Mišek, ki se ga niso bali

Foto: Žurnal24 Ljubezen na prvi pogled. Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Topolino (italijansko ime za Miki Miško) je bilo ime, ki so ga nadeli prvemu fiatu 500.
Oglej si celoten članek

V svojem času je bil eden najmanjših avtomobilov na svetu. Izdelovali so ga v treh različicah med leti 1936 in 1955 (modeli 500A, 500B, 500C), z minimalnimi mehaničnimi in kozmetičnimi izboljšavami. Mišek je dosegel največjo hitrost 85 km/h, za 100 kilometrov pa je porabil šest litrov bencina, prenos moči je bil štiristopenjski. Spredaj je imel dvocilindrski motor, hlajenje je bilo zračno. Bil je le malce daljši od treh metrov, oznaka 500 pa se je nanašala na 500-kubični motor. Naprodaj je bil za okoli 8.900 lir (današnjih 7000 evrov), prodali pa so skoraj 520.000 modelov. Izdelovali so ga tudi v kabrio verziji.

Dolgoletna želja za 'ljudskim avtom'
Majhen in dostopen avto so pri Fiatu načrtovali že od leta 1919 dalje, a čeprav je bilo izdelanih že nekaj skic, do proizvodnje še dolga leta ni prišlo. Leta 1934 si je gospod Agnelli, predsednik tovarne, zamislil majhen ljudski avto, ki bi ga prodajali za 5000 lir in bi zadostoval dvema osebama s 50 kilogrami prtljage. Najprej se je izziva lotil Oreste Lardone, Fiatov vodja oblikovanja, na prvi vožnji pa se je prototip vžgal. Agnelli je potem, ko se je rešil iz gorečega avtomobila, nesrečnega Lardoneja odpustil. Nalogo so nato prepustili 29-letnemu inženirju Danteju Giocosi, ki je bil pri Fiatu že od leta 1928. Njegova zadolžitev je bila načrtovanje motorja in podvozja, oblikovanje pa so zaupali Rudolfu Schafferju.

Le majčkeno hitrejši od motocikla, s polžjimi pospeški, z malo prostora in s kot žafran dragimi rezervnimi deli, toda estetsko dovršen, šarmanten, je postal najbolj priljubljen malček svojega obdobja.

Leta 1955 ga je zamenjal Fiat 600 (iz katerega je nastal fičo), ki je postal osnova za naslednjo generacijo fiatov 500, nuovo 500 (imenovali so ga tudi bambino).

Strast in optimizem
Giovani Perosino, odgovoren za stike z javnostmi, je pred nekaj leti o legendarnem topolinu dejal : ''Bil je avtomobil, narejen od ljudi za ljudi. Je mešanica strasti, stila, optimizma in zabave.'' Še bolj poetičen je bil Domenico Romano, ustanovitelj kluba Fiat 500. " Fiat 500 imajo radi vsi, ki ljubijo preproste stvari. Je avtomobil, ki je združil svet.''

Topolino pa še ni odvozil zadnjega kroga. Posodobljenega miška bodo izdelovali v legendarni Zastavi v srbskem Kragujevcu. Skozi vrata tovarne bo pripeljal v bližnji prihodnosti.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.