DPF filter je pomemben sestavni del sodobnih avtomobilov z dizelskimi motorji. Njegova naloga je, da poskrbi za čistejše okolje. Prvi znaki, da nekaj ni v redu, se običajno pokažejo s prižigom lučke za okvaro motorja. Tudi, če avto cuka in enostavno ne deluje tako kot je takrat, ko je bil novejši, je lahko težava v DPF filtru, ki je zamašen zaradi neizgorelih saj, saj izpušni plini ne morejo skozi izpušni sistem.
Filter DPF (diesel particle filter) je obvezni del dizelskih motorjev v Evropi že od leta 2009 oziroma od uveljavitve euro 5 standarda naprej. Njegova naloga je, da med delovanjem motorja prestreza veliko večino zdravju škodljivih trdih delcev v izpuhu. Čeprav z mehaničnega stališča pomeni dodatno komplikacijo pri delovanju termičnega motorja, pa je njegova vloga zelo pomembna.
Pri portalu za transparentno prodajo in nakup rabljenih avtomobilov www.DoberAvto.si poudarjajo, da je v izogib visokim stroškom izrednih popravil zelo pomembno, da iščete avto z znano zgodovino servisiranja. Če je avto ustrezno redno vzdrževan, se namreč lahko težave z DPF filtrom preprečijo. To vključuje tako redno servisiranje kot tudi uporabo ustreznega motornega olja.
Na cesti je to videti tako, da ob okvari motor preklopi v zasilni program delovanja, ki ga občutimo kot zmanjšano moč pogonskega agregata. Zasičenost DPF filtra je javljena preko lučke za delovanje DPF filtra in vozniku javlja, da bo treba opraviti neprekinjeno vožnjo za spontano regeneracijo filtra – povedano preprosto, da se v filtru sežgejo saje oziroma trdi delci. Ko pa je ta meja zasičenosti presežena, je možna prisilna regeneracija le z uporabo ustreznega diagnostičnega orodja. Če tudi to ne gre, je potrebna menjava ali obnova.
Pred odpravo težav z DPF filtrom je zelo pomembno, da se odkrije morebiten vzrok za napako, zaradi katere DPF ne more opravljati svoje naloge, saj se bo sicer stanje zelo verjetno ponovilo, strošek pa tudi.
Zamašen DPF filter je le posledica, težava je drugje
Najpogostejši vzroki za okvaro, oziroma za zasičenje DPF filtra, so slab režim delovanja motorja. Kratke relacije, kjer se motor in izpušni sistem ne segrejeta na optimalno temperaturo ima vpliv na slabo delovanje. Sicer pa je predvsem težava v nepravilnem delovanju motorja. Tak primer je na primer puščanje tesnosti prisilnega polnjenja – oziroma okvare na delovanju turbo puhala. Prav tako se stanje poslabša, ko pride do težav na vbrizgu goriva in sistemu za nadzor delovanja motorja.
Ko pride do odpovedi ali zamašitve DPF filtra ga lahko očistimo. Nikakor z bencinom ali nafto!
Ko niti sprožena regeneracija filtra ni dovolj, pride v poštev obnova oziroma čiščenje s pomočjo kemičnih preparatov. Uporabljajo se lahko specialni spreji, emulzije ali aktivne pene. Za takšen postopek seveda potrebujemo orodje in znanje, potrebno je poskrbeti tudi za ustrezno odlaganje odpadnih snovi iz filtra. Zato tega ni mogoče delati na domačem dvorišču, temveč je treba prepustiti postopek strokovnjaku.
Težave z DPF filtrom so posledica slabega delovanja (lahko tudi vzdrževanja) motorja. Priporočljivo je, da se diagnosticira tudi težavo ali napako, ki je pripeljala do tega, da DPF filter nima več ustreznega pretoka in filtracije. Obnova, oziroma čiščenje potek s pomočjo kemičnih preparatov (spreji, razne emulzije, aktivne pene) za to seveda potrebujemo orodje in znanje – to ni nekaj kar delaš doma, ne nazadnje je treba poskrbeti tudi za ustrezno odlaganje odpadnih snovi iz filtra. Če je DPF poškodovan, je edina možnost menjava oziroma obnova. Nikakor pa se ne sme nalivati bencina v DPF filter in ga poskusiti očistiti nestrokovno.
Drago popravilo
Cene zamenjave DPF filtra za najbolj pogoste avtomobile so od 1000 do 2500 evrov. Če se lahko DPF filter popravi servis stane za okoli 150 evrov, sicer pa je vse odvisno od stanja in same izvedbe ali tipa vozila.
Juri Kočar, vodja servisne dejavnosti AMZS pojasnjuje: ''Odvisno je od izvedbe. DPF filtri so pri novejših vozilih nameščeni bližje motorja zaradi čimprejšnjega doseganja visokih temperatur, ki so zahtevane pri iskanju čim bolj čistih izpušnih plinov in so zato težje dostopni za servisiranje. Pri starejših vozilih so nameščeni bolj pri podvozju ali pod voznikom na sistemu celotnega izpušnega sistema in je s tem delo mehanikov nekoliko lažje.
Na vprašanje kaj lahko naredimo, da ne bi prišlo do težav z DPF filtrom Kočar pojasnjuje: ''Vsekakor je smiselno avto z dizelskim motorjem uporabljati na daljših relacijah ali vsaj motor dobro ogreti, sicer pa vsak proizvajalec jasno navaja, kako je najbolje uporabljati avto. Priporočam, da se tega čim bolj striktno držimo. Tako servisiranje kot uporaba v skladu z navodili proizvajalca je zagotovilo za dobro delovanje in optimalne stroške vzdrževanja brez interventnih posegov, ki so žal največkrat posledica neustreznega servisiranja in vzdrževanja ter uporabe vozla. Sistem vozniku sicer javi, da je avto v postopku regeneracije.''
Trditev, da redno servisiranje prepreči težave z DPF filtrom drži le delno! DPF filter izloča trdne delce iz izpušnih plinov, …
Mene astra tako jebe. Motor 1600CDTI, 100kW, avtomatik. Ko dam v D ali R avto začne trepetati, a samo pod …
Že preden sm kliknla na člank se mi je zdelo da je amzsžnj. In ja dragi novinar, tvoje kalcete so …