Mini aceman tudi na račun subvencije za marsikoga zanimiva izbira

Foto: MINI Oblikovanje MINI acemana Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: MINI Mini aceman Foto: Gregor Prebil Mini aceman Foto: Gregor Prebil Mini aceman Foto: Gregor Prebil Mini aceman Foto: Gregor Prebil Mini aceman
Mini v svojo modelno paleto uvaja povsem nov model, električnega križanca acemana. Z njim smo že prevozili prvih 200 kilometrov in strnili vtise.
Oglej si celoten članek

Na Danskem smo prevozili prve kilometre z novim modelom znamke MINI, acemanom. To je edini model znamke zgolj na električni pogon. Miniju je uspelo ohraniti tipične vozniške - gokart občutke. S ceno pod 35 tisoč evrov je ob 7.200 evrih subvencije križanec tudi zanimiva izbira na področju električnih vozil.

Foto: MINI Mini aceman

Mini je ena od tradicionalnih avtomobilskih znamk, ki pa ima zelo posebne, samosvoje kupce. Minija pogosto ne kupiš, ker ga potrebuješ, ampak se z njim poistovetiš, si ga želiš imeti - zaradi zgodovine, vozniških občutkov, dizajna ... Tudi pristop Minija na avtomobilski predstavitvi je precej drugačen, kot smo ga vajeni pri drugih, tudi konkurenčnih premijskih znamkah. Mini nagovarja generacijo, ki zelo dobro pozna digitalni svet, svet mobilnih telefonov, aplikacij in interneta, tudi videoiger.

Foto: MINI Mini aceman

Tiskovna konferenca kar v avtomobilu

Tudi zato je bila predstavitev acemana na Danskem malo drugačna, kot smo je vajeni sicer. Tiskovne konference ni bilo, pač pa smo acemana, njegovo delovanje in glavne karakteristike, spoznali kar v digitalni obliki na velikem okroglem OLED zaslonu v avtomobilu. Vseskozi pa smo imeli možno tudi klepeta v živo z inženirji in oblikovalci. V Avtomobilu smo si ogledali filmček v HD resoluciji, lahko pa bi pogledali tudi prenos nogometne tekme ali najljubšo televizijsko serijo. Navigacijo, ki nas je vodila po avtocesti in danskem podeželju ter prestolnici Kobenhavnu, pa smo na zaslon vozila naložili kar s pomočjo aplikacije MINI iz telefona, ko smo bili še v hotelski sobi.

Foto: Gregor Prebil Mini aceman

Med cooperjem in countrymanom

Čeprav je Mini ena bolj tradicionalnih znamk na trgu in že več kot šest desetletji zvesta originalni obliki, pa se tudi britanska znamka v lasti nemškega BMW Group v zadnjih letih ni mogla upreti naraščajočemu trendu večanja vozil. Cooper ostaja osnova in je na voljo z bencinskim in povsem električnim pogonom, countryman pa je močno zrasel in je postal družinski model. Nastala je vrzel med cooperjem, ki v dolžino meri 3,86 metra in 4,43 metra dolgim countrymanom, ki jo je zdaj zapolnil aceman - v dolžino meri 4.07 metra. Ta je tudi edini, ki ne ponuja motorja na notranje zgorevanje, ampak je na voljo le kot električni križanec, ki se po velikosti umešča med B in SUV razred. Gre torej za predstavnika kompaktnih električnih SUV vozil. Gre tudi za vrnitev petvratnega minija, ki menjave generacije ni preživel.

Foto: MINI Mini aceman

Tehnično je aceman globalni izdelek. Britanci so ga zasnovali na Bavarskem, vendar ga izdelujejo na Kitajskem. Inženirji so nam povedali, da je to čistokrvni mini in da si ne deli nobenega dela s kitajskim modelom ora 03, kar je bilo pred leti, ko so se pojavile prve novice o acemanu, zaslediti v nemških medijih.

