli veliki in požrešni bencinski motorji, dizla ni poznal. Kot ga ne pozna danes. Bistvo danes je v hibridnem pogonu in kratici TNGA, to je Toyotina najnovejša platforma, s pomočjo katere vgrajujejo v svoja različno velika vozila svoje najnaprednejše varnostne sisteme, vozilom pa omogočajo veliko bolj dinamično plat, tudi na račun nižjega težišča. Avto je na primer 2,5 centimetra nižji od predhodnika, medosje je močno raztegnjeno (za pet centimetrov), nižje je nameščen pokrov motorja, sprednji previsi so krajši. To pomeni, da ima na primer v primerjavi s passatom daljše medosje, je širši, nižji in daljši. Voznik bo imel bolj dinamičen občutek tudi na račun bolj pokončnega volana in globine sedenja, kar pri avensisu ni bil primer.
Primerjave z lexusom ES na prvi pogled ne moremo iskati, saj gre za povsem nov dizajn, znotraj pa tudi za stopnico slabše materiale, ki pa so še vedno odlični. Šivi na usnju, krom, mehki materiali, kombinacija umetno usnje/pravo usnje. Pri Toyoti izpostavljajo predvsem udobje sedenja spredaj in zadaj (veliko lastnikov v ZDA in tudi v Aziji v camryjih sedi na zadnjem desnem sedežu). Pri Toyoti poudarjajo, da njihova limuzina ponuja največ prostora za kolke in kolena. Tudi zadnji sedeži so široko, sredinski naslo za roke zadaj je lahko tudi konzola, s katero potnik (lastnik) na zadnjem sedežu upravlja z različnimi nastavitvami (prilagaja temperaturo, glasbo v vozilu, nastavlja senčnik na zadnjem steklu, gretje sedežev, naklon sedežev …).
Izpostaviti velja še Nanoe tehnologijo, ki skrbi za svež zrak v kabini oz. potniškem prostoru. Ne gre za klasično klimatsko napravo, ampak drobcene, nevidne nano delce ionov, ki so obloženi z molekulami vode, ki se iz zračnikov prenaša na naše lase in na našo kožo.
Baterijo, ki napaja električni motor so skrili pod zadnje sedeže in ne v prtljažnik, tako so camryju omogočili nakladalen volumen 527 litrov, zadnji sedeži pa se lahko zložijo ločeno v razmerju 60:40.
V camryja so vgradili novo generacijo zaslonov. Sredinski meri 8-palcev, pred voznikom 7-palcev, head-up pa kar 10,6-palcev. Namenili so mu tudi zmogljiv audio sistem JBL. Toyotin varnostni ščit TSS nima vseh asitenčnih sistemov, kot jih pozna RAV4 in tudi manjša corolla, saj je avto na trgu že dve leti. Na primer, RAV4 zaznava pešce ponoči, podnevi pa tudi kolesarje, camry zaznava zgolj pešce podnevi.
Med dodatki si lahko kupec izbere prednje in zadnje senzorje, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, opozorilnik pri vzvratnem vključevanju v promet …
Močan adut camryja bo hibridni pogonski sklop zadnje generacije, ki smo ga spoznali že v RAV4. Za pogon skrbi kombinacija 2,5-litrskega štirivaljnega bencinskega atmosferskega motorja in elektromotorja. Motor Atkinsonovega cikla so v skladu s filozofijo stalnih izboljšav dodatno izpilili, tako da je z 41 odstotki termalno celo bolj učinkovit od dosedanjega svetovnega prvaka v priusu in daleč pred evropskimi dizli. Skupna moč štirivaljnika in motor-generatorja je 160 kW (218 KM), navora pa 423 Nm, moč in navor pa sta razporejena tako, da ima motor več moči pri večjih hitrostih v prid manjše porabe goriva na AC in več navora v nizkih vrtljajih, v prid boljšega pospeška. Moč se na kolesa prenaša preko dobro znanega CVT menjalnika, katerega zvok pa so dobro zadušili tudi pri doseganj večjih hitrosti, so pa največjo hitrost omejili na 180 km/h, prav zaradi doseganja čim manjše porabe goriva in emisij.
Baterija je še vedno Nikel-metal hidridna baterija, predvsem na račun cene in vzdržljivosti v primerjavi z litij-ionskimi. Pri Toyoti tudi za camryja pravijo, da se z njim 60 odstotkov časa vozimo le na elektriko oziroma polovico vse poti. Tudi zato se nadejajo, da bodo kupci camryja taksisti. Voznik priusa s 700 tisoč prevoženimi kilometri je svojega hibrida že zamenjal za camryja, so nam pojasnili na tiskovni konferenci. Nadejajo pa se, da bodo po camryju povpraševali predvsem flotni kupci in tudi srednji management, za katere Toyota do zdaj ni imela primernega vozila, če odštejemo znamko Lexus. Kot zanimivost, kar tretjino vseh Lexusov v salonu v Ljubljani prodajo ruskim podjetnikom pri nas. V Rusiji je znamka Lexus bolj priljubljena od Mercedesa.
Cena za osnovnega camryja je 32.400 evrov, z najvišjo stopnjo opreme pa 38.900 evrov. Že v osnovnem od treh paketov opreme so serijski asistnečni pripomočki (TSS), sprednje žaromete bi-led, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji in 17-palčna platišča.
Najbolj luksuzna Toyota in tudi najdražja je Lancruiser.
Google je plačal za vsak teden dela na spletu od doma 5000 do 8000 evrov. Prvi teden zaslužim 7286 evrov …