Mokka X za še več kruha?

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka
Mokka je na našem velikem primerjalnem testu križancev aprila lani zasedla sedmo mesto med desetimi ocenjevalnimi avtomobili. Očitali smo ji premalo napredne tehnike. Opel je hitro odgovoril na naše "očitke."
Oglej si celoten članek

Ko sva se s kolegom, prekaljenim avtomobilistom peljala po novo mokko X, mi je natresel nekaj pokroviteljskih nasvetov. Predvsem, naj avtomobil ocenim iz svoje izkušnje, ker je bilo o mokki napisano pravzaprav že vse. Drugačen test po mojem mnenju seveda sploh ni test...

Veliki primerjalni test Škoda yeti zmagovalec velikega primerjalnega testa malih križancev

Ko sem sedel v tega nenavadnega križanca, sem glede na nastavitve zadnjega uporabnika pristal na radiu Ognjišče, sredi neke debate o tem ali je prav, da National Geographic objavlja neke reportaže iz Afrike in ali ne bi bilo bolje, da bi objavil neko našo zgodbo o čaščenju Marije. 

Spomin mi je to prvo izkušnjo priklical nazaj, ko sem malo kasneje razmišljal komu in za kaj je ta avto namenjen ... Seveda, idealen za nedeljsko vožnjo k maši ... Pa še zlate barve je ... Ko sem to veleumno ugotovitev povedal prej omenjenem kolegu, me je seveda grdo pogledal in mi začel trositi tehnične novosti v novi mokki eno za drugo ... 

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Mokka ni več samo mokka

Mokka ni več samo mokka, ampak je mokka x. Notranjost je poenotena z drugimi Oplovimi modeli, torej s potovalnimi kabinami insignie astre. Gre za drugačen dizanj od predhodnice, nov ekran, nov multimedijski sistem, vozilo ima tudi sistem opel onstar, ki s stiskom gumba in povezavo s klicnim centrom poskrbi za brezbrižnost na poti, tudi izven meja.

Vendar potreben bo korak nazaj. Mokka je eden prvih malih križancev, katerim, priznam, nikoli nisem bil preveč naklonjen. Večinsko mnenje ob predstavitvi leta 2012 je bilo podobno, a pri Oplu so jih od takrat prodali 600 tisoč, dva tisoč tudi v Sloveniji. In ravno mokka je največ pripomogla k veliki rasti razreda malih SUV-jev, ki ne usiha. Predvsem na račun višjega sedenja, boljše preglednosti in atraktivnega videza. 

PRVI VTISI Opel crossland X je razlog, zakaj enoprostorci izumirajo

Pametni žarometi so res pametni

Če se vrnemo k oznaki X. V notranjosti je ključni element armaturna plošča, povzeta po novi opel astri. Na sredini je 7- ali 8-palčni zaslon na dotik sistema infotainment nove generacije. Z upravljanjem funkcij prek zaslona na dotik so omogočili opustitev številnih tipk in krmilnikov. Novost so ergonomski sedeži z oznako AGR - to pomeni, da so certificirani s strani ortopedov. Novost je tudi sistem "keyless entry", kar pomeni, da lahko v vozilo vstopimo brez ključa v roki (dovolj je, da ga imamo v žepu ali torbici), brez ključa vstopanje tudi zaženemo vozilo. Človek se na vse našteto kar hitro navadi.

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Mokka X je dobila tudi novi sistem prilagodljivih led žarometov, ki vključuje devet različnih funkcij, med katerimi so tudi osvetlitev v mestu, na podeželskih cestah, osvetlitev ovinka in odcepa, turistični način za potovanja v Veliko Britanijo oz. države, v katerih promet poteka po levem voznem pasu, ter funkciji za osvetlitev pri parkiranju in v primeru ustavljenega vozila – ta pri čakanju pred semaforjem vključi varčni način. V ovinkih in odcepih sistem aktivira luč za osvetlitev ovinka/odcepa z dodatno LED lučjo, ki glede na zasuk volana ali vklopljen smernik osvetli cesto v smeri vožnje. Sliši se kot dober PR, a žarometi so tudi v resnici eden temeljnih elementov varnosti pri avtomobilih, sploh, če vemo, da se polovica vseh prometnih nesreč zgodi ponoči. V mokki X je vožnja po temi z njimi udobnejša, manj utrujajoča, zato priporočam doplačilo.

OnStar tudi pri nas Od 1. septembra vam Opli z OnStarjem javijo, da so vam ukradli avto

Z novimi sistemi veliko piskanja in bliskanja

V mokki X je na voljo tudi izboljšana naprej usmerjena kamera opel eye, ki omogoča prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo na razdaljo sledenja (FDI) z naprej usmerjeno kamero stalno spremlja razdaljo do drugih vozil, opozorilo na nevarnost naleta pa voznika zdaj opozori tudi z odsevom prikaza led. 

