Na PRIMA testu smo na zurnal24.si skupaj s še šestimi drugimi avtomobilskimi redakcijami med seboj primerjali 13 mestnih kompaktnih kombilimuzin in izbrali zmagovalca, ki je tokrat postal hyundai i20.
A namen PRIMA testa ni le izbrati najbolj popolno vozilo v določenem razredu ta hip na trgu, ampak kupcem vozil pomagati, da izberejo sebi primerno vozilo. Naj bo to po prostornosti, majhni porabi goriva, nakupni ceni, naprednosti v primeru multimedijskega sistema ali asistenčnih sistemov, spet drugi velik poudarek dajemo stroškom lastništva – servisu vozila in zavarovanju.
V okviru zavarovanja smo se posvetili cenam kaska za dobo enega leta in pet let, predvsem pa bode v oči dvig cen kasko zavarovanja v prvem kvartalu letošnjega leta v primerjavi s prvim kvartalom leta 2021. Analizo zavarovanj je za potrebe PRIMA testa pripravil Miloš Milač, urednik Avto Financ, ki je pri primerjavi 13 mestnih kombilimuzin ugotovil, da prihaja do večjih odstopanj na račun velikega razpona cen avtomobilov in moči motorjev. Obvezno AO zavarovanje je namreč vezano na moč motorjev in cestninski razred, kasko zavarovanje pa na cene avtomobilov po ceniku. Pri PRIMA testu smo upoštevali cene z dodatno opremo, ki smo jih upoštevali v primerjavi.
Kaj sploh je PRIMA test?
To so primerjalni testi vozil istega avtomobilskega segmenta, ki jih na zurnal24.si izvajamo še s sedmimi drugimi slovenskimi mediji: televizijsko oddajo Volan, časnikom Finance, avtomobilsko revijo Avto Fokus, spletnimi stranmi Siol.Net, Avtomobilizem.com in Avtomanija.si skupaj s časnikom Primorske novice.
Pri velikem PRIMA primerjalnem testu temeljito primerjamo vse parametre, ki so odločilni za slovenskega kupca avtomobila, od prostornosti, udobja, uporabnosti kabine in prtljažnika, vozne dinamike, porabo goriva, multimedije, pa vse do cene (vključno s popusti) in stroškov lastništva ter cen zavarovanja vozila. Obiščemo tudi vse prodajne salone. Podrobne članke po posameznih segmentih bomo objavljali v prihodnjih dneh in tednih.
230 evrov razlike med najcenješim in najdražjim
Mitsubishi space star močno odstopa navzdol z zavarovanjem, saj gre za cenovno ugodno vozilo in ima hkrati z 52 kilovatov moči tudi najšibkejši motor. Kasko zavarovanje za leto dni z vključenim AO po izračunu Zavarovalnice Triglav stane 442 evrov, pri čemer smo pri izračunu kaska upoštevali 4 tarifni razred, starost uporabnika 50 let, popust za določene komplete in uporabo Drajva, ter Velik plus paket zavarovalnice. Najdražje zavarovanje navzgor je bilo pri toyoti yaris, saj je imel primerjan yaris velik in zmogljiv 1,5-litrski motor (za PRIMA test smo ga izbrali, ker je v primerjavi z litrskim le 750 evrov dražji in se nam zato zdi bolj smiselna izbira), zato je zavarovanje v višini 670 evrov še vedno ugodno. A večja prostornina motorja (92 kilovatov) se kupcu pri zavarovanju vseeno pozna na denarnici.
Med cenejšimi po višini zavarovanja so bili na tokratnem PRIMA testu še renault clio (497 evrov), dacia sandero (498 evrov), škoda fabia (508 evrov) in VW polo (513 evrov), med dražjimi pa opel corsa in peugeot 208 (576 evrov), ter ford fiesta (564 evrov) in hyundai i20 (562 evrov).
Pred štirimi leti zavarovanja občutno cenejša
Primerjali smo tudi cene izpred štirih let, ko smo imeli na PRIMA testu prav tako 13 mestnih kandidatov, vendar pa so bile takrat cene novih vozil občutno nižje, prav tako pa smo izračun delali nekoliko drugače, zato direktna primerjava tokrat ni mogoča. Lahko pa si ustvarite sliko, kako se je povečal tudi strošek lastništva avtomobila.
Leta 2018 smo upoštevali ceno za voznika z 20 letnimi vozniškimi izkušnjami, letnik rojstva 1977, brez škodnih primerov. Zavarovanje AO, AO+ in polni kasko z 1 % odbitno franšizo. Zavarovanje smo izračunali s pomočjo spletnih kalkulatorjev. Takrat je bilo najdražje kasko zavarovanje z upoštevanim AO plus za leto za ford fiesto (424 evrov), najcenejše pa za dacio sandero (356 evrov).
V 12 mesecih skok cen avtomobilov za 10 odstotkov
Zakaj so cene zavarovanj predvsem v zadnjem letu poskočile, nam je za potrebe PRIMA testa pojasnil direktor avtomobilskih zavarovanj pri Zavarovalnici Triglav Jaka Klement. »Po zadnji analizi se dvigi cen med razredi značilno ne spreminjajo ali razlikujejo, zaznavamo pa v prvem kvartalu proti lanskem v povprečju 10 odstotni dvig nabavnih cen.«
Zavarovanje splošnega kaska je direktno vezano na novo nabavno vrednost vozila, v razmerju 1:1. Ko se poveča cena vozila, se avtomatično podraži tudi zavarovanje. Cene novih nabavnih vrednosti pa so pri zavarovalnici pridobili od zunanjega sodelavca oziroma partnerja, to je Eurotaxa.
Kakšne pa so navade Slovencev pri sklepanju kasko zavarovanj? Klement pravi, da je treba razlikovati med splošnim kaskom in zavarovanjem delnim kaskom s kombinacijami. Nekatere delno kaske kombinacije so pogostejše in značilne tudi za starejša vozila. Tipična so delna kasko zavarovanja za poškodbe stekla, toče, divjadi in naravne nesreče. »Na splošno pa bi ocenil, da se kasko zavarovanje za voznika izplača do takrat, ko totalna škoda ne povzroči bistvenih težav v življenju,« pravi Klement, ki nam je pojasnil tudi, da se pri zavarovanjih vozil v zadnjih 10 let vzorec pri zavarovancih ni spremenil, se je pa spremenil način odplačevanja vozila, saj je več lizinških pogodb, kjer pogoje določa tisti, ki posoja denar. To pomeni, da je treba ob nakupu vozila pri kritju škode po navadi skleniti polno kasko zavarovanje.
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
Mene preseneti vsako leto, že 15 let.....
Dobro nam gre, pravi JJ. Cepivo je varno in učinkovito, pravi Vlada. EU ima dober dokument o krizni odpornosti, je …