Na Bledu smo vozili kitajski MG4, ki trg vozil napada tudi s ceno

Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric Foto: MG MG4 electric
Na Bledu smo naredili prve kilometre z električnim vozilom MG4 kitajskega proizvajalca MG, ki na trgu konkurira modelom, kot sta VW ID.3 in renault megane electric E-tech. Kupce bo uveljavljenim znamkam "kradel" tudi na račun cene.
Oglej si celoten članek

Evropski proizvajalci električnih avtomobilov se bodo morali navaditi na vse številčnejšo konkurenco iz Kitajske. Novi MG4 electric je eden izmed njih, ki je na prodaj tudi v Sloveniji.

Pojasnimo najprej poreklo. Britanski MG je že nekaj let del kitajskega koncerna SAIC. Čeprav so lastniki Kitajci, nikoli niso izgubili zanimanja za Evropo. Vozila MG, tako na bencinski pogon kot priključne hibride in 100 % električna vozila, smo skupaj z razgrnitvijo načrtov za prodajo v Sloveniji podrobno spoznali že lani na posebnem dogodku v Rovinju. Tokrat pa se je karavana vozil premaknila na Bled, v Slovenijo, kjer je bila tudi uradna predstavitev električnega modela MG4 electric.

Foto: MG MG4 electric

Napoved Bomo kmalu tudi v Sloveniji bolj množično prešli na kitajska vozila?

Pametne rešitve

Najnovejši 100-odstotni električni križanec MG4 je pomemben model za MG, saj prinaša tudi novo električno platformo MSP. Gre za veliko razliko v primerjavi s starejšim električnim terencem ZS, ki je tudi na prodaj pri nas. Z dolžino 4,29 metra, širino 1,84 metra in višino 1,5 metra, je MG4 podobno velik, kot sta VW ID.3 ali renault mégane E-tech.

Foto: MG MG4 electric

Ima precej ekspresiven dizajn, ki se je rodil v sodelovanju studiev v Šanghaju in Londonu, pa tudi v sodelovanju z London University College of Art. Moderen videz dajejo MG4 ozke LED luči, tako spredaj kot zadaj, možnost dvobarvne karoserije in tudi inovativnega sistema aktivnih prednjih rešetk vozila poimenovane Active Grille Shutter System (AGS). Ta sistem omogoča uravnavo pretoka zraka glede na zahteve vozila in tako povečuje samo učinkovitost električnega vozila, zlasti pri večjih hitrostih, trdijo pri MG. Aerodinamična optimizacija mu je omogočila tudi relativno nizek količnik upora cW 0,27.

Foto: MG MG4 electric

Zahvaljujoč platformi MSP naj bi od MG kmalu pričakovali več električnih avtomobilov, saj omogoča spreminjanje medosne razdalje od 2,65 do 3,1 metra in kapaciteto baterije od 40 do 150 kWh. MG poudarja tudi morebitno nadgradnjo na 800 V, ki bi kitajsko tehnologijo približala električnim avtomobilom Porscheja, Audija ali Kie in Hyundaija. Električna arhitektura vključuje celo sistem hitre menjave baterij, ki se ga je do zdaj domislila le kitajska znamka Nio. MG je na Kitajskem že predstavil MG4 v različici Triumph Edition, opremljen s parom elektromotorjev in sistemsko močjo do 330 kW, kar pomeni sprint do 100 km/h v 3,8 sekunde!

Foto: MG MG4 electric

Ne bojijo se predsodkov

V notranjosti MG obljublja veliko prostora, minimalističen, a natančen dizajn in kakovostne materiale. Robert Mogut, direktor poprodaje za MG Adriatic, je na naše vprašanje, ali se bojijo predsodkov, ker gre za avto izdelan na Kitajskem, dejal, da gre pri znamki MG za drugačno zgodbo, saj gre za znamko s skoraj 100-letno zgodovino (Britanci so znamko MG ustanovili leta 1928 op. a.), zato jo številni Slovenci, predvsem srednjih let in tudi starejši že poznajo, mlajše pa nagovarjajo z oglaševalskimi akcijami. "Če pogledamo korejske in japonske znamke, bi lahko potegnili vzporednice. Na začetku so bili predsodki, zdaj pa so to v Evropi in Sloveniji uveljavljene avtomobilske znamke. To pričakujem tudi za znamko MG. Ko bodo vozniki preizkusili vozilo, ali ga kupili, bodo predsodki hitro pozabljeni," pravi Mogut.

Foto: MG MG4 electric

EV pospešek Mercedes v Sloveniji: Do leta 2030 bomo zrušili trg

Avto je tudi polno digitaliziran. Armaturna plošča ima 7-palčni digitalni zaslon in 10,25-palčni infotainment zaslon na dotik. Kitajsko-britanska novost ne zaostaja niti pri asistenčnih sistemih. Paket MG Pilot vključuje prilagodljivi tempomat, ohranjanje voznega pasu, spremljanje prometnih tokov, pomoč v zastojih, opozorilo pri izvozu in pred prečkajočimi vozili.

