Ministrica se posipa s pepelom, njen podrejeni ne

Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju Foto: Andrej Leban Alenka Bratušek Foto: Andrej Leban Boštjan Trilar Foto: Andrej Leban Damir Topolko Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju
Ministrica se opravičuje Kranjčanom za napako. A tem ne preostane drugega, kot da pol leta trpijo.
Oglej si celoten članek

Torkovo zaprtje mostu čez Savo na zahodni kranjski obvoznici je povzročila pravi vihar v Kranju, saj so po trditvah župana Boštjana Trilarja celo občino o popolni zapori te vitalne državne prometne žile obvestili šele v ponedeljek. Na Direkciji za infrastrukturo (DRSI) pa so se včeraj zavili v popoln molk. 

Včeraj se vozniki, ki so potovali prek gorenjske prestolnici z desnega brega Save proti gornji Gorenjski in obratno, niso mogli izogniti dolgim zastojem, ki so segali vse do Naklega na eni in do križišča za Orehek na drugi strani, saj sta edina mogoča obvoza prek mestnega jedra ali prek vzhodne obvoznice, ki pa je že tako ali tako ena najbolj neprepustnih cest v državi. Tegobe so pomagali lajšati policisti in redarji.

Že včeraj pa so se v zakulisju očitno dogajali burni sestanki, saj so danes pred novinarje družno stopili infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek (sicer domačinka), župan Trilar in direktor DRSI Damir Topolko.

Foto: Andrej Leban Alenka Bratušek

Prva dva sta se opravičila Kranjčanom in vsem ostalim prizadetim voznikom, ker je obveščanje o tako pomembni zapori očitno zatajilo. Bratuškova je obljubila, da bo zaradi kranjske napake na ministrstvu sprejet protokol, ki bo veljal za vso državo in ki bo določal, kako morajo pristojne službe poskrbeti za pravilno in predvsem pravočasno obveščanje v podobnih primerih.

Direktor DRSI Topolko pa je vztrajal pri svojem, da so postopki glede ad hoc zapore v Kranju potekali kot vedno in da so bile "obveščene vse pristojne službe."

Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju

Je polletna popolna zapora res potrebna?

"Objekt je dobesedno skakal. Ko smo bili pod mostom in je čezenj zapeljal tovornjak, je človeka imelo, da bi skočil v Savo," je bil slikovit Ivo Jereb, predstavnik projektanta ZIL inženiring, ki je popeljal trio in novinarje prek delovišča in pod most. Povsem dotrajane so diletacije, na številnih mestih je vidna železna armatura mosta. Najslabše pa je stanje pri nekaterih nosilnih stebrih. Del mosta so morali tako že pred dnevi podpreti.

Po začetku pripravljalnih del in ocen stanja nekaterih najbolj obremenjenih stebrov je postalo jasno, da bo obnova mogoča le ob popolni zapori, saj bo potrebno "odpreti" zgornji del mostu in ustrezno urediti nosilno konstrukcijo za naslednjih 50 let. Tega pa ni mogoče, če čezenj poteka promet.

Foto: Andrej Leban Zapora mostu v Kranju

Tudi ministrica Bratuškova je po ogledu opozorila, da mora biti varnost kljub začetni nejevolji na prvem mestu. Je pa zanimivo, da niti Topolko niti Trilar nista znala odgovoriti na vprašanje Žurnala24, ali bo prenovljeni most v bodoče prijazen tudi do kolesarjev z zanje ločenim pasom, saj je trenutno ta del kranjske prometnice vključno s klancem proti Koroški cesti za kolesarje izredno nevaren.

Bratuškova je sicer dodala, da je glede na prve podatke ocene stanja premostitvenih cestnih objektov pri nas še 57 takšnih, ki so v slabem stanju.

Ko bodo obnovili tega, pride na vrsto že drugi

Most prek Save je bil zgrajen v 70. letih prejšnjega stoletja in nikoli konkretneje saniran. Slovenska javnost ga je spoznala, ker sta z njega v minulih letih, nazadnje letos, prebila kovinsko ograjo in poletela na parkirišče trgovskega centra pod njim dva tovornjaka. Prihodnji most bo imel zato veliko trdnejšo odbojno ograjo.

Kot je dejal Plemenko, si bodo prizadevali, da bo prenova zaključena pred predvidenim rokom marca 2019. A takoj nato se bo začela obnova drugega vitalnega mostu v mestu - Delavskega mostu na vzhodni obvoznici, kjer pa bo zapora zaradi štiripasovnega cestišča precej manj vplivala na promet. V teku je tudi priprava na razpis za ureditev neustreznega krožišča na Primskovem in novega pri Zgornjih Bitnjah.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 10

  • 23:35 26. September 2018.

    Kar sem videl lahko rečem samo da tem nebulozam zakaj noben tehnik ne verjame. Naj povejo da so to naredili, …

  • 22:44 26. September 2018.

    Mislim, da je sanacijo mostu pospešila tragedija v Genovi, saj so le nekaj dni zatem prali podnožje, verjetno z namenom …

  • 18:52 26. September 2018.

    Absolutna je postala "kranjska domačinka" samo zaradi volitev. Kot tekstilka se na gradbeništvo nič ne spozna. Res pa je, da …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.