Mercedes razkril prvi kompaktni model nove dobe

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept
Mercedes je na predvečer začetka mobilnostnega salona IAA v Münchnu razkril prvi model nove generacije kompaktnih avtomobilov. Prihodnji CLA, za zdaj še kot koncept, ima električni doseg 750 kilometrov, po potrebi pa lahko sprejme tudi motor z notranjim zgorevanjem. Ne bo pa več dizelskega motorja.
Oglej si celoten članek

Dan pred uradnim odprtjem IAA v Münchnu je Mercedes predstavil naslednjo generacijo CLA. Prvi model v novem kompaktnem razredu, ki se še vedno imenuje konceptno vozilo, bo verjetno zelo blizu serijski različici. Zaradi povečane učinkovitosti na številnih področjih naj bi imel avtomobil po besedah vodje razvoja Markusa Schäferja električni doseg 750 kilometrov. Na trg naj bi prišel v začetku leta 2025.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept

Kot piše nemški spletni portal Automobilwoche CLA predstavlja začetek nove družine kompaktnih avtomobilov, ki temeljijo na novi platformi MMA. Zasnovana je za izključno električne pogone, po potrebi pa lahko sprejme tudi motor z notranjim zgorevanjem. Štirivaljni motorji izhajajo iz sodelovanja s kitajskim Geelyjem in so izdelani na Kitajskem ter v Jaworju na Poljskem. Zato pa se poslavlja dizelski motor, je potrdil vodja razvoja Schäfer.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept

Pri Mercedes-Benzu so pojasnili, da so v korist dosega izboljšali aerodinamiko, hkrati pa optimizirali baterijo in pogonsko enoto. Prvič so pri tem uporabili lastni operacijski sistem MB.OS, ki med drugim omogoča nenehne posodobitve programske opreme in dviguje infotainment sistem MBUX na novo raven.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept

Za Mercedesovega vodjo razvoja to pomeni mejnik v razvoju. "Prvič v naši zgodovini imamo popolno suverenost nad podatki, elektronsko arhitekturo, povezano programsko opremo in seveda strojno opremo," pravi Schäfer. Srce arhitekture je vodno hlajen superračunalnik. Podjetje obljublja dodatno prodajo v življenjskem ciklu vozila z digitalnimi storitvami in funkcijami, ki jih je mogoče aktivirati pozneje.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept

15 minut polnjenja za 400 kilometrov vožnje

Poleg tega naj bi bil avto omogočal, da se baterija v 15 minutah napolni za 400 kilometrov vožnje, obratno pa lahko baterija avtomobila hišo oskrbuje z elektriko. "Z energijo v bateriji lahko oskrbujete hišo za nekaj dni," pravi Schäfer. Baterija ima modularno zgradbo. Za krajše dosege je na voljo baterija LFP, a naj bi vseeno zmogla 500 kilometrov. Pogonski sklop je plod lastnega razvoja in prihaja iz tovarne Untertürkheim. Z izkoristkom 93 odstotkov v serijski različici se je skoraj približal vrednostim tehnološkega demonstratorja EQXX, ki je lani dosegel rekorden doseg več kot 1000 kilometrov.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept

CLA bo še vedno na voljo tudi v različici shooting brake, verjetno pa od prvotnih sedmih kompaktnih modelov znamke ne bo več razreda A in B. Še vedno naj bi proizvajali SUV modele. Električni EQA in električni EQB naj bi tako ohranili še nekaj let.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz CLA koncept

CLA bodo sprva izdelovali v Rastattu, kasneje tudi na Kitajskem. Slaba novica je, da naj bi bil novi kompaktni razred cenovno umeščen bistveno višje kot do zdaj, kar gre pripisat temu, da bo bolj sodoben, bolj primerljiv z drugimi, večjimi mercedesi, in tako še bolj prestižen. Šef Mercedesa Ola Källenius je po pisanju Automobilwoche ob robu dogodka poudaril, da vstopnih modelov vseeno ne nameravajo ukiniti in ostajajo pomembni za znamko, priznava pa, da bo prihodnja rast potekala predvsem v najvišjih segmentih, kjer so donosi višji.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 22:39 4. September 2023.

    Mercedes Bejž

  • 21:51 4. September 2023.

    Naredijo naj še elektro-kemični WC kot dodatek, ker bo cenovno to ali avto ali pa hiša/stanovanje. Žal.

  • 14:37 4. September 2023.

    Jezni topolino :))

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.