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Vse lepo in prav, ampak v praksi običajno največ pripomb leti prav na dodatno opremo. Senzorji za parkiranje v mokki delujejo nekoliko nevrotično, saj piska, čeprav si še daleč od kakršnekoli ovire. Enako velja za opozorilo za nalet, kar ne smatram nujno kot slabo. Bolje, da te na nevarnost opozori prej, kot takrat, ko bi bilo že prepozno. To je tudi sicer eden od sistemov, ki ga modern avtomobil mora imeti, saj zavarovalnice beležijo velik padec škodnih primerov naleta v vozilo od zadaj.

Ima praktično vse, a spet se vse konča pri denarju

Nadgradnja z multimedijo, v redu, ampak sistem ozvočenja ne spada med najbolje. Sprejemnik lovi slabše od povprečja, prek bloototh vmesnika na avtocesti sogovornika slišiš slabo. Šumenje s ceste in šumenje vetra so tako ali tako cokla skorajda vseh avtomobilov v razredu. Pri velikih suvih, kjer dušenju zvoka posvečajo bistveno več pozornosti.  

Cena osnovnega modela znaša 27.630 evrov, testnik z dodatno opremo pa se je zavihtel do 33.428 evrov in prav pri opremi lahko nekaj privarčujete.

Kombinacija bencin-avtomatik ni za vsakogar 

Avtomobil s štirikolesnim pogonom ima 1,4 litrski štiri valjni turbo bencinski agregat in zmore 112 kilovatov in 245 Nm navora. Poraba je lahko velika. Tudi krepko več kot 10 litrov. Prav zato se je smotrno pozanimati, ali je kombinacija turbo bencinskega motorja in šeststopenjskega samodejnega menjalnika res primerna za vaše potrebe.

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

In zdaj se lahko vrnemo nazaj ... Avtomobil ima previsoko porabo za vsakodnevne vožnje na relaciji, sploh avtocestni. Je pa zato kombinacija bencin-samodejni menjalnik primerna in predvsem udobna za primestno in mestno vožnjo, za tiste, ki ne delate veliko kilometrov na leto in jih delate predsvem na kratke razdalje (prevoz otrok v šolo, trening, vrtec). In za umirjene voznike.

Štirikolesni pogon z elektromagnetno večlamelno sklopko na suhem cestišču deluje izključno s pogonom na prednji kolesi, štirikolesni pogon se za krajši čas vključi samo pri zagonu motorja. Glede na pogoje sistem prerazporeja pogonsko moč. Spekter uravnavanja sega od 100-odstotnega prednjega pogona do največje porazdelitve navora s 50 odstotki na prednji in zadnji osi, kar se je izkazalo za dobro na mokri cesti.
 

Samodejni menjalnik se namreč vse bolj uveljavlja tudi v nižjem srednjem razredu vozil. Mokka X je z avtomatiko v primerjavi z ročnim menjalnikom nekoliko počasnejša, manj dinamična, omogoča pa tudi samodejni način pretikanja, kar ob normalni uporabi pomeni okoli devetlitrsko porabo bencina na 100 kilometrov. 

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Če bi primerjalni test ponovili ...

Na lanskem velikem testu križancev, kjer je bila ocenjevana ravno vsestranska uporabnost vozil,  je mokka (še brez črke X) zasedla sedmo mesto (od desetih). Čeprav zunanje dimenzije niso izstopajoče, pa je 1,5 tonski križanec z 1,8 metra širine in 4,3 metra dolžine med bolj družinsko uporabnimi, predvsem kar zadeva odlagalne površine, tudi prtljažnik in prostornost za kolena na zadnji klopi.

URADNO Opel razkril še največji SUV, grandland X

Dober in varen avto odlikuje varnost, ki jo poleg trdne strukture zagotavljajo tudi asistenčni sistemi, tako tisti za varnost, kot udobje. Slabša končan uvrstitev na primerjalnem testu je bila pri mokki predvsem na račun asistenčnih sistemov. In te mokka X zdaj ima.  

Podatki o vozilu: Opel mokka X 1.4 Turbo ECOTEC® Start/Stop
Motor: 1.366 cm3, turbo bencinski, 112 kW (152 KM) med 5.000 in 5.600 vrt/min.
Navor: 235 Nm med 1.850 in 4.900 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.275 × 1.781 × 1.658, medosna razdalja 2.555
Prtljažnik (v litrih): 356-1372
Poraba na testu: 9,2 litra/100 km (mešani cikel), izpust 150 g CO2/km
Zmogljivosti: 193 km/h, 9,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 19.150 / 27.630/ 33.428 / 31.228 evrov (osnovni/testni/testni z dodatki/ popust)

Plusi: Udobje, prostornost, vozne lastnosti, delovanje žarometov, napredna tehnika, uporabnost;

Minusi: Delovanje radia, končna cena, počasen samodejni menjalnik, visoka poraba goriva;
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.