Dan pred uradnim odprtjem IAA v Münchnu je Mercedes predstavil naslednjo generacijo CLA. Prvi model v novem kompaktnem razredu, ki se še vedno imenuje konceptno vozilo, bo verjetno zelo blizu serijski različici. Zaradi povečane učinkovitosti na številnih področjih naj bi imel avtomobil po besedah vodje razvoja Markusa Schäferja električni doseg 750 kilometrov. Na trg naj bi prišel v začetku leta 2025.
Kot piše nemški spletni portal Automobilwoche CLA predstavlja začetek nove družine kompaktnih avtomobilov, ki temeljijo na novi platformi MMA. Zasnovana je za izključno električne pogone, po potrebi pa lahko sprejme tudi motor z notranjim zgorevanjem. Štirivaljni motorji izhajajo iz sodelovanja s kitajskim Geelyjem in so izdelani na Kitajskem ter v Jaworju na Poljskem. Zato pa se poslavlja dizelski motor, je potrdil vodja razvoja Schäfer.
Pri Mercedes-Benzu so pojasnili, da so v korist dosega izboljšali aerodinamiko, hkrati pa optimizirali baterijo in pogonsko enoto. Prvič so pri tem uporabili lastni operacijski sistem MB.OS, ki med drugim omogoča nenehne posodobitve programske opreme in dviguje infotainment sistem MBUX na novo raven.
Za Mercedesovega vodjo razvoja to pomeni mejnik v razvoju. "Prvič v naši zgodovini imamo popolno suverenost nad podatki, elektronsko arhitekturo, povezano programsko opremo in seveda strojno opremo," pravi Schäfer. Srce arhitekture je vodno hlajen superračunalnik. Podjetje obljublja dodatno prodajo v življenjskem ciklu vozila z digitalnimi storitvami in funkcijami, ki jih je mogoče aktivirati pozneje.
15 minut polnjenja za 400 kilometrov vožnje
Poleg tega naj bi bil avto omogočal, da se baterija v 15 minutah napolni za 400 kilometrov vožnje, obratno pa lahko baterija avtomobila hišo oskrbuje z elektriko. "Z energijo v bateriji lahko oskrbujete hišo za nekaj dni," pravi Schäfer. Baterija ima modularno zgradbo. Za krajše dosege je na voljo baterija LFP, a naj bi vseeno zmogla 500 kilometrov. Pogonski sklop je plod lastnega razvoja in prihaja iz tovarne Untertürkheim. Z izkoristkom 93 odstotkov v serijski različici se je skoraj približal vrednostim tehnološkega demonstratorja EQXX, ki je lani dosegel rekorden doseg več kot 1000 kilometrov.
CLA bo še vedno na voljo tudi v različici shooting brake, verjetno pa od prvotnih sedmih kompaktnih modelov znamke ne bo več razreda A in B. Še vedno naj bi proizvajali SUV modele. Električni EQA in električni EQB naj bi tako ohranili še nekaj let.
CLA bodo sprva izdelovali v Rastattu, kasneje tudi na Kitajskem. Slaba novica je, da naj bi bil novi kompaktni razred cenovno umeščen bistveno višje kot do zdaj, kar gre pripisat temu, da bo bolj sodoben, bolj primerljiv z drugimi, večjimi mercedesi, in tako še bolj prestižen. Šef Mercedesa Ola Källenius je po pisanju Automobilwoche ob robu dogodka poudaril, da vstopnih modelov vseeno ne nameravajo ukiniti in ostajajo pomembni za znamko, priznava pa, da bo prihodnja rast potekala predvsem v najvišjih segmentih, kjer so donosi višji.
Mercedes Bejž
Naredijo naj še elektro-kemični WC kot dodatek, ker bo cenovno to ali avto ali pa hiša/stanovanje. Žal.
Jezni topolino :))