Na plin 1300 kilometrov daleč

Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron Foto: Audi Audi A3 g-tron
Audi namerava z novo izvedenko modela A3 Sportback g-tron narediti korak naprej v smeri trajnostne mobilnosti.
Oglej si celoten članek

Kompaktni petvratnik, ki bo premiero doživel konec leta, lahko kot gorivo izkorišča Audijev CO2 nevtralni e-plin. Tega bodo v prihodnje pridobivali v 'power-to-gas' obratu v severnonemškem Werlteju.

Inženirji so mu namenili tehnologijo ultralahke gradnje, multimedijske sisteme in sisteme za pomoč vozniku. V ospredju je tehnologija pogona na plin, začenši s hrambo goriva. V obeh rezervoarjih pod dnom prtljažnega prostora je lahko shranjenih po sedem kilogramov plina pod tlakom največ 200 barov. Skladno z načelom ultralahke gradnje tehta posamezni rezervoar 27 kilogramov manj kot primerljiv klasični rezervoar.

Vedno pravilen tlak

Rezervoarja sta izdelana po novem principu. Notranja plast je izdelana iz plinotesnega poliamida, druga plast iz plastične mase, ojačane s karbonskimi vlakni (CFRP), skrbi za kar največjo trdnost, tretja, robustna plast iz plastične mase, ojačane s steklenimi vlakni (GFRP), pa ščiti pred zunanjimi poškodbami. Kot vezivo med materiali iz vlaken je uporabljena epoksidna smola visoke trdnosti.

Med posebnosti sodi elektronski regulator plinskega tlaka. Kompaktni in lahki element v dveh stopnjah zmanjša visok tlak, pod katerim plin doteka v jeklenki, na približno pet do devet barov. Zato je v vodilu za plin in v vstopnih ventilih vedno prisoten pravilni tlak – pri učinkoviti vožnji v spodnjem območju vrtljajev je nizek, ko pa voznik zahteva večjo moč in navor, se tlak dvigne.

Ko tlak v plinskem rezervoarju pade pod deset barov, krmilnik motorja samodejno preklopi na bencinski pogon. A3 Sportback g-tron je popolnoma bivalenten, kar pomeni, da so njegove zmogljivosti enake v režimu pogona na plin in režimu bencinskega pogona. S pogonom na plin lahko – upoštevajoč normirano porabo – prevozi okrog 400 km, z bencinom pa po potrebi še nadaljnjih 900 km; skupni akcijski radij je torej podoben kot pri Audijevem TDI-motorju.

Ugodni izpusti CO2

Dva prikazovalnika v kombiniranem instrumentu voznika seznanjata z zalogo goriva v rezervoarjih. Poleg tega je v voznikovem informacijskem sistemu prikazana trenutna poraba v odvisnosti od aktualnega režima delovanja. Oba nastavka za polnjenje goriva se nahajata pod skupnim pokrovom. Po polnjenju goriva in v hudem mrazu motor najprej začne delovati na bencinski pogon, potem pa karseda hitro preklopi na plin.

Agregat je izdelan na osnovi novega 1.4 TFSI. Ključne spremembe so bile realizirane na glavi motorja, turbopolnilniku, vbrizgalni napravi in katalizatorju. Z močjo 81 kW (110 KM) in navorom 200 Nm doseže končno hitrost 190 km/h, za pospešek od 0 do 100 km/h pa porabi enajst sekund. Petvratnik porabi na 100 km v povprečju manj kot 3,5 kilograma zemeljskega plina ali Audijevega e-plina – goriva, ki v okviru projekta 'Audi e-gas project' nastaja iz ekološke elektrike. Emisija CO2 v izpušnih plinih znaša pri pogonu na plin manj kot 95 gramov na km.

Bilanca tega toplogrednega plina pa je še bolj ugodna, če upoštevamo vse dejavnike od izvora goriva do prenosa moči na kolesa (well-to-wheel). Kadar za pogon uporablja Audijev e-plin, se ne sprošča nič CO2, ki se ne bi bil že prej vezal v fazi proizvodnje – in krogotok je sklenjen. Tudi če gledamo širše ter upoštevamo tudi porabo energije za postavitev obrata za pridobivanje e-plina in za izgradnjo vetrnih elektrarn, znaša izpust CO2 še vedno manj kot 30 gramov na km.

Kupcem Audija A3 Sportback g-tron bodo količine e-plina, ki jih bodo polnili na javnih polnilnih postajah za zemeljski plin (CNG), predvidoma obračunane po postopku, podobnem tistemu za nakup ekološke elektrike.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.