Sprenevedanje brez primere ali "zgolj" osebna nesoglasja med vodilnimi na ministrstvu za infrastrukturo in prostor ter Darsom in zato pomanjkanje komunikacije, ko je potrebno kaj spremeniti na bolje v prid uporabnikov in davkoplačevalcev?
Obljuba ministrstva, pristojnega za promet, da bi tovornjake še letos usmerili le še po južnem delu Ljubljane in s tem precej razbremenili severno obvoznico, se očitno ne bo uresničila.
"Podzakonski predpis bo pripravljen za vse državne ceste v drugi polovici letošnjega leta," so namreč še aprila 2015 za Žurnal24 zatrjevali na ministrstvu, ki ga vodi minister Peter Gašperšič.
Podlaga za spremembe, da bi z usmerjevalnimi tablami tranzitni promet speljali po južnem obrobju prestolnice, kar bi za tovornjake pomenilo 1,4 kilometra daljšo pot med vozliščema Kozarje in Zadobrova, bi morala biti Darsova analiza učinkov omejevanja hitrosti in težkega tovornega prometa na zmanjšanje hrupa na območju Mestne občine Ljubljana iz konca leta 2014, ki so jo z Darsa posredovali na naslov ministrstva.
Ministrstvo po skoraj letu dni za Žurnal24: treba bo dopolniti
Ko smo na Žurnalu24 povprašali ministrstvo, kdaj nameravajo izpolniti svojo obljubo o pravilniku, pa so nas presenetili z naslednjim odgovorom, ki razloge prelaga na Dars: "V predloženi študiji ... niso preučene vse različice ukrepa za prepoved vožnje tovornih vozil na severni ljubljanski obvoznici, ki so zahtevane z Odlokom o načrtu za kakovost zraka na območju MOL-a. Po dopolnitvi omenjene študije in proučitvi vseh scenarijev, ki izhajajo iz Odloka vlade, bo s strani ministra podana odločitev o uvedbi ukrepa glede omejitve uporabe hitre ceste H3 za težka tovorna vozila."
Dars po skoraj letu dni za Žurnal24: tega nam nihče ni povedal
V redu, potrebovali so skoraj leto dni, da so ugotovili domnevne pomanjkljivosti v zadnji Darsovi študiji. In kdaj bodo na Darsu, ki ga vodi Matjaž Knez, sedaj dopolnili temeljni dokument, da bo omejitev lahko sprejeta?
Še večje presenečenje - ministrstvo v vsem tem času naj ne bi niti z enim dopisom obvestilo Darsa, da potrebujejo dopolnitev. O tem, da njihova študija potrebuje popravke, je Dars kot prvi obvestil šele Žurnal24.
Na Darsu trdijo, da so na ministrstvo doslej "posredovali že več dopisov s predlogom uvedbe drugačnega priprometnega režima, ki bi po naših ocenah izboljšal stanje v prometu, pozitivno pa bi nova ureditev vplivala tudi na kvaliteto bivalnega okolja severnega dela Ljubljane. Do sedaj nismo prejeli še nobenega odgovora." Prvo podbudo so na naslov ministrstva naslovili že aprila 2014.
Pri upravitelju avtocestnega omrežja še dodajajo, da so po njihovem vedenju upoštevali odlok o kakovosti zraka v območju MOL, na katerega pomankljivo upoštevanje se sklicuje vlada. Dars opozarja, da že sam odlok terja nujne ukrepe glede zmanjševanja hrupa in onesnaženja, čemur da je namenjena tudi ideja o spremenjeni tranzitni poti.
Svečano ministrovo pero počiva, desettisoči se gnetejo in zatiskajo ušesa dalje
Za kakršnokoli spremembo režima na nekem delu cestnega omrežja je po zakonu nujen podpis ministra. Z napovedanim predpisom o omejitvi uporabe državnih cest za promet tovornih vozil, katera največja dovoljena masa presega 7,5 tone, bi med drugim uredili tudi promet na ljubljanski obvoznici.
Na njej trenutno tranzitni tovorni promet med Primorsko in Štajersko v največji meri poteka po prometno že izredno obremenjenem severnem kraku, ki je okategoriziran kot hitra cesta, medtem ko vzhodna in južna obvoznica, ki je prava avtocesta, nudi še precej neizkoriščenih kapacitet.
Predstavnik tovornjakarjov Andrej Klobasa iz Obrtne zbornice je po drugi strani že pred časom napovedal, da se bodo proti preusmeritvam bojevali na vse pretege, saj se bo daljša pot po njegovem precej poznala pri višjih stroških prevoznikov.
andrej.leban@zurnal24.si
Oh, lepo te prosim!!! Kdaj pa si pričel spremljati dogajanje??? Šele včeraj??? Ja, potem ne moreš vedeti, kako slabe ekipe …
Aja, pa butast članek. Severna obvoznica je širša od avtoceste. Pasovi so enako široki, je pa znatno širši odstavni pas.
In zakaj ne bi smeli voziti po severu? Oziroma zakaj bi povzročal večje skupno onesnaženje z daljšo potjo? Prometa na …