Kaj nastane, ko želijo prikolico priklopiti ženske

Foto: Semcom
Foto: Semcom
Kaj nastane, ko želijo ženske pri avtu spremeniti nekaj, kar so moški ustvarili leta 1932 in od takrat tega niso več posodobili?
Oglej si celoten članek

Kljuka za vleko avtomobilskih prikolic je v svoji zasnovi praktično nespremenjena že skoraj 90 let. Kroglasti nastavek - glava - je pričvrščena na vozilo, nanjo pa je potrebno na marsikdaj nič kaj preprost način nasaditi prikolico. To zahteva natančno manevriranje, še posebej če je prikolica težja in zato manj gibljiva. Potem pa še priklop elektrike na ločen vtikač, pri čemer je potrebno zadeti prave luknje. Ni treba omenjati, da zaradi prisotne masti in umazanije postopek ni prav nič čist.

Nič čudnega, če v raziskavi, ki so jo naredili pri švedskem podjetju Semcom, kar 50 odstotkov ljudi noče imeti opravka s prikolico, pa čeprav bi jo potrebovali - za razvoz živali, za vleko čolnov, za manjše tovore ... Med njimi je 70 odstotkov žensk. 

PRIKOLICE Doma narejenim prikolicam je odklenkalo

Ekipa tehničnih strokovnjakinj pri Semcomu se je lotila razvoja priklopa prikolice z ničle. In pri tem upoštevala, da smo v 21. stoletju, ko se lahko zanašamo tudi na moderno tehnologijo. 

Nastal je koncept avtomatskega priklopa za prikolice (ATC), katerega glavna pridobitev je, da vozniku med priklapljanjem ali odklapljanjem prikolice sploh ni treba stopiti iz avta. 

Foto: Semcom Priključek za prikolice

Kako deluje?

Ko je avto oddaljen še dva metra od prikolice, se med njima vzpostavi povezava, bodisi prek oblačne povezave, ali pa rezervne Bluetooth nizkoenergijske povezave. Avto se prek samodejnega upravljanja približa prikolici, ta pa ob tem prilagodi višino podpornega kolesa. 

Namesto kljuke ima avto v odbijaču le majhno odprtino s posebno vtičnico. V njej je zaklepni mehanizem, ki zaklene drog prikolice in ga trdno poveže na avto. Ob tem se avtomatsko sklene tudi električna povezava za luči. 

Celotni postopek voznik ali voznica spremljata iz sedeža na sredinskem ekranu. Poleg tega pa se na njem izpišejo tudi podatki glede skupne mase in razporeditve tovora, o delovanju zavor, omejitvah hitrosti in podobnem. 

Glede na ogromen napredek in temu namenjena sredstva v avtomobilski industriji je zelo čudno, da nihče ni naredil nič glede vlečne kljuke, in je do danes ostala tako zakompliciran del avta," je dejala Sofie Askenbom, razvijalka digitalnih rešitev pri Setcomu in vodja projekta. "Včasih potrebujemo nov pogled na stvari."

Seveda gre v tej fazi samo za koncept, kar pa bi moralo biti dovolj, da bi se marsikateri moški inženir udaril po glavi in dejal: "Saj res!" 

Foto: Semcom Priključek za prikolice

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 11

  • 06:50 12. Oktober 2021.

    Boljše mi je blo na stari prikolici tu na videu pa zgleda da je vsaka ženska lena do amena bolse …

  • 15:43 5. December 2018.

    To pa je rešitev. Zakaj nebi naredili kar na brezkontaknti priklop? :))))) Važno, da je vse na displeju.

  • 14:16 5. December 2018.

    Če bi to izumili za tovornjake,posebej tandeme,kjer se mora voznik zavleči pod nekaj deset centimetrov visoko vlečno napravo in to …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.