V svoji tretji generaciji je najmanjši mercedes po treh letih na trgu doživel medgeneracijsko prenovo. Glede na preteklost prenavljanja morda malo čudno, a zaradi nedavnih namigov iz tovarne precej pričakovano. Pri Mercedesu so svojim modelom v skladu z najnovejšimi smernicami podjetja nekoliko skrajšali življenjski cikel, iz sedmih na šest let. Morda tudi zaradi naglega tehnološkega napredka avtomobilske industrije.
A razred je tipičen primer napredka avtomobilske industrije. Prvi dve generaciji sta bili popolno nasprotje aktualnega modela. Bila sta pametna, domiselna, prostorna in hkrati preprosta avtomobila, zapakirana v visoko in precej škatlasto embalažo, daleč od športnega videza. Glavni Mercedesov oblikovalec za zunanje obline Slovenec Robert Lešnik je dizajnersko precej poenotil mercedesovo paleto vozil. Tudi po njegovi zaslugi je razred A od leta 2012 precej bolj dinamičen avtomobil, z veliko več karakterja.
Ponoči končno sveti odlično
Najbolj vpadljiv del je serijska "diamantna" maska hladilnika motorja, v prid bolj dinamičnega izgleda pa ni več dveh, ampak le še ena kromasta lamela. In še nekaj, kar mi je zelo všeč, zaključka izpušne cevi na zadku sta precej velika in sta del okvirja. To je zdaj zaščitni znak prav vseh mercedesov. Pika na i so bila pri testniku vpadljiva AMG lahka platišča in nizkopresečne pnevmatike, ki pa ne marajo visokih robnikov. Vsak večji robnik zna biti "boleč."
Tudi v potovalni kabini so spremembe blage, bolj v prid luksuza, a nekaterih stvari, kot so plastični okrogli gumbi za upravljanje s klimo, ki neugledno spominjajo na pokrovčke kakšnih plastenk, ostajajo. Pa čeprav so materiali na otip, predvsem, ko gre za sedeže, boljši, a zaostajajo za tistimi v audiju A3. Večji je zdaj osrednji zaslon, ki meri 8-palcev, ja, kako velik je zaslon je pomembno, ko se meri ugled v premium razredu. A seveda ga je treba doplačati. Najnovejši zabavno informacijski sistem je nadgrajen in prijaznejši do pametnih telefonov.
Delno usnjena sedeža spredaj sta odlična, udobna in z dovolj oprijema. Je pa zaradi njuni obilnosti na zadnji klopi bolj utesnjen občutek. Se pa do druge vrste dostopa lahkotno, kar omogoča dodaten par vrat. Prtljažnik je s 341-litri le povprečen in manjši kot v audiju A3 in BMW serije 1. Na splošno je vtis v kabini zelo športen, performirano usnje z kontrastno rdečimi šivi je na oblogi vrat, prijetno in športno odebeljen volan z skoraj ravnim dnom prav tako doprimore k športnemu vtisu, kot tudi obvolanske naperke, kromasti dodatki in še marsikaj. A seveda vam to znajo dobro zaračunati. Testnik je imel za skoraj 9.100 evrov dodatkov, 3.500 evrov stane AMG paket.
Šele pogled v prometno dovoljenje razkrije, da gre za dizla
Izbira motorjev je zares pestra, na prvi pogleda zato težka, a se bo za vsakega našel primeren motor.
In še nekaj, CDI oznake ni več, zdaj je le še "d". Zelo racionalno in bolj pregedno. A 200 d pomeni, da se je pod motornim pokrovom vrtel 2,1-litrski štirivaljni turbodizelski motor z 100 kilovatov moči (136 KM). A 200 d predstavlja zlato sredino, s samodejnim dvosklopčnim DCT-menjalnikom z obvolanskimi naperki in štirikolesnim pogonom 4matic pa sega v vrh cenovne ponudbe za razred A. Nad njim je še A220 d, ki se morda zdi bolj smiselna izbira ob AMG line športnem paketu, saj za dodatnih 900 evrov (brez štirikolesnega pogona) doda zaznavnih 30 kilovtov moči (41 KM), kar je podobno kot zmore VW golf GTD. Pod našim testnim motorjem je še A 180 d z 80 kilovatov moči (109 KM), ki je prvak v ekonomičnosti, saj na kilometer poti v zrak izdihne le 89 gramov CO2.
100-kilovatov moči vas ne bo „prilepilo na sedež“, a je vozilo tudi z njim zelo hitro, tudi zahvaljujoč 7G-DCT menjalniku, ki prestavlja hitro in natančno in je veliko manj zaspan. Z njim so se pri Mercedesu približali občutkom prestavljanja, ki jih zmore 8-stopenjski BMW samodejnim menjalnik, ki je še vedno zgled vsem. Ovira za bolj športne občutke je bil tudi 4matic štirikolesni pogon, zaradi katerega je A suveren prav v vseh pogojih in se pelje tudi po mokrem kot po tračnicah, a manj zabaven. Svoje so dodale tudi zimske pnevmatike. Dizelski motor preseneča z uglajenostjo. Tudi pozimi le ob pogledu v prometno dovoljenje, ali na bencinskem servisu, ko moramo vanj doliti plinsko olje, opazimo, da vozimo dizla.
A 220 d je imel v sklopu opreme AMG line tudi nov sistem dynamic select, ki vozniku s pritiskom na stikalo omogoča na štiri načine prilagajanje odzivnosti podvozja, krmilnega mehanizma, menjalnika in motorja, ter tudi klimatske naprave (športno, eko, udobno in individualno). Preklapljanje med različnimi režimi je enostavno, preko okroglega gumba nevsiljivo postavljenega zraven čepa za ogrevanje sedežev.
Čeprav lahko izbiramo med štirimi režimi vožnje, sem večino časa uporabljal le dva, sport in udobno. V načinu šport je občutek na volanu težji, voznik ima veliko povratnih informacij izpod koles, menjalnik skrajša prestavna razmerja začetnih prestav, tudi lega na cesti je zavidljiva. Niti sledu o prekrmarjenju ali podkrmarjenju.
Cena je seveda premium. 22.500 evrov stane osnovni bencinski A160 s skromnimi 75 kilovati moči (102 KM), osnovni dizel A 160 d z 66 (90 KM) je dražji za tisočaka. Vsaj nekaj razburljivosti se začne šele pri oznaki 200 d. Z šeststopenjskim ročnim menjalnikom stane 26.900 evrov, naš testni model z dvosklopčnim menjalnikom in štirikolensim pogonom pa stane vsaj 31.300 evrov. Z slabimi devetimi tisočaki dodatkov je cena skočila čez mejo 40 tisočakov. Že res, da je za ta denar varnostno in tehnološko, pa tudi vizualno vrhunski avto, a stane toliko kot čistokrvna športna kombilimuzina ford focus RS s štirikolesnim pogonom in 2,3-litrskim motorjem z 257 kilovatov moči (350 KM).
Podatki o vozilu: (Mercedes-Benz A 220 d 4matic)
Prostornina motorja: 2143 ccm
Moč motorja: 100 kW (136 KM) pri 3.400 vrt./min
Navor: 300 Nm pri 1.400 vrt./min
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,9 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,1 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.292 x 1.780 x 1.433, medosna razdalja 2.699
Prostornina prtljažnika (v litrih): 341-1.1157
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 121 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 31.300/40.109 (osnovni testni/testni z dodatki)
Plusi: Videz, uglajen motor, poraba goriva, menjalnik, podvozje;
Minusi: Pomanjkanje nekaterih sistemov (kamera za vzvratno vožnjo), le povprečno velik prtljažnik, končna cena;
Mercedesa se primerja s Fokusom! So pa daleč prilezli !
ph, ga ne maram če mi ga zastonj dajo. :))
Zadevo sem že peljal in bil razočaran. Tanko, nekvalitetno usnje, povsod sama cenena plastika. Vsi gumbi plastični (nobene kovine, nič …