Foto: MG MG4 electric

MG ima trenutno v Sloveniji 6 prodajno - servisnih pooblaščenih prodajalcev, in sicer v Ljubljani, Kopru, na Jesenicah, v Novem mestu, Celju in Mariboru. Načrtujejo, da se bo servisno prodajna mreža do konca leta še povečevala, vendar nam točnih lokacij še niso razkrili.

Najtanjša baterija

Platforma MSP je omogočila vgradnjo baterije, ki v višino meri le 110 mm in je po trditvah MG najtanjša struktura baterije v tem segmentu. Trenutno sta na izbiro dve različici. Manjša baterija s kapaciteto 51 kWh je združena z zadnjim elektromotorjem z močjo 125 kW. Večji baterijski blok s kapaciteto 64 kWh pomeni, da ima elektromotor z močjo 150 kW.

Foto: MG MG4 electric

Šibkejša različica do 100 km/h pospeši v 7,7 sekunde in z enim polnjenjem prevozi 350 kilometrov. Močnejša isto "disciplino" prevozi v 7,9 sekunde, a je doseg na račun večje baterije podaljšan za točno 100 kilometrov. Največja hitrost je omejena na 160 km/h. Pri polnjenju z enosmernim tokom MG4 podpira moč polnjenja 117- oziroma 135 kW. Novost naj bi se tako od 0 do 80 % napolnila v 40 oziroma 32 minutah. Tako kot evropska konkurenca ima tudi MG4 neodvisno vzmetenje koles. K dobrim voznim lastnostim naj bi pripomogla tudi nizko težišče in razporeditev teže 50:50.

Foto: MG MG4 electric

Trojna novost Ceno treh novih MG križancev pri nas bo težko spregledati

Garancija na baterijo je sedem let oziroma 150.000 prevoženih kilometrov.

Pri MG so močno poenostavili izbiro vozil. "Pri nas personalizacije ni. Ponujamo tri vrste opreme in sedem različnih barv. Avtomobili so na zalogi in jih bo dovolj, da bomo pokrili zahteve slovenskega trga," dodaja Mogut. V primeru, da vozilo ni na zalogi, se nanj čaka manj kot mesec dni. Mario Rob, direktor prodaja MG Adriatic, pravi, da bo v letu 2023 na voljo za slovenski trg 250 vozil MG4, s čimer želijo doseči 10 % tržni delež v segmentu električnih vozil.

Foto: MG MG4 electric

Poudarki

  • MG4 Electric standard od 32.900 evrov z baterijo 51 kWh in dosegom 350 km po WLTP ciklu
  • Prva popolnoma električna kombilimuzina MG in prvo vozilo znamke MG zasnovano na novi 100 % električni prilagodljivi modularni platformi
  • Na izbiro sta dve možnosti baterije – 51 kWh (standardni doseg) in 64 kWh (dolg doseg).
  • 64 kWh baterija se lahko polni tudi z močjo do 135 kW, kar pomeni čas polnjenja le 35 minut od 10 % do 80 % (150 kW DC hitri polnilnik).

Kdo so konkurenti

Cilj znamke MG je vsako leto predstaviti vsaj po en nov model, do konca leta pa bodo v Sloveniji ponujali 10 različnih modelov. "S prodajo v Sloveniji smo zelo zadovoljni. V prvih dveh mesecih letošnjega leta, odkar smo tudi bolj resno vstopili na slovenski trg, smo na trgu fizičnih kupcev prodali skupno 80 vozil, s čimer beležimo 1,5 % tržni delež. Od tega smo prodali 68 primerkov MG ZS, s čimer beležimo 4,6 % tržni delež med fizičnimi kupci v razredu B SUV," pojasnjuje Rob, ki še dodaja, da so glavni konkurenti MG4 megane E-tech, volkswagen ID.3, cupra born in peugeot e-208. "Gledano na splošno pa so naši konkurenti na trgu predvsem Hyundai, Kia in Suzuki."

Foto: MG MG4 electric

Avto Prihaja kitajski zmaj

Cene primerljive z bencinarji, cenejši od glavnih konkurentov

MG4 s prvo od treh stopenj opreme in manjšo baterijo ter elektromotorjem z močjo 125 kW (170 KM) stane 32.900 evrov oziroma 28.400 evrov z odbito subvencijo, v primeru večje, 64 kWh baterije in zmogljivejšega elektromotorja (150 KW/203 KM) ter druge stopnje opremljenosti pa 37.500 evrov, oziroma 33.000 evrov z odbito subvencijo. To je primerljivo s kombilimuzinami in karavani uveljavljenih evropskih znamk s termičnimi motorji in ceneje od glavnih električnih tekmecev, prenovljenega VW ID.3 (58 KWh baterija) za okoli šest tisočakov in električnega megana (40 kWh baterija) za okoli štiri tisočake.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 06:30 30. Marec 2023.

    Bravo! čestitam eu za napredek. Mi bomo kupovali kitajski šrot na baterije in izvažali bencinarje. Rešili bomo svet z led …

  • 08:35 29. Marec 2023.

    cena je še vedno pretirana. kakorkoli se vzame, dragi moji, na tem portalu je bilo lani poleti zapisano kako drastično …

  • 08:29 29. Marec 2023.

    MG4 z opremo standard in manjšo baterijo ima v Angliji ceno 26.000 funtov, najdražji MG4 trophy pa tam stane 32.000 …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.