Mercedes CLA po prenovi predvsem bolj napreden

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe
Mercedes CLA prenove ni potreboval zaradi večje atraktivnosti na cesti. Baby CLS je prepričal že takoj po predstavitvi leta 2013. Po prenovi je predvsem občutek prestiža nekoliko boljši, tudi tehnološko je to zdaj naprednejši avto. Na testu smo preizkusili najzmogljivejšo dizelsko različico 220 d s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Oglej si celoten članek

Mercedes je leta 2004 predstavil atraktivni CLS - štirivratni kupe, ki je leta 2010 dobil še „shooting brake“ različico. Mercedesu se je smela poteza izplačala, zato so se odločili, da bodo atraktiven videz kupeja ponudili tudi za manj denarja – in predstavili model CLA.

CLA je izvedenka razreda A s pogonom spredaj in obliko večjega ter bolj prestižnega modela CLS. S to potezo so pri Mercedesu želeli narediti zapeljiv in športen avtomobil, ki bo cenovno dosegljiv tudi mlajšim kupcem – gledano globalno. Ne nazadnje si z A-jem deli okoli 70 odstotkov delov (motorje, menjalnike, sedeže, armaturno ploščo in sisteme za pomoč vozniku).

V Sloveniji težko prioriteta mladi

Kljub vsemu, da je to model, ki predstavlja vstopnico v svet mercedes vozil, za slovensko mladino še zdaleč ni poceni in tudi stane krepko več kot konkurenčni limuzinski audi A3. Vendar pa ima CLA v primerjavo z glavnimi konkurenti, ob limuzinskem audiju A3 je to še kupejevski BMW serije 2, prepričljive adute.

Prvi, in ni edini, je dizajn, ki pogosto upraviči večjo ceno od konkurentov. In na tem področju jo mercedes CLA prav gotovo.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe

 

 

 

 

 

Ob prenovi spremembe niso bile zajetne, zato pa še kako vplivajo na vozno izkušnjo. Oblikovno so minimalno spremenjeni blatniki, dobil je izrazitejšo in že na pogled od daleč atraktivnejšo diamantno prednjo zračno režo, nova aluminijasta platišča, nove barve karoserije, predvsem pa dinamične led prednje žaromete, ki so lahko tudi prilagodljivi, kot pri testni. Slednji ponoči močno izboljšajo vožnjo, saj samodejno, brez dotikanja obvolanske ročice prilagajajo snop svetlobe glede na druga vozila in udeležence v prometu, bela svetloba pa tudi na podeželskih cestah razsvetli okolico vozila. Tisočak doplačila se mi zdi zelo smiselna naložba.

Spredaj razkošno, zadaj utesnjeno

Notranjost je nekoliko modernejša in prijetnejša zahvaljujoč novim materialom in naprednejšemu 8-palčnemu zaslonu na dotik.  Armaturna plošča je podobna tisti v A-razreda, kar pomeni, da je pametno oblikovana, z aluminijastimi vrtečimi krožnimi zračniki, podobnimi tistim v superšportniku SLS, s katerim hitro usmerimo pihanje tja, kamor želimo. Ročica menjalnika ostaja „ameriška“, ob volanu, kar pomeni več prostora med sedežema

Na določenih mestih so še vedno materiali, ki ne pritičejo modelu z zvezdo. Predvsem plastika na stikalih za upravljanje s klimatskim sistemom deluje zelo plastično, celo kičasto in manj ugledno.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe

Tako kot drugih Mercedes se po menijih infotainmenta pomikamo z enim nadzornim kolescem, ki je nameščen med sprednjima sedežema. Ta ni tako lepo zapakiran kot v konkurentih, je pa delo z njim podobno učinkovito. Multimedija je izboljšana, predvsem pomikanje med meniji je pregledno, hitrejše in bolj enostavno.

Obstaja veliko različnih nastavitev sedeža in volana, da bi se voznik počutil udobno in športno obenem. Stikala za električni pomik so nameščena na vrata. Medtem ko potnika spredaj uživata v vsem možnem razkošju, pa je zadaj občutek zelo utesnjen. Delno zaradi kupejevske strehe, ki od B stebrička naglo pada proti zadku, deloma pa zaradi masivnih sedežev spredaj, ki sta sicer prijetno odebeljena in ponujata veliko opore, a zakrivata pogled od zadaj naprej. Prostora za otroke je dovolj, odraslim ravno udobno zadaj ni.

Dragi, a dobro delujoči sistemi za pomoč vozniku

Tisti, ki želijo praktičen prtljažnik bodo morali poseči po „shooting brake“ različici, ki ponuja večji prtljažnik kot razred C, kupejevski CLA ima ozko odprtino in visok nakladalni rob, kar otežuje nalaganje večjih kosov, tudi takšnih, kot so otroške sani. Je pa dovolj globok, da vanj zložimo precej prtljage. Za samske in starejše pare brez otrok je prtljažnik več kot zadovoljiv, pa še odpira se s pritiskom na stikalo na ključu.

CLA se je na neodvisnih testih varnosti izkazal za nadpovprečno varnega. Hvalim delovanje sistemov za pomoč vozniku, ki jih imajo danes tudi vozila nižjega cenovnega razreda, a Mercedesovi delujejo bolje. Aktivni radarski tempomat zelo hitro prilagaja hitrost drugim udeležencem v prometu, sistem za samodejno zaviranje pa z zvočnim in svetlobnim signalom vedno pravočasno opozori na nevarnost trčenja. Želel bi si bolj viden simbol znaka za zaviranje. Zato pa mi še vedno ni všeč, da parkirni senzorji zelo pozno javijo, da smo zelo blizu ovire, na to pa voznika opozarjajo z led lučkami na stropu vozila nad zadnjimi sedeži. Sploh zaradi slabe preglednosti nazaj.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe

 

 

 

 

 

Pa še to. Sistemi za pomoč vozniku so res, da dobri, a v ljudski Toyoti celoten nabor paketov vrednotijo na manj kot 300 evrov, pri CLA pa zgolj sistem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu stane skoraj 500 evrov.

Najmočnejši dizel več kot prepričljiv

Pod dolgim motornim pokrovom je znani 2,1-litrski turbodizelski motor s 130 kilovatov moči (177 KM). Idealen motor za CLA. Štirivaljnik s turbino spremenljive geometrije 1,5 ton težak avtomobil z mesta do 100 km/h požene v vsega 7,7 sekunde in brez pretiranega naprezanja doseže najvišjo hitrost 230 Km/h.

Navora je res veliko in ves, 350 Nm, je na voljo že pri 1.400 vrtljajih! In kar je še lepše, poraba plinskega olja je le nekaj nad šestimi litri. Zasluge gre pripisat tudi odlično preračunanim prestavnim razmerjem dvosklopčnega sedemstopenjskega menjalnika.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe Foto: Saša Despot Mercedes-Benz CLA kupe

 

 

 

 

 

CLA 220 d je robat ob zagonu, a še posebej prepričljiv na avtocesti, kjer tudi pri hitrostih krepko nad 130 km/h še vedno križari v srednjem območju vrtljajev, zaradi dobre izoliranosti kabine, pa je v vozilu povsem mirno. Na neravninah je manj udoben, saj je medosje razmeroma kratko (2,7 metra). Podvozje je športno, zato je vožnja skozi ovinke prav prijetno dinamična, odlično se v roke prilega tudi AMG športni volan, ki je del 1.744 evrov paketa exclusive (še ogrevani sedeži in strop vozila v črni barvi).

Podatki o vozilu: (Mercedes-Benz CLA 220 d)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 2143 ccm
Najvišja moč: 130 kW (177 KM) pri 3.600 do 3.800 vrtljajih
Navor: 350 Nm pri 1.400 do 3.400 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.630 x 1.432 x 1.777, medosna razdalja 2.699
Najvišja hitrost: 232 km/h
Pospešek: 7,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 6,7 litra, 111 g CO2/km
Cena (v evrih): 36.450 (osnovni) / 53.463 € (testnik z dodatki)

Plusi: Videz, pogonski sklop, delovanje asistenčnih sistemov;
Minusi: Dragi dodatki, ponekod ceneni materiali, preglednost nazaj;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.