Če nekateri hudomušno za tiste, ki vozijo razred A, ali razred B, pravijo, da to nista prava mercedesa, pa vam za modela CLA shooting brake, to nikakor ne bodo mogli več očitati.
BMW pri seriji 1 (še) ni ponudil karavana, tudi audi ne karavanskega A3. Pri Mercedesu je bila zato hrabra odločitev, da so se odločili, in po po petvratni kombilimuzini razreda A, štirivratnem kupeju CLA, križancu GLA, ponudili še četrto izvedenko s črko A v imenu - petvratni karavan, oziroma CLA shooting brake, kakor mu pravijo v Stuttgartu.
Igrali so na preverjeno karto
Po eni strani so tvegali, po drugi strani pa igrali na preverjeno karto, saj mu glede na dizajn ne pravijo kar tako "baby CLS". CLS je Mercedesova uspešnica in tudi CLA bi utegnil biti, še posebej, ker zaradi veliko prostora v kabini n prtljažniku zadovolji tudi potrebe mlade družine, a zna biti ovira cena, ki je v primerjavi s klasičnim razredom A višja za okoli šest tisočakov.
Še bolj pomembno je, da je ekipi zbrani okoli slovenskega oblikovalca Roberta Lešnika, uspel lep in zelo praktičen zadek. 495 litrov osnovne prostornine je celo pet litrov več kot pri karavanskem C-ju, ki ima sicer pametno in uporabno zasnovan prtljažni prostor.
Prtljažnik zasnovan uporabno
No, tudi CLA shooting brake je izdelan premišljeno. S paketom za prtljažni prostor je mogoče dobiti še vtičnico, zložljiv zaboj ter premik naslonjal zadnje klopi tako, da po potrebi prostor v prtljažniku naraste še za 100 litrov, medtem ko ob polnem podiranju naslonjal vanj spravimo do 1.354 litrov prtljage. Nakladalni del je zgoraj ozek, spodaj pa zelo širok in plosk tako kot pri razredu C, se pa niso mogli izogniti nakladalnemu robu, kar otežuje nakladanje večjih in težjih predmetov. Vseeno je zasnovan uporabno. Enostavnost nalaganja je še lažja zahvaljujoč velikim električno dvižnim prtljažnim vratom. Ima tudi nakladalno loputo za smuči, oziroma tunel med sedeži za dolge predmete, oziroma smuči.
CLA ima tudi trdnejšo streho, saj je mogoče nanjo oziroma na ustrezni prtljažnik naložiti do 100 kilogramov prtljage, za razred C denimo velja omejitev 75 kilogramov.
Prestiža veliko manj kot pri razredu C
Potovalni prostor je ukrojen tako kot pri razredu A in CLA. Že na videz manj elegantno, kot pri razredu C, ki prednjači tudi po kakovosti. A tudi CLA je sestavljen dobro, materiali so v zgornjem delu armaturne plošče na oko in otip prijetni, v spodnjem delu (most med sedežema), pa je plastike za moj občutek preveč za premium mercedes. Testnik je bil opremljen z 8-palčnim samostoječim zaslonom s katerim upravljamo s pomočjo vrtljivega gumba na mostu med prednjia sedežema.
Vstopni dizel ni športnik, odziven zaradi obilice navora
Shooting brake si s kupejem deli pogonske motorje. Testni model CD200 pomeni vstopni dizelski agregat, ki zmore okroglih 100 kilovatov moči (136 KM), v našem primeru je bil kombiniran s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom.
Vstopni dizelski model nudi dovolj moči, predvsem pa navora že v nizkih vrtljajih. Dobro potegne že pri 1.500 vrtljajih, do stotice potegne v 9,9 sekunde, z ročni menjalnikom še skoraj pol sekunde hitreje, moči pa ne zmanjka vse do visokih hitrosti visoko nad avtocestnimi omejitvami. Največja hiba je, da je veliko manj uglajen kot bencinski agregati.
Podvozje je športno, zato je vožnja skozi ovinke prav prijetno dinamična. Če bi bil še volan bolj direkten ... Na zadnji klopi pretiranega udobja ni, saj je zadnja prema zelo čvrsta, kar pa se bolj kot ne opazi na zelo načetih luknjastih cestah, na večini cest pa se potniki zadaj ne bi smeli pritoževati.
Dizelski motor ne porabi veliko. Povprečna izmerjena poraba je bila pod šestimi litri, kar je dodaten razlog več, da večina voznikov niti ne bo imela potrebe po zmogljivejšem dizelskem agregatu. Tisti, ki želijo več voznega doživetja pa naj le posežejo po njem.
Elegantni shooting brake s pogonom na prednji kolesni par in sedemstopenjsko avtomatiko, atraktivnim AMG paketom in 2,1-litrskim turbodizelskim agregatom, ter še nekaterimi dodatki iz seznama doplačil seže do 44.792 evrov, kar je 16 tisočakov nad najcenejšim CLA shooting brakom.
Podatki o vozilu: Mercedes-Benz CLA 200 CDI shooting brake
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 2143 ccm
Najvišja moč: 100 kW (136 KM) pri 3.200 do 4.000 vrtljajih
Navor: 300 Nm pri 1.400 do 3.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.630 x 1.432 x 1.777, medosna razdalja 2.699
Najvišja hitrost: 220 km/h
Pospešek: 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 5,9 litra, 104 g CO2/km
Cena (v evrih): 28.260 (osnovni) / 44.792 € (testnik z dodatki)
Plusi: Videz, pogonski sklop, prostornost prtljažnika, asistnečni sistemi;
Minusi: Dragi dodatki, preveč plastična armaturna plošča, preglednost nazaj;
a samo 45,000€? juter bom kupu dva. :))
haha a tole 45.000 evrov...mehanika od megana...pa še grd odzadi..no way