Še sveži pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah je kot eno od možnosti za upravljalce cest uveljavil modro barvo, ki se jo lahko uporabi za kontrastno podlago prehodov za pešce in površine za pešce, če so te površini v ravnini vozišča.
Novost je po slovenskih naseljih že veliko v uporabi in vsaj na začetku tudi upraviči višji vložek v barvanje, ker so "modri" prehodi bolje in prej vidni.
A veliko takšnih prehodov že po nekaj mesecih pričenja dobivati precej klavrno podobo, saj se zdi, da je barva neobstojna.
Ali je to res, smo povprašali Petra Posinka, ki je vodja izdelave talnih označb pri VOC Celje.
"Res je, občinski možje so novost iz pravilnika hitro pograbili in cestnim vzdrževalcem naročili, naj uporabljajo modro barvo na prehodih. Sami pa opažamo, da čez čas ni več želenega efekta. Ko je barva nova, je kontrast res dobro viden, nato pa se približno po pol leta modra barva zlije s sivo podlago asfalta in izgubi efekt."
Težava je, da je modra barva zelo draga za obnovo, veliko bolj od klasične bele. "Po našem mnenju bi bilo pred prehode bolj smiselno dajati kakšne LED lučke, saj bi bile na daljši rok bolj učinkovite," še meni Posinek.
Ukinili črte, ki jih ni nihče opazil
Vzdrževalci so se novemu pravilniku že povsem prilagodili in ga upoštevajo pri barvanju novih in obnovi obstoječih črt. Kakšnih posebnih novosti pri njihovem delu sicer ni, morda je med bolj zanimivimi le opustitev kombinacije zgoščene prekinjene črte, ki se je uporabljala med prekinjeno črto klasičnega razmaka in neprekinjeno črto.
Namen te zgoščene prekinjene črte je bil, da bi voznika že vizuelno opozorila na prihajajočo spremembo ločilne črte, a v praksi tega pravila sploh ni nihče opazil, pravi Posinek. Sedaj je prehod iz prekinjene v neprekinjeno črto takojšen, pravilnik pa predvideva uporabo puščic na sredinski osi, ki naj bi opozarjali voznike, da ne smejo več zapeljati prek črte. A v praksi te novosti pri nas še ne uporabljajo, saj še ni doročena oblika teh puščic. Marsikje v tujini so precej v uporabi.
Talne oznake na vozišču vzdrževalci obnavljajo na eno leto. Če uporabljajo črte iz plastične mase (krožišča, avtoceste ...), pa je obstojnost takšnih črt trikrat daljša.
dezurni@zurnal24.si
Dobra novica za vse moje prijatelje. Podjetje, ki ponuja spletno dejavnost na domu... Kmalu po nekaj urah dela lahko zaslužite …
Vprašajte odgovorne kdo je barval in s kakšnimi barvami in za kakšno ceno ? Verjetno gre za drago storitev ,ki …
Vstran vržen denar nič drugo .Lahko bi ga pobarvali z Židanovo barvo terana ali z barvo SD stranke