Renault scénic je bil predstavljen leta 1996 kot prvi enoprostorec v kompaktnem razredu. Francoski avtomobilski proizvajalec je uporabil recept, znan iz espace, vendar v manjšem formatu. Osnova je bila prva generacija mégana.
Naredili so najboljši evropski avto leta - kako jim je to uspelo? Za Žurnal24 je spregovoril glavni Renaultov inženir za model scenic. Več tukaj.
Scenic je predstavljal velik uspeh. Enako velja za drugo generacijo. Naslednja dva sta že izgubljala veter iz jader, saj so v ospredje začeli prihajati športni terenci in križanci. Četrta generacija je bila stara sedem let - kljub privlačnemu dizajnu in povišanemu podvozju pa ni uspela obrniti trenda. Zato so lani pri Renaultu tiho končali proizvodnjo, kar presenetljivo pa so na avtomobilskem salonu v Münchnu razkrili peto generacijo, ki pa s predhodnimi pravzaprav nima veliko skupnega. To je zdaj čisto električni avtomobil in postal je aktualni Evropski avto leta.
Tako kot je hibridni SUV austral postal osnova za novi 7-sedežni espace in tudi SUV-kupe rafale, tako je novi električni mégane E-Tech osnova scénica E-Tech, s katerim si deli CMF-EV. platformo. Je pa bistveno večji, saj prinaša prostornost in variabilnost, ki so je bili kupci scénica vajeni. A v resnici je še precej prostornejši, kar smo na Žurnal24 spoznali na prvi vožnji električnega scenica. gre za kompakten avtomobil, saj v dolžino meri 4470 mm, širok je 1860 in visok 1570 mm. Tako je od predhodnika daljši za 270 mm, širši za 96 mm in višji za 65 mm. Medosna razdalja se je podaljšala za do 95 mm na končnih 2780 mm. Oblikovno scénic jasno sledi slogovnemu jeziku mégana E-Tech, vendar ni le njegova izpeljanka.
Nadpovprečno prostorna kabina in prtljažnik
V notranjosti je tako kot v vseh ostalih modernih Renaultovih avtih velik poudarek na dojemanju višje kakovosti, poleg tega pa tudi na prostornosti, ki jo še poudarja velikansko panoramsko steklo s prilagodljivo stopnjo prosojnosti.
Zaradi dolgega medosja in ravnega dna je veliko prostora tudi za tri zadnje potnike. Pri znamki so še posebej ponosni na poklopljivo sredinsko naslonjalo za roke, ki je hkrati tudi 3,6-litrska shramba za drobnarije, držalo pijač, tablice oziroma telefona in napajalna točka za zunanje naprave. Prtljažnika je za 545 litrov osnove, kar je veliko nad povprečjem razreda. S položenimi naslonjali narase prtljažnik na 1.670 litrov, vključena je luknja za smuči. Prostorov za shranjevanje je po kabini sicer za skoraj 39 litrov.
Višje sedenje
Položaj sedenja v renault scenicu je dvignjen, kot smo vajeni v suvih, sredinski pokončni 12,3-palčni zaslon je nekoliko nagnjen proti vozniku, medtem ko je voznikov 12-palčni v ležečem položaju. Infozabavni sistem seveda kot v ostalih modernih Renaultih poganja Googlov OS, med drugim ima v malhi okoli 50 različnih aplikacij. Renault poudarja tudi visoko stopnjo uporabe recikliranih materialov in dejstvo, da so se povsem odpovedali naravnemu usnju.
Do 625 kilometrov dosega
Pri pogonu je treba vedeti, da bodo renault scenica E-tech nudili z dvema različicama baterij - 60 ali 87 kWh uporabne kapacitete, ki sta modularno zgrajeni in zato omogočata visoko stopnjo popravila, če bi vmes kateri od modulov odpovedal.
Pri standardni različici uporabljajo motor s 125 kW, avto pa ima do 420 kilometrov dosega z enim polnjenjem. Največja moč polnjenja je sicer 130 kW, hitrost je omejena na 150 km/h. Močnejša kombinacija pa ima poleg večje baterije motor s 160 kW. Doseg je po WLTP do 625 kilometrov, pospešek z mesta v 8,4 sekunde, največja hitrost pa 170 km/h. Največja moč polnjenja na hitrih polnilnicah je dvignjena na 150 kW. Poudarjajo tudi, da za pogonski sklop ne uporabljajo t. i. redkih zemelj, tudi zato, ker se zanašajo na sinhroni motor z navitjem na rotorju.
Znane so cene
Opremi bosta na začetku lansiranja dve, in sicer Techno ter bolj športno navdahnjena Esprit Alpine. Šli so v take detajle, da imata celo ločeno razvite zvočne kulise za pešca, za katerega so najeli kar Jean-Michel Jarra.
Novi renault scenic E-tech z manjšo baterijo in osnovno opremo (brez upoštevane subvencije) na ceniku stane 42.990 evrov, večja baterija in zmogljivejši motor ga podraži za 4.000 evrov, višja oprema pa še za dodatnih 1.600 evrov.
ajga napram tesli y je tole bl 1 *schrott*
Za ta dnar lahko kupiš vlak SŽ, je popolnoma isto sranje in uporbnost!!
Kako je lahko to avto leta, če na splošno električnih ljudje ne kupujejo več.