Že malce snega je dovolj, da prazna parkirišča širom po Sloveniji nenadoma oživijo, po njih pa se jejo kot telički poditi stari in mladi ter driftati sem in tja v svežem snegu. Seveda so najbolj zaželeni avti z zadnjim pogonom, a tudi s štirikolesnim so čislani, saj takrat odpade skrb, da bo treba v kakšnem kotu parkirišča vpiti “horuk”.
Pri slovenskem uvozniku za Mercedes-Benz so pripravili delavnico 4MATIC. Na poligonu centra varne vožnje na Vranskem so si skupaj z inštruktorji dolgo razbijali glave, kako bi pripravili kar najbolj atraktivne naloge, da bodo tistim za volanom in na sovoznikovem sedežu pokazali zmogljivosti njihovega pogona. Potem pa je začelo na debelo snežiti in organizatorjem, nato pa še obiskovalcem se je zasmejalo ...
Drsenje skozi zasnežen ovinek v prestižni limuzini razreda S? Opravljeno. Z nabritim A 45 AMG? Opravljeno. Z G 63 AMG (dosedanja generacija) med bobnenjem njegovega V8 (400 kW/544 KM)? O, ja!!!
Plezanje prek preprek, zasneženih jarkov in spust po strmih klancih v GLC, GLC kupeju, novem pickupu razreda X ...? Z lahkoto. Uživanje na sopotnikovem sedežu v modelih GLE ali G na off-road poligonu prek blata, snega in skozi globoke vodne kopeli? Špricajoče!
Zmore veliko, a glavna je glava voznika
4MATIC seveda ni vsemogočen pogon in kopica asistentov za plazenje, plezanje, prečenje, dviganje podvozja, spremljanje okolice prek kamer in podobno ne bo kaj dosti pomagalo brez najbolj bistvenega - preudarnosti voznika. Tako kot z vsakim štirikolesnim pogonom je pri vožnji po zahtevnem terenu pomembno, da se tisti za volanom zaveda meja sebe in svojega vozila - koliko dopuščajo vstopni, izstopni in prečni kot, so pnevmatike res namenjene oprijemu na mehkem, kje so skrite pasti terena pred vozilom in kako jih prečiti, da se z avtom ne vkopljemo. Pa kaj storiti, ko se ....
Tudi na asfaltu štirikolesni pogon še ni garant, da avtomobilu ne bo spodrsnilo, je pa seveda možnosti za to manj. Ko pa se to vendarle zgodi, bo bolj od vseh pomagal pomembno, kakšna bo njegova prva reakcija z volanom. Če bo napačna in avto prične vrteti, velja le še stisniti zavoro in upati, da se bo čimprej ustavil sam od sebe, ne da bi mu ob tem pomagal kakšen trd objekt.
G je njegov zastavonoša
Mercedesov štirikolesni pogon so razvili v sodelovanju z graško tovarno Steyr-Daimler-Puch (danes Slovencem dobro znana kot Magna Steyr), kjer so od leta 1979 dalje in ga bodo še tudi v prihodnje izdelovali njihov sloviti terenec razreda G. V klasični avto so 4MATIC pogon prvič vgradili leta 1987 (takratni razred E W124).
Sprva je bil to skoraj povsem mehanski pristop, v naslednjih dveh generacijah pa je 4MATIC štirikolesni pogon postal veliko kompaktnejši in danes njegovo delovanje nadzoruje elektronika, ki je razvita do te mere, da je sposobna s svojim delovanjem nadomestiti vse tri klasične mehanske zapore diferencialov. Vsaj kot opcijo ga vgrajujejo v skorajda vse svoje modele.