Primožu Rožniku v ciljni ravnini uspelo obraniti naslov Mehanik leta

Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015
Primož Rožnik bo lahko v svoji delavnici obesil že drugo priznanje za najboljšega Mehanika leta, ki smo ga na spletni strani Žurnal24 tudi letos organizirali skupaj s specializirano recijo Mehanik in voznik, s strokovno pomočjo in izvedbo tekmovanja pa so nam ponovno pomagali na Srednji poklicni in strokovni šoli Bežigrad – Ljubljana.
Oglej si celoten članek

Projekt, ki smo ga organizirali drugo leto zapored, smo letos še nadgradili, naloge so bile zahtevnejše, tekmovalcem pa smo reševanje teoretičnih in praktičnih nalog še zapletli s strogimi časovnimi omejitvami za reševanje.

Za uvrstitev med 10 finalistov so morali tekmovalci zbrati dovolj glasov bralcev spletne strani zurnal24.si. Letos ste oddali kar 11.413 glasov, za uvrstitev v finale je bilo treba zbrati 397 glasov. Zanimivo je, da je bila večina finalistov iz severno-vzhodnega dela Slovenije.

Priznanje bo obešeno v Horjulu

Že drugo leto zapored se z najboljšim mehanikom hvalijo v Horjulu, kjer ima svojo mehanično in vulkanizersko delavnico 43-letni Primož Rožnik, ki se že 22 let profesionalno preživlja z avtomehaniko. Opravlja splošna avtomehanična popravila vključno z vulkanizerstvom. Poseben poudarek daje diagnosticiranju kompleksnejših mehanskih