Motoristi: vozniki avtomobilov so do nas neuvidevni

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Velika večina slovenskih motoristov ima motor za uživanje in vožnje na izlete, a jih hkrati že skoraj tretjina uporablja motocikel tudi za vsakodnevne opravke.
Oglej si celoten članek

V AMZS Centru varne vožnje na Vranskem so  med motoristi izvedli študijo o  pripravljenosti na novo motoristično sezono in o težavah, s katerimi se motoristi  srečujejo na cestah. Sodelovalo je 1.113  motoristov vseh starosti in voznikov  različnih vrst motociklov, od potovalnih, naked in enduro, do športnih in chopperjev.


Večina motoristov (70 odstotkov) uporablja motocikel samo v toplih mesecih,  manj kot tretjina (30 odstotkov)  pa preko celega leta. 68  odstotkov motocikla sicer ne uporablja za vsakodnevne opravke, čeprav je delež tistih, ki ga uporabljajo v vsakodnevne namene tudi velik, skoraj tretjina. Prav tako se večina (57-92 odstotkov) motoristov izogiba nočne  vožnje, 57 odstotkov pa motocikel uporablja tudi za večdnevna potovanja. Rezultati kažejo, da je  motocikel prvenstveno namenjen preživljanju prostega časa.

Skoraj polovica je že imela nezgodo po lastni krivdi

Foto: AMZS Trening varne vožnje za motoriste 44  odstotkov motoristov je v anketi priznalo, da so že zdrsnili ali padli po svoji krivdi, 22 odstotkom je že spustila ali počila  pnevmatika, 24 odstotkov je bilo z motociklom udeleženih v prometni nesreči, vsakemu desetemu je med vožnjo odpadel kakšen kos prtljage, 85 odstotkov pa je med vožnjo  v glavo že zadel kakšen predmet, npr. ptič ali večji insekti. 31 odstotkom voznikov se je že  zgodilo, da je sopotnik med vožnjo zaspal, vsakemu osmemu motoristu, ki vozi sopotnika, pa se to dogaja pogosto.

"Vožnja motocikla je zahtevna in vedno predstavlja  tveganje za nastanek različnih nevarnosti. Vzrok je verjetno v tem, da je odgovornost  premalo osebno upoštevana. Morali bi preveriti pogoje
za vožnjo, zavarovati vse kose prtljage in pravočasno oceniti vozne pogoje ter preprečiti 
možnosti padca ali zdrsa. Različni predmeti, kot so ptiči ali insekti so vsakdanjost pri vožnji,
pa tudi tu se nevarnost povečuje s hitrostjo. Podatek o zaspanosti pa opozarja na celoten 
sklop vožnje, kjer monotonost voženj lahko povzroči upad pozornosti,“ rezultate ankete ocenjuje inštruktor varne vožnje Brane Legan.

Vožnja v skupini za mnoge težavna

Vožnje v skupini so med motoristi priljubljene: 66  odstotkov motoristov  vsaj občasno vozi v skupini. Ker imajo motoristi različne motocikle, različno znanje in  kondicijo, je vožnja v skupini lahko za nekoga prepočasna, za drugega pa prehitra. Zdi se, da  je hitrost in strnjenost skupine za mnoge motoriste v resnici problem: kar 39 odstotkov motoristov poroča, da je tempo vožnje občasno ali pogosto prepočasen, prehiter (33 odstotkov) ali pa je  skupina po njihovem občutku preveč strnjena (36 odstotkov). To je lahko problem, še posebej, ker je  komunikacija v skupini med vožnjo omejena. 84 odstotkov pravi, da se z  motorističnimi prijatelji v prostem času tudi sicer družijo.

Foto: Žurnal24 Ob tem času bi motoristi že zavzeli ceste, letos pa morajo kidati sneg.

Še vedno podcenjujejo zaščitno opremo

Motoristi so na cesti slabo vidni in zaradi tega še bolj kot drugi udeleženci v  prometu izpostavljeni nesrečam. 48  odstotkov motoristov poroča, da vsaj  občasno vozijo brez dodatne motoristične opreme, kot je npr. jakna, škornji, rokavice, želva. Dve tretjini motoristov ne uporablja varnostnih dodatkov, ki bi jih na cesti naredili bolj  vidne, kot je npr. svetleči brezrokavnik, 22 odstotkov pa jih poroča, da so že vozili  motocikel pod vplivom alkohola.

Foto: Saša Despot Trening varne vožnje motoristov Dodaten problem predstavljajo včasih napeti odnosi med  vozniki osebnih avtomobilov in motoristi, saj kar 83 odstotkov motoristov meni, da so vozniki avtomobilov do motoristov neuvidevni.

Motocikli z elektronskimi pripomočki v manjšini

Rezultati študije so pokazali, da ima zgolj manjšina motociklov elektronsko varnostno opremo, 40 odstotkov ima ABS, kateregakoli od dodatnih varnostnih sistemov, kot so npr. sistem za nadzor stabilnosti ali zdrsa zadnjega kolesa, pa približno vsak peti motocikel. 72 odstotkov med vožnjo ne uporablja navigacije. 93 odstotkov redno preverja tlak v pnevmatikah. K varnosti motorista na cesti, je pokazala študija,  pripomorejo tudi tečaji varne vožnje, saj kar 95 odstotkov motoristov, ki so že bili kdaj na tečaju  varne vožnje za motoriste, ugotavlja, da jim je znanje, pridobljeno na tečaju, na cesti prišlo  že zelo prav. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 12

  • mph
    17:34 26. April 2015.

    No, če jih ni, se pa ne izživaljajte na normalnih cestah. Preprosto.

  • mph
    12:25 26. April 2015.

    Sta me že dva prehitela. In sta bila po mojem preveč radodarna, na 100 motoristov je 80 arogantnih divjakov, ki …

  • 08:24 26. April 2015.

    aha... katerih poligoinih to? jih namreč N I M A M O

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.