Mercedes: Digitalna ogledala so brez veze

Foto: Lexus
Foto: Lexus
Nekatere znamke jih imajo za višek tehnologije in napredne aerodinamike. Tehnični vodja razvoja aerodinamike pri Mercedesu se nikakor ne strinja.
Oglej si celoten članek

Pred leti so se začela digitalna vzvratna ogledala množično pojavljati na konceptnih avtih. Kar nekaj avtomobilskih znamk jih danes že namešča na svoje serijske modele, na primer Audi, Honda, Lexus ... Kamere, ki nadomeščajo prava ogledala, zaradi majhnosti pozitivno vplivajo na aerodinamičnost vozila, znižajo lahko hrup vetra in omogočajo širše kote pokrivanja bokov. Sliko dogajanja voznik spremlja na zaslonih v notranjosti. 

In zdaj so jih pri Mercedes-Benzu ožigosali kot nekaj brez resničnega smisla. Besede iz Mercedesovih vrst nosijo težo, saj imajo pri znamki trenutno najbolj aerodinamične serijske avtomobile na svetu. Električni zastavonoša EQS se je spustil vse do koeficienta Cd 0,20. Z navadnimi ogledali. Naprednemu konceptu EQXX pa so z ogledali vred koeficient spustili celo na 0,17.

Foto: Mercedes Mercedes EQXX

Resničnih prednosti ni

Vodja Mercedesove aerodinamike Teddy Woll je prepričan, da pozitivne lastnosti digitalnih ogledal sicer obstajajo, a preprosto ne pretehtajo negativnih. Aerodinamična prednost digitalnih ogledal na avtu je po prepričanju Wolla zares minimalna, vpliv na manjšo porabo energije pa ničen. Nasprotno, za delovanje kamere in zasloni potrebujejo energijo, zato prihranka pod črto ne more biti. Pa še znatno dražja so za izdelavo.

Foto: Lexus Digitalna vzvratna ogledala

Poleg tega Woll na glas pove tisto, kar so po tihem ugotovili že številni uporabniki avtov z digitalnimi ogledali - so manj praktična od klasičnih ogledal. Voznik se mora navaditi gledati na zaslon - ki v notranjosti jemlje prostor - pri tem pa prilagajanje in izostrajevanje očesa traja dlje kot pri navadnem ogledalu. Ostrina slike na zaslonu se ne more meriti s tisto na ogledalu, Woll zaključuje svoje mnenje, ki ga povzema portal Nautiv.com. Očitno jih pri osebnih vozilih Mercedesa še dolgo ne bomo videli.

Ampak ravno pri tovornjakarski veji Mercedesa so bili prvi, ki so v gospodarska vozila začeli vgrajevati digitalna ogledala. Woll priznava, da je v svetu gospodarstva za takšno tehnologijo več prostora, saj so klasična ogledala na tovornjakih zelo velika in precej bolj vplivajo na zračni upor. Lastniku tovornjaka se vložek vanje dejansko povrne na račun nižje porabe, vozniku pa pomembno olajša pokrivanje bokov vozila. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.