Foto: MINI Mini aceman

Za digitalno generacijo

Za razliko od novega električnega smarta, je aceman kljub novi bolj oglati obliki žarometov (dnevne luči je mogoče preklopiti v tri različne načine) in predrugačenih odbijačih tipičen model znamke Mini. Aceman se je z oddaljenostjo od tal približal razredu križancev, predvsem zanimiva pa je masivna plastična zaščita oglatih blatnikov. Podobno rešitev smo videli že pri priljubljeni toyoti yaris cross. Iz profila vidimo tradicionalno lebdečo streho, črne stebričke, ima tudi strešne nosilce. Integrirani ročaji vrat naj bi pripomogli izboljšati aerodinamiko. Tudi zadnje luči imajo avtonomno zasnovo, ki vključuje motiv britanske zastave Union Jack. Tudi tu je možno izbirati med tremi grafikami. Barve karoserije je mogoče kombinirati s štirimi kontrastnimi odtenki strehe. Aerodinamično optimizirana platišča imajo lahko premer od 17- do 19-palcev.  Več o obliki v intervjuju z glavnim oblikovalcem znamke MINI.

Foto: MINI Mini aceman

Nov format in nova oblika prinašata tudi nov kokpit, ki digitalno ponuja še več. Razen treh klasičnih preklopnih stikal in nekaj dodatnih gumbov so vsa stikala izginila, izstopa pa velik okrogel OLED zaslon s premerom 24 centimetrov nad sredinsko konzolo, ki se ga dotikamo in je lahko tudi video predvajalnik. Zmogljiv operacijski sistem omogoča intuitivno upravljanje številnih voznih funkcij z dotikom ali glasom prek pomočnika Hej Mini! Z dotikom na prikazu hitrosti na primer odprete velik merilnik hitrosti na celotnem zaslonu. Mini Interaction Unit, nadzorni center za udobje in izkušnjo, se upravlja podobno kot pametni telefon. Celotna armaturna plošča postane projekcijska površina za animacije in informacije, ki potnikom odpirajo popolnoma nove svetove izkušenj. Ker nihče ne pozna mesta tako dobro kot Mini, ne prikazuje samo podatkov o vožnji in informacij o poti, ampak tudi predlaga, kje se lahko zabavamo, kaj dobrega pojemo, parkiramo, lahko pa zgolj spravi potnike v zabavno razpoloženje.

Foto: MINI Mini aceman

Volumensko omejen prtljažnik

Ambientalna osvetlitev spreminja vzdušje, na primer okoli okvirja panoramske strehe. Aceman ima tudi dva projektorja, ki projicirata različne vzorce na armaturno ploščo. Prostor optično povečajo nove pleteninaste oblikovane notranje obloge vrat in ravne stranice karoserije. Kljub temu, da je aceman okoli 25 centimetrov krajši od sedanjega countrymana, je še vedno dovolj prostora v notranjosti, tudi na zadnji klopi za dva odrasla potnika, sredinski sedež je pomožen za prevoz na krajše razdalje. Narejen je namreč na električni platformi, ki omogoča veliko medosno razdaljo. Mini aceman je namenjen petčlanski posadki. Pod zadnjim pokrovom je 300 litrov prostora za prtljago, z zlaganjem zadnjih naslonjal v razmerju 40:60 se uporabni prostor poveča na največ 1005 litrov.

Foto: MINI Mini aceman

Prvi vtisi

Aceman je zanimiv avto. Na videz deluje na zunaj zelo kompakten, a znotraj presenetljivo prostoren. Je zelo digitalen avto, zato po eni strani ponuja zares veliko povezljivosti možnosti, če jih voznik ali potniki znajo izkoristiti. Mini tudi v resnici deluje kot premijsko vozilo, materiali so temu primerni. Najbolj od vsega me je zanimal občutek na cesti.

Minija kupiš tudi zato, ker se odlično pelje, je zabaven, tudi v mestu. Vozili smo različico SE z elektromotorjem z 218 KM in 330 Nm navora. Pospešek od 0 do 100 km/h je 7,1 sekunde, a občutek pri pospeševanju z mesta je, da gre še hitreje. Največja hitrost je omejena na 170 km/h, a pri taki hitrosti je doseg krepko manjši kot v tehničnem listu. Čeprav smo večino časa vozili v načinu gokart, ki želi tudi z umetnim zvokom vzbuditi dirkaški duh, pa je bila poraba pri zunanji temperaturi okoli 10 stopinjah Celzija 15,8 kWh na 100 kilometrov. To je dober rezultat. Večino čas smo vozili po danskem podeželju, kjer je hitrost omejena na največ 80 km/h, pa tudi po avtocesti (120 km/h). In aceman je uživaški. Baterija v dnu postreže z nizkim težiščem in idealno razporeditvijo mase spredaj zadaj v razmerju 50:50.

Ob zelo natančnem krmiljenju in zmogljivem podvozju ter zmogljivih zavorah, je to zelo spreten in agilen avto tudi v kratkih in malo daljših zavojih. Čeprav je pogon spredaj, je vožnja zabavna, pogrešali pa smo pravi zvok. Morda ni tako hiter kot volvo EX30 z enim motorjem, kaj šele MG4 XPower, vendar je dovolj hiter in v ovinkih veliko bolj spreten, kar šteje še več kot zgolj pospešek na ravnini od 0 do 100 km/h.

Zahvaljujoč novi platformi se pri Miniju zanašajo na dve pogonski konfiguraciji, ki obe obetata zabavno vožnjo. Na voljo je v različicah aceman E (135 kW, 290 Nm) in aceman SE (160 kW, 330 Nm), vedno s sprednjim elektromotorjem. Šibkejša različica ima baterijo kapacitete 42,5 kWh in 310 kilometrov dosega. Močnejši je dobil baterijo s kapaciteto 54,2 kWh, zato se mu je doseg povečal na 406 kilometrov.

Foto: MINI Mini aceman

S subvencijo cena zelo zanimiva

Aceman serijsko vključuje polnilnik z močjo 11 kW za polnjenje z izmeničnim tokom. Na hitrih polnilnicah aceman E zmore 75 kW, Aceman SE 95 kW. V tem pogledu ne podira rekordov. Kljub temu naj bi polnjenje od 10 do 80 % trajalo manj kot 30 minut. Preko navigacije lahko nastavimo optimalno temperaturo baterije za polnjenje. Dovolj je, da v program vnesete zahtevano polnilno postajo. Aceman vključuje tudi številne asistenčne sisteme iz paketa Driving Assistant Plus. Delujejo s pomočjo podatkov 12 ultrazvočnih senzorjev in štirih kamer na vozilu. Prilagodljivemu tempomatu oziroma ohranjanju voznega pasu sta dodana asistent za parkiranje s prikolico in sistem za daljinsko parkiranje.

Foto: MINI Mini aceman

Znane so tudi cene. Aceman E s šibkejšim elektromotorjem stane po ceniku 34.550 evrov, s trenutno subvencijo pa je cena 7.200 evrov nižja, kar naredi tudi nakup bolj zanimiv. Različica SE z zmogljivejšim pogonom stane 38.650 evrov brez upoštevane subvencije v višini 6.500 evrov. V primerjavi s trivratnim električnim cooperjem je aceman 2.050 evrov dražji.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 06:32 31. Oktober 2024.

    Katastrofa za tak avto dati toliko denarja, naj si v rit vtaknejo subvencijo. Same reklame za električne avte, po drugi …

  • 11:29 30. Oktober 2024.

    Avtor članka zavaja. Nikjer nisem zasledil cene enega polnjenje. Po možnosti na razlicnih polninicah.

  • 08:17 30. Oktober 2024.

    Ko bo 3lektrika cenejša, si bom kupil elekttrični avto. to pomeni nikoli.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.