Mondeo še vedno dinamičen, manj eleganten

Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v
Vozili smo. Ford Mondeo je doživel kozmetično prenovo. Ta na zunaj obsega videz luči, ki so jim dodane LED-diode, enako velja za zadnja svetila, vmes pa je sprememb manj. Več jih je znotraj, kjer najdemo vso napredno tehniko.
Oglej si celoten članek

Novi so tudi novi, zmogljivejši in varčnejši motorji. Vprašanje pa ostaja, ali ga vse to naredi bolj elegantnega ali gre še vedno za enega (naj)bolj dinamičnih predstavnikov srednjega razreda. Za 32 tisočakov pa dobite zelo veliko. 120-kilovatni dizel, prilagodljivo podvozje, radarski tempomat in vso drugo tehniko ter tudi ogrevane in hlajene sedeže, ne pa tudi navigacije.

Še vedno tipičen mondeo
Oblikovnih razlik res ni toliko in niso velike, kljub vsemu pa mondeo deluje sodobneje. Večja količina kroma ga potiska proti elegantnim, velik športni odbijač in LED-diode pa nazaj med dinamične predstavnike srednjega razreda. Tipičen Ford torej, ki pa v določenih podrobnostih, kot je plastičen zaključek spodnjega dela zadka, še ne deluje povsem optimalno. Glede na ceno bi pričakovali tudi več kot 17-palčna platišča, toda to je že dlakocepstvo.

Notranjost je pridobila glede materialov, ki so za kakšen razred boljši, čeprav to ne velja za sredinsko konzolo ali armaturno ploščo. Govora je o malenkostih, kot je obdelava notranje strani predala za rokavice, ki ni več tako robusten, temveč odet v mehak, semišu podoben material. Razlike so tudi pri videzu sredinske konzole, ki pa po našem mnenju ni šel v pravo smer, saj osrednji del ni odet v klavirsko črnino, ampak v material mat sive barve.

Foto: Gregor Prebil Ford mondeo Je pa mondeo ohranil tudi pomanjkljivosti, ki jih vidimo v monotonih merilnikih (če izvzamemo osrednji convers+, ki pa prav tako ne briljira po intuitivnosti) in novi, a preveč na enem mestu zbrani notranji osvetlitvi, ki nas je motila že pri C-maxu. Ta sveti s pomočjo LED-diod, a preveč osvetli osrednji del kabine in premalo druge dele. Serijska ambientalna osvetlitev pa je tudi pri trdi temi komaj zaznavna.

Veliko bolje se mondeo odreže glede voznikovega položaja za volanom in prednjih sedežev, ki telo dobro držita v zavojih, obenem pa sta tudi nadvse udobna. K slednjemu zagotovo pripomore tudi funkcija gretja ali hlajenja, oboje pa pride še kako prav pri serijskem oblazinjenju iz kombinacije usnja in alkantare. Vseeno pa nas je zmotil volanski obroč, a ne njegov mehanizem, saj je odličen, temveč premer njegove krožnice, ki je še vedno preblizu tistim v švedskih limuzinah in premalo podoben tistim v dinamičnih nemških.    

Napredna tehnika včasih tudi moti
Testni mondeo je bil naložen tudi z veliko varnostne opreme v obliki vseh danes znanih naprednih sistemov. Tu sta že od prej znana sistem BLIS in radarski tempomat, novost pa predstavljajo sistem preverjanja voznikove pozornosti ali budnosti, sistem nenadzorovane menjave pasu, da o sistemu vozne dinamike (gre za prilagodljivo vzmetenje), ogrevanem vetrobranskem steklu, keyless go in asistenci  pri speljevanju v klanec niti ne govorimo. Velik del tega je sicer prišlo s seznama doplačil, kljub temu pa mondea to ni pretirano podražilo. S temi dodatki je še vedno cenovno primerljiv s konkurenco, ki toliko tehnike večinoma ne premore in je niti ne ponuja.

Ima pa to tudi slabo plat, in sicer zna biti mondeo v mirujočem stanju in pri speljevanju "tečen" avto, saj vseskozi nekaj piska. Veliko preveč "živčna" so namreč parkirna pomagala, ki piskajo tudi, ko v bližini ni ničesar in nikogar, večkrat pa tudi drugi sistemi, ki pa jih včasih niti nismo uspeli določiti.

Foto: Gregor Prebil Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v Ta dizel je mondeu pisan na kožo
Pod pokrovom testnika se je vrtela zmogljivejša od dvolitrskih dizelskih opcij, ki je s svojimi 120 kilovati vedno dovolj konkreten in močan, ne utrudita pa ga niti polna naloženost in vožnja v klanec. Presenetljivo dobri so tudi pospeški, predvsem tisti med 50 in 120 km/h, v nizkih vrtljajih pa je navora že toliko, da vozniku včasih želi volan iztrgati iz rok. Ampak tega se hitro navadiš, kakor tudi vsega voznega udobja, ki ga mondeo ponuja. Poleg dobrih zmogljivosti je mondeo še vedno zaljubljen v ovinke, kar pomeni, da se tam počuti najbolj domače, vozniku pa daje volan vse potrebne informacije o začrtani poti, podvozje in vzmetenje pa avto držita trdno na začrtani poti. Obenem pa pritisk gumba na dnu sredinske konzole njegovo nrav takoj in dovolj spremeni, da se prelevi v udobno limuzino. Kljub ne preveč zasoljeni ceni tega dodatka pa se mi ne bi odločili zanj, saj je tudi brez njega mondeo povsem konkreten.

Za konec še beseda ali dve o ceni. Glede na konkurenco je ta v osnovi konkurenčna, dodatki pa jo tako kot drugje hitro višajo. Toda pri Fordu imajo še to orožje, da pri vseh različicah ponujajo še 4.300 evrov popusta, kar ceno spet spusti med zmerne. Zato smo jo tudi v tehničnih podatkih navedli v oklepaju, saj toliko zanj tudi dejansko plačate.

Podatki o vozilu: (Ford mondeo titanium 2.0 TDCi 120 kW DPF 5v)
Motor: 1.997 cm3
Vrsta: štirivaljni dizelski
Moč: 120 kW (163 KM)/pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 340 Nm/med 2.000 in 3.250 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,4 litra/100 km, 158 gramov CO2
Zmogljivosti: 220 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.784x1.886x 1.500, medosna razdalja 2.850, prtljažnik (v litrih): 540
Cena: 29.140/36.930 (32.630) EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.