Mercedes-Benz, ki sodi pod okrilje največjega proizvajalca tovornjakov na svetu Daimler, je pokazal prototip, imenovan Urban eTruck. eTruck je narejen na osnovi obstoječega triosnega tovornjaka, namenjenega razvozu na krajših relacijah. Klasični dizelski pogon so nadomestili z dvema elektromotojema, ki sta neposredno povezana z zadnjo, gnano osjo. Maksimalna moč je dvakrat po 125 kW, najvišji navor pa dvakrat po 500 njutnmetrov. Skupaj z menjalnikom pa navor na zadnja kolesa doseže 11.000 njutnmetrov, pojasnjuje Mercedes-Benz.
Moč zagotavlja baterija iz treh litij-ionskih modulov s skupno kapaciteto 212 kWh, kar je dovolj za do 200 kilometrov poti, kar naj bi povsem zadostovalo za tipične dnevne dostave. Glede na zahteve bodočih strank pa pri tovarni napovedujejo, da bo mogoče module poljubno množiti ali odvzemati in tako vplivati na doseg. Na tipični električni polnilnici (moč 100 kW) se tovornjaku baterija napolni po dveh do treh urah priklopa.
eTruck je v primerjavi z dizelskim tovornjakom resda za 700 kilogramov težji, vendar gre nova evropska regulativa v smer, da bodo pri tovornjakih z alternativnim pogonom dovolili povečanje skupne mase pri triosovnikih za eno tono na skupno 26 ton.
Električni tovornjaki sicer niso nobena novost, je pa Daimler sedaj odločno zakoral v polje težjih tovornjakov. Njegova znamka Fuso je sicer že uspešno zaključila s flotnim testiranjem lahkega električnega tovornjaka canter e-cell (110 kW) in bo v prihodnje na voljo za nakup v Evropi pod imenom ecanter.
dezurni@zurnal24.si
Električni tovornjaki se mi zaenkrat zdijo malce neuporabni (majhen doseg). BI bilo pa to potrebno čim prej uvesti pri manjših …
elektrika čim prej tem bolje!