V mercedesu A preizkusili, kaj zmore umetna inteligenca

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX
Verjemite, vožnja ne bo nikoli več enaka.
Oglej si celoten članek

Da bi kupil, oziroma še bolje najel neki avto na podlagi tega, kako pameten je? Da, svet se zelo hitro spreminja, uporabniške navade in pričakovanja glede mobilnosti mlajših generacij pa so nekaj povsem drugega kot tiste od njihovih staršev. Ne zanimajo jih več "konji" pod pokrovom, glavna želja ob polnoletnosti prav tako ni več lasten avto.

Za mlajše zvenijo zgodbe o telefonih s fizičnimi tipkami, ki so poleg telefoniranja in pošiljanja SMS zmogli kvečjemu še igranje igre Kača, zgodba iz kamene dobe. Podatki v realnem času, uporabniška izkušnja, deljenje storitev, polna prilagodljivost uporabniku z vnaprej predvidenimi in obogatenimi informacijami, aplikacije, povezljivost … To je tisto, kar je danes praktično že v vsakem našem žepu.

Ampak presneto, kaj niso avti, ki jih danes vozimo, po interkaciji z voznikom ostali na ravni starih GSM aparatov?

Iz računalniških iger v svet pravih avtomobilov

Na tem mestu je nujno potrebno omeniti še nekaj: mogoče bo za koga presenečenje, kaj ima eno najbolj znanih podjetij iz industrije računalniških iger z avtomobili, a za poznavalce je sodelovanje proizvajalca zmogljivih grafičnih kartic Nvidia z avtoindustrijo povsem logična. Podjetje v zadnjih letih intenzivno sodeluje z največjimi proizvajalci pri razvoju aplikacij umetne inteligence (AI) in tako imenovane razširjene resničnosti (AR). Obe tehnologiji bosta po mnenju analitikov imeli močne vplive na socialni in družbeni razvoj v prihodnjem desetletju, podobno, kot smo zadnja leta videli pri raznih digitalnih socialnih omrežjih.

Le da bosta AI in AR z nami ves čas, tudi in še posebej v avtomobilih. Skratka, Nvidia je ena gonilnih sil tega razvoja, kar govori samo po sebi o vse tesnejšem prepletu računalnikov in avtomobilov.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX

Obstaja serijski avto, ki zna že veliko tega

Grafični vmesnik MBUX in glasovni vmesnik Linguatronic, ki ju je Mercedes-Benz predstavil na začetku letošnjega leta in ga najprej vgradil v novi razred A, sta sposobna avto takoj teleportirati v digitalno dobo

OK, saj so nas Tesla, Google, Apple, Amazon in še kakšen drug v tem času pripravili, da bomo okoli sebe kmalu imeli le še velike ploščate zaslone in da se bomo z napravami vse bolj pogovarjali. Kljub temu pa dva velika zaslona in manko klasične armaturne plošče v avtu nižjega srednjega razreda delujeta zelo originalno. In tako kot vsaka tablica in telefon tudi MBUX omogoča na sredinskem zaslonu polno prilagodljivost in poljubno razmeščanje posameznih funkcijskih ikon kar ob pomoči prstov.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX

Voznikov zaslon, ki je vsebinsko razdeljen na tretjine, pa prav tako omogoča, da z nekaj pritiski na volanske gumbe za vsako tretjino posebej določimo, kaj naj prikazujejo v lični grafiki - klasične merilnike hitrost-vrtljaji-temperature, ali pa raznovrstne kombinacije z navigacijo, podatki potovalnega računalnika, delovanja asistenčnih sistemov, multimedije ...

Vozili smo A! Mercedes razreda A,triumf tehnologije

"Marsikdo se ustraši kaj vse omogoča novi sistem, a sploh ni nujno, da bi vse prilagajali po svoje. Lahko čisto enostavno vse pustiš pri miru, ali pa se z dolgim pritiskom na eno od tipk vedno vrneš na osnovni pogled," nas je v zakulisje povedel Manuel Albert, razvojni inženir za MBUX.

Ena od velikih prednosti pred dosedanjimi poskusi tovrstnih vmesnikov je zelo dobra prilagodljivost uporabniku. Mož, žena, otroci, drugi skupni uporabniki … Vsak si lahko ustvari svoj profil in avto takoj ob startu prilagodi vse nastavitve in merilnike trenutnemu vozniku, prednosti novega pristopa k resnični personalizaciji avta razlaga Albert.

MBUX se tudi ves čas uči - kmalu ve, katere so najbolj pogoste poti uporabnika in sproti iz baz podatkov spremlja promet na njih, da bo vedno lahko ponudil časovno idealno pot. Ali pa si zapomni, koga najpogosteje kličete po telefonu, ko se peljete domov iz službe. Tako vam na zaslonu že vnaprej ponudi hitri dostop do številke osebe in je ni treba šele iskati v imeniku.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX

Lep primer, kako uporabna je oziroma šele bo razširjena resničnost (AI), mercedes A kaže pri navigaciji. V primeru, ko ima pod vetrobranskim steklom nameščeno kamero, ta lahko prenaša živo sliko izpred avtomobila na notranji zaslon. Navigacija na izvozih, križiščih ali v bližini cilja samodejno preklopi iz vektorskega zemljevida na živo sliko, a jo hkrati dopolni z raznimi podatki - usmerjevalnimi smerokazi, hišnimi številkami posameznih stavb, mimo katerih peljemo in podobno. Cilja ni mogoče zgrešiti!

Polje, na katerem je Mercedes prav tako z naskokom prehitel serijsko konkurenco, je glasovna komunikacija z avtom. LINGUATRONIC je drugo ime za asistenta, ki mu je mogoče z glasom zapovedati številne ukaze. Asistent z ženskim glasom deluje podobno sproščeno, kot smo vajeni pri Googlu, Applu ali Amazonu, a seveda nihče od omenjenih ni sposoben upravljati s številnimi funkcijami vozila.

Mercedesov asistent pa podobno kot omenjeni lahko prepozna naše želje prek tako imenovanih sekundarnih ukazov. Ko zasliši "Mraz mi je", sam prilagodi temperaturo v avtu. Če ga vprašamo po razmerah na nebu, nam prebere vremensko prognozo, ali pa spet hitro poišče najbližjo ponudbo hrane ali prenočišč, če potarnamo o lakoti in utrujenosti. Seveda zna preklapljati med viri zvoka, izvajalci glasbe in celo izbere želeno radijsko postajo, če ima slednja le kolikor toliko mednarodno izgovorljivo ime. Zelo udobno je vnašanje destinacije v navigacijsko napravo, saj ni treba ustavljati vozila in ročno vnašati prek tipk. 

Prek glasovnega ukazovanja je mogoče vklapljati še številne druge pripomočke, kot je masaža sedežev, osvetljava ali odpiranje oken. Le polje asistenčnih sistemov so izvzeli - tam je vedno potreben fizični pritisk. "Zaradi varnostnih razlogov," razloži Albert. Glasovni asistent seveda najbolje obvlada angleščino in nemščino, slovenščine pa še ni na vidiku. Se pa sproti uči in se zna prilagajati narečjem in naglasu.

Nekaj primerov prilagoditev MBUX vmesnika in zvočnega ukazovanja je v spodnjem videu:

Tretji preskok naprej, ki ga je z novo generacijo razreda A začel uvajati Mercedes, pa je storitev Mercedes Me. Gre za tehnologijo, ki združuje avtomobile, pametne naprave in podatkovne baze v oblaku, pri čemer vse širši nabor informacij o trenutnem stanju v prometu prihaja iz prve roke - avtomobilov. Razred A namreč že sodi med tiste avtomobile, ki so sposobni deliti podatke, tako takšne o poteku prometa na nekem odseku (zastoj), nevarnostih na cesti (vklopljen ABS ali ESC zaradi spolzkega vozišča), kot tudi glede razpoložljivih parkirnih kapacitet - avto med vožnjo po mestni ulici na lokacijah parkirišč ob pomoči senzorjev sam od sebe zaznava, kje so trenutno prazna mesta in pošlje podatke v podatkovni oblak. Te informacije pa lahko s pridom izkoristi drug voznik v avtu, ki že zna komunicirati po takšni napredni metodi.

Gre za del storitev, ki jih omogoča platforma Here, ki je v lasti znamk Mercedes, BMW in Audi. V prihodnosti se z nadaljnjim razvojem tehnologije car-2-x in nadaljnjimi dogovori med avtomobilskimi znamkami obeta še razmah tovrstnih storitev, posebej ob razmahu delitvene ekonomije. Novi A je nanjo že pripravljen, saj Mercedes Me omogoča odklep, zagon in zaklep avta zgolj s telefonom (NFC tehnologija), ob čemer pa mora biti ključ lociran v vozilu. Tako lahko "pooblastimo", da naš avto uporabljajo družinski člani ali pa da se avto na enostaven način deli med več uporabnikov.

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX

Če kdaj, potem smo danes v revoluciji avtomobilizma. Pa o elektrificiranem pogonu sploh ni bilo govora. In če se vam poraja komentar, češ da gre za poneumljanje ljudi in izkazovanje nepotrebnega prestiža, potem se odkrito vprašajte: bi se bili danes sposobni iz vašega pametnega telefona preseliti nazaj na staro nokio?

Saj veste, tisto, ki še mejla ni znala prebrati. Zelo verjetno ne, pa četudi je bila razmeroma zelo poceni ...

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX

Foto: Mercedes-Benz Mercedes-Benz MBUX

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.