V svojem času je bil eden najmanjših avtomobilov na svetu. Izdelovali so ga v treh različicah med
leti 1936 in 1955 (modeli 500A, 500B, 500C), z minimalnimi mehaničnimi in kozmetičnimi
izboljšavami. Mišek je dosegel največjo hitrost 85 km/h, za 100 kilometrov pa je porabil šest
litrov bencina, prenos moči je bil štiristopenjski. Spredaj je imel dvocilindrski motor, hlajenje
je bilo zračno. Bil je le malce daljši od treh metrov, oznaka 500 pa se je nanašala na 500-kubični
motor. Naprodaj je bil za okoli 8.900 lir (današnjih 7000 evrov), prodali pa so skoraj 520.000
modelov. Izdelovali so ga tudi v kabrio verziji.
Dolgoletna želja za 'ljudskim avtom'
Majhen in dostopen avto so pri Fiatu načrtovali že od leta 1919 dalje, a čeprav je bilo
izdelanih že nekaj skic, do proizvodnje še dolga leta ni prišlo. Leta 1934 si je gospod Agnelli,
predsednik tovarne, zamislil majhen ljudski avto, ki bi ga prodajali za 5000 lir in bi zadostoval
dvema osebama s 50 kilogrami prtljage. Najprej se je izziva lotil Oreste Lardone, Fiatov vodja
oblikovanja, na prvi vožnji pa se je prototip vžgal. Agnelli je potem, ko se je rešil iz gorečega
avtomobila, nesrečnega Lardoneja odpustil. Nalogo so nato prepustili 29-letnemu inženirju Danteju
Giocosi, ki je bil pri Fiatu že od leta 1928. Njegova zadolžitev je bila načrtovanje motorja in
podvozja, oblikovanje pa so zaupali Rudolfu Schafferju.
Le majčkeno hitrejši od motocikla, s polžjimi pospeški, z malo prostora in s kot žafran
dragimi rezervnimi deli, toda estetsko dovršen, šarmanten, je postal najbolj priljubljen malček
svojega obdobja.
Leta 1955 ga je zamenjal Fiat 600 (iz katerega je nastal fičo), ki je postal osnova za
naslednjo generacijo fiatov 500, nuovo 500 (imenovali so ga tudi bambino).
Strast in optimizem
Giovani Perosino, odgovoren za stike z javnostmi, je pred nekaj leti o legendarnem
topolinu dejal
: ''Bil je avtomobil, narejen od ljudi za ljudi. Je mešanica strasti, stila, optimizma in
zabave.'' Še bolj poetičen je bil
Domenico Romano, ustanovitelj kluba Fiat 500. "
Fiat 500 imajo radi vsi, ki ljubijo preproste stvari. Je avtomobil, ki je združil svet.''
Topolino pa še ni odvozil zadnjega kroga. Posodobljenega miška bodo izdelovali v
legendarni Zastavi v srbskem Kragujevcu. Skozi vrata tovarne bo pripeljal v bližnji prihodnosti.
Mišek, ki se ga niso bali
Topolino (italijansko ime za Miki Miško) je bilo ime, ki so ga nadeli prvemu fiatu 500.