Mercedes-benz razreda S je "najboljši avto na svetu." Tako vsaj pravijo pri znamki, ki samozavest črpa tudi iz odličnih globalnih prodajnih rezultatov svoje celotne palete. A na čelu vse te falange zvezd je že dolgo vedno samo en in edini model - razred S.
Zdajšnja generacija W222 je 15. rod Mercedesovih luksuznih avtomobilov, katerih začetki segajo 115 let nazaj v zgodovino, ko je sodobnikom že bilo jasno, da je lahko avtomobil še veliko več kot le "kočija" na motor, še posebej, ko vanje vstopijo princi, predsedniki ali direktorji. Pri Mercedesu so znali za najpomembnejše Zemljane vedno vrhunsko poskrbeti, zadnjih 40 let pa je bil prav S tisti model, v katerem je znamka premierno predstavljala vse glavne tehnične novosti in stalno pomikala navzgor letvico še verjetnega udobja.
A konkurenca ne spi, leto 2013, ko je bil predstavljen sedanji S, se zdi že zelo daleč. Vmes sta namreč na ceste zapeljala tako novi BMW serije 7 kot pred kratkim audi A8, ne gre pozabiti niti na lexusa LS. Vsi na svoj način naslavljajo isti cilj - zadovoljiti najbolj zahtevne stranke med limuzinami.
In prenovljeni S zagotavlja, da je na marsikaterem področju še vedno vzor svojim dragocenim konkurentom. Spodaj so razlogi.
Zunanjost
S prenovo je S dobil bolj mišičast, športen videz, saj imajo sedaj vse "civilne" motorne različice odbijače modela S 600. V oči še posebej padejo nove luči. Odslej ne bo več težav že na daleč ločiti S-a od C-ja, saj imajo žarometi namesto ene trojno črto (vmesni razred E ima dve), prav tako pa je LED tehnika (Multibeam) veliko bolj zmogljiva - lahko osvetli predmete do 650 metrov daleč, kar je na ravni laserskih žarometov konkurenta iz Münchna. Bolj prestižno deluje tudi grafika zadnjih luči.
Notranjost
Sprememba, ki se najbolj opazi, je nov volan. Adijo dve prečki, tisti poskus vračanja v preteklost se pač ni posrečil. Volan pa je pravi tehnološki svet v malem, na njem mrgoli gumbov in drsnikov za upravljanje s številnimi sistemi avta.
Novost je tudi enovita informacijska plošča pred voznikom, povzeta po razredu E, ki je sestavljena iz dveh zaslonov.
Udobje
Prenovljeni S je velik korak naprej v smeri, da bodo avtomobili jutrišnjega dne voznikom oziroma potnikom služili kot prostor sprostitve in nabiranja moči. Znamka uvaja paket Energizing, ki s kombinacijo delovanja klime, dišav, udobja sedežev, masaže in prilagodljive ambientalne svetlobe poskrbi za revitalizacijo potnikov.
Iz avta bi morali stopati bolj spočiti, kot so se vanj usedli. Ali z drugimi besedami - žal jim bo vedno, ko se bo pot že končala. Najboljše pri tem je, da počutje voznika in posledične ukrepe prepoznava avto sam prek senzorjev v volanskem obroču.
Tehnologije
Asistenčni sistem DISTRONIC pomeni nov korak naprej k polni avtonomni vožnji. Sodelovanje radarjev, kamer, drugih senzorjev in navigacije je pripeljalo do točke, ko S samodejno prilagaja hitrost pred ovinki ali celo križišči. Že od prej je znal radarski tempomat samodejno prilagajati hitrost omejitvam, novost (ki v Slovenji še ne deluje), je da voznik zgolj premakne ročico smernika, avto pa samodejno spremeni vozni pas na avtocesti. Seveda prej preveri, če je to varno. Da, voznik resnično le še drži volan.
Če se kateremu avtu gleda pod prste glede udobja podvozja, potem je to S. Ima pripravljen odgovor in sicer v tehnologiji Magic body control, ki ob pomoči stereokamere preverja stanje vozišča pred avtom vse do hitrosti 150 km/h ter v delčkih sekunde prilagaja delovanje blažilnikov, da je pot prek lukenj za potnike čimbolj brezčutna. Po vzoru S kupeja sedaj tudi limuzina v ovinkih nekoliko nagne karoserijo (do 2,65 stopinje) in s tem zelo zmanjša vpliv centrifugalne sile na potnike.
Motorji
Novosti je več, kot bi pričakovali od prenove. V6 dizla ni več, nadomestil ga je varčnejši trilitrski šestvaljnik s pokončno postavitvijo valjev. S 400 d zmore po njegovi zaslugi 250 kW (340 KM) oziroma 60 kW več od predhodnika, hkrati pa 700 Nm navora. Limuzino potisne do stotice v športnih 5,4 sekunde. Vstopni motor je sicer tisti v modelu S 350 d s še vedno "zdravimi" 210 kW (286 KM).
Nov je tudi bencinski šestvaljnik (prav tako I6) v modelih S 450 (skupno 286 kW/389 KM) in S 500 (skupno 336 kW/457 KM). Ta motor ima v eni napravi integriran zaganjalnik in alternator, ki lahko med vožnjo prevzema določene funkcije motorja, denimo za pogon klime ali vodne črpalke, prav tako po principu hibridnega pogona pomagata avtu takrat, ko potrebuje dodatno moč. Vse te novosti je omogočil prehod z 12 na 48 voltno napeljavo.
Vsi navedeni motorji pa so zelo "civilni", če jih postavimo ob bok ostalim štirim izpeljankam. AMG S 63 ima v 4,0-litrih kar 450 kW (612 KM) moči, devetstopenjski športni menjalnik (dobil je dve prestavi) in prilagodljiv 4MATIC+ štirikolesni pogon, ki lahko prenaša polni navor med prednjo in zadnjo osjo. A to ni še nič v primerjavi z različico AMG S 65, v kateri grmi V12 s 463 kW (630 KM) in kar tisoč njutnmetri navora. Podatek 4,2 sekunde pove vse. Če pa vam slučajno ne, bo prestižnost bržkone zacementirala cena: 358 tisoč evrov. Brez dodatne opreme.
Za kraljične in prince, ki so navajeni sedeti zgolj zadaj, pa sta namenjeni izpeljanki mercedes-maybach z oznakami S560 in S 650 z V8 oziroma V12 bencinarjem. Slednji poganja podaljšano karoserijo, ki v dolžino meri kar 5,5 metra. Morda pa se kak princ zanj najde tudi v Sloveniji.
Čisto vsi S-i so na voljo s podaljšanim podvozjem, od modela S 600 naprej je to pravilo.
Pri uvozniku so prepričani, da bodo s prenovo okrepili svoj delež med prestižnimi limuzinami, ostajajo pa pri cilju, da bi na leto prodali kakih 25 primerkov razreda S. A cena (brez kakršnihkoli dodatkov) se začne šele s šestmestno številko! Tudi to je namreč del prestiža.
andrej.leban@zurnal24.si
Kot lastnik Mercedes Benza S serije W126 S420 L sem z tem avtomobilom ugotovil kaj pomeni blagovna znamka Mercedes. Lastil …