Ko so povabljenci na sinočnji dogodek premiere Teslinega novega avta v Kaliforniji prvič zagledali razkrit Teslin proizvod, so najprej mislili, da jih njihov gostitelj in ustanovitelj znamke Elon Musk vleče za nos in da se pravi poltovornjak še skriva za zaveso.
Pa se ni hecal. Podoba poltovornjaka je takoj dobila asociacijo v znanstvenofantastičnih filmih, ki so jih snemali v sredini 80. let in so predvidevali, kako naj bi izgledala vojaška ali policijska vozila "v prihodnosti".
Kot so zapisali pri Carscoopu, ki se je udeležil premiere, je prav oblika očitno eno od orožij poltovornjaka, ki želi povsem predrugačiti tradicionalistično naravnan (ameriški) trg pickupov, katerega že desetletja povsem obvladuje velika ameriška trojica Ford, GMC in RAM.
Cybertruck so razvijali sedem let. Končni rezultat je dolg ogromnih 5,9 metra, širok je prek dva metra in visok nekaj prek 1,9 metra. Že po merah je jasno, da gre za ameriški pristop k pickupom in da je Teslina novost precej večja od poltovornjakov, kot smo jih vajeni v Sloveniji ali nasploh v Evropi.
Ponuja sedenje za šest oseb, saj je med voznikom in sopotnikom dodano še eno sedalo. O notranjosti je sicer še vedno znanega le malo, premierni avto je imel povsem zatemnjena stekla. Tovarna je šele po koncu dogodka pokazala eno samo fotografijo notranjosti, s katere je razvidna prečiščenost, velik osrednji "televizor" in volan oglatih oblik, ki si ga je v serijski proizvodnji težko predstavljati.
Na predstavitvi so skušali avto Teslini delavci uničiti. Vanj so metali trde predmete in ga tolkli z macolami. Na ta način je Musk želel pokazati, kako trden avto so izdelali, saj so pri njegovi zunanjosti uporabili pri njih razvite materiale, ki jih sicer uporabljajo tudi za izdelavo raket v vesoljskem programu SpaceX.
Vse pa ni šlo gladko, saj naj bi posebno ojačana stekla pickupa ostala cela, potem ko je pomočnik vanje zalučal jekleno kroglo ... Elon Musk je ob razpočenem prvem steklu spustil tiho kletvico, nato pa glasno dejal: "Prostor za izboljšave." Tudi drugi poskus se ni dobro končal.
Pri Tesli so se še najbolj razgovorili o zmogljivostih pickupa. V najbolj nori različici bo imel tri elektromotorje, ki bodo do 60 milij na uro (96 km/h) gmoto potisnili v superšportnih 2,9 sekunde. Izreden je tudi doseg, saj naj bi ta ista "performance" različica pokrila doseg "več kot" 800 kilometrov z enim polnjenjem, najvišja hitrost pa je 209 km/h.
Musk se je hvalil, da se bo cybertruck na cesti obnašal "kot porsche", a da bo pri pospeševanju hitrejši od modela 911. Zelo dobre so tudi njegove terenske predispozicije z velikimi vstopnimi in izstopnimi koti ter odmaknjenostjo od tal kar 40 centimetrov, če je nastavljivo podvozje dvignjeno na najvišjo raven. Obenem bo lahko za seboj vlekel maso odvisno od različice med 3,4 do 6,3 tone!
In tudi keson ima, ki ga bo mogoče prilagajati najrazličnejšim delovnim ali družinskim potrebam. V notranjosti pa bodo vgrajene 230 voltne vtičnice, priključek za napajanje pa bo tudi v kesonu. Ta bo imel povrh vsega vgrajeno nakladalno rampo, prek katere bo mogoče enostavno zapeljati nanj stroj ali štirikolesnik.
Spodaj povzetek predstavitve, kot so jo pripravili pri The Verge.
En, dva ali tri motorji
Poleg že omenjene "porsche" različice s trojnim motorjem bosta v proizvodnji še dve. Tista z enim motorjem za zadnji pogon bo seveda najcenejša (cena v ZDA brez obdavčitev okoli 40 tisoč dolarjev, preračunano 36 tisoč evrov), imela pa bo doseg nekaj nad 400 kilometri, pospešek do 96 km/h pa še vedno zelo hitrih 6,5 sekunde.
Različica dual motor s 4x4 pogonom bo imela doseg nekaj pod 500 kilometri in pospešek 4,5 sekunde, stala pa bo slabih 50 tisoč dolarjev (44 tisoč evrov).
Tri-motor pa bo imel ceno okoli 70 tisoč dolarjev (63 tisoč evrov).
Serijska proizvodnja cybertrucka se bo začela leta 2021.
dezurni@zurnal24.si
Se temu Musku že meša?
No, če bo avto vsaj toliko kvaliteten kot je model 3 bo zadeva za odpad, oz. neslavno propadla. Model 3 …
Avto je grd in ko da si ga je nekdo zmislu na sekretu. Vidim pa da ima Elon dostop do …