Pobudo za vgradnjo opozorilnih sistemov je baje dala gluha sodelavka, ki je, ker ni slišala sirene, skoraj trčila gasilskim avtomobilom.
Pri skupini Stellantis podpirajo iniciativo zaposlenih, ki lahko svoje zamisli predlagajo v okviru različnih notranjih natečajev. V okviru enega od njih je slušno prizadeta, ki se je komaj izognila trčenju z gasilskim avtomobilom, razložila celotno zgodbo in predlagala, naj se avtomobile opremi s takšnimi opozorilniki.
Opozorilni sistem sicer ni namenjen le slušno prizadetim, ampak lahko pomaga vsem voznikom. Intervencijska vozila namreč pogosto vozijo z ugasnjenimi sirenami in le z vključenimi opozorilnimi lučmi. Zato jih tudi običajni vozniki lahko opazijo šele v zadnjem trenutku in jih med poskusom, da bi se izognili intervencijskemu vozilu, pograbi panika.
Pri Stellantisu so zamisel takoj uresničili, kar ni bilo težko, saj namestitev opozorilnikov zahteva le softversko nadgradnjo infozabavnega sistema preko spleta. Vendar pa so opozorilniki pozornost uporabnikov avtomobilov skupine Stellantis zaenkrat na voljo le onstran Atlantika. V ZDA in Kanadi je z njimi opremljenih že več kot 1,8 milijona avtomobilov znamk Chrysler, Dodge, Jeep in Ram.
Novi sistem se imenuje Emergency Vehicle Alert System (sistem za opozarjanje na intervencijska vozila, EVAS) in deluje preko infozabavnega vmesnika Uconnect. Skupina Stellantis se je v ZDA povezala s podjetje HAAS Alert, ki upravlja platformo v oblaku Safety Cloud. Ta omogoča tudi delitev podatkov o položaju intervencijskih vozil. Pri Safety Cloud so razvili tudi napravo, ki lahko opozorila o intervencijskih vozilih pošilja naravnost na zaslon avtomobilskega računalnika ali na določeno območje na zaslonu infozabavnega sistema.
Opozorila se pojavijo, ko se intervencijsko vozilo avtomobilu približa na razdaljo 400 metrov, zato ima voznik dovolj časa, da se odzove nanje. Opozorilo se poleg tega aktivira le, ko ima intervencijsko vozilo vključeno sireno ali opozorilne luči. Pri skupini Stellantis si prizadevajo, da bi sistem opozarjal tudi na delovna vozila, ki opravljajo delo na cesti, s čimer bi se zmanjšalo tveganje za resne nesreče, ko avtomobili naletijo na delovišča.
Sistem EVAS je torej za zdaj v uporabi le v ZDA, vendar bi bilo gotovo dobro, če bi ga uvedli tudi v Evropi, saj je problem prometnih nesreč, do katerih pride med srečanji z intervencijskimi vozili, tudi na stari celini zelo pereč.
Že zdaj se vidijo modre luči okoli ovika. Zato ne potrebijemo "neka svetovna pamet"! Da vidiš modro luč oz. odsev …
Gluhi vozijo avtomobile ? Tale je pa malo bosa !
Končno pametna noviteta!