Mercedes-Benz se je lani zapletel v oster spor z EU, saj ni želel preklopiti na hladilno sredstvo s kodnim imenom R1234yf. EU je namreč zahtevalo opustitev dosedanjega hladilnega sredstva R134a, ker je okoljsko preveč obremenjujoče. Edina alternativa pa je sredstvo R1234yf, ki ga - glej ga zlomka - izdeluje zgolj en proizvajalec na svetu, ameriški Honeywell.
Medtem ko so se drugi proizvajalci uklonili okoljskim zahtevam in brez pretiranega zabavljanja preklopili na novo sredstvo, so pri Mercedes-Benzu odločno protestirali, saj se je na njihovih internih testih sredstvo izkazalo za problematično v primeru nesreč, ker je precej bolj vnetljivo.
Tako je v primeru testnih trkov prihajalo do vžiga avtomobilov. Pri Mercedes-Benzu, kjer varnost strank po lastnih zagotovilih postavljajo za prvo prioriteto, so želeli, naj EU dovoli uporabo starega sredstva dokler ne najdejo boljše rešitve.
Gasilni aparat pod pokrovom
A pri Daimlerju so v sporu proti EU ostali sami, grozile so jim velikanske kazni. Zato so te dni sporočili, da bodo vendarle pričeli uporabljati zloglasno novo sredstvo, vendar bodo za varnost avtov dodatno poskrbeli tako, da se bo v primeru čelnega trka sistem samodejno usmeril stran od vročih delov motorja, tako da potencialno vnetljiva mešanica ne bo prišla v stik z njimi.
Poleg tega se bo v teh primerih sprostil še poseben gasilni sistem z argonovim plinom. Vse skupaj se skratka ne sliši ravno poceni.
Razred E bo uvedel hlajenje s CO2
Za leto 2017 pa pri Mercedes-Benzu napovedujejo veliko novost, saj bodo za hlajenje prvič uporabili eno najbolj idealnih sredstev tako za naravo kot varnost - ogljikov dioksid. Do te rešitva so prišli v rekordno hitrem času na podlagi velikih vložkov v razvoj. Ker bo novost vseeno precej draga rešitev, jo bodo sprva uporabili le v modelih razreda S in E. Prav slednji bo prvi novi serijski avtomobil na svetu s CO2 hladilnim plinom.
dezurni@zurnal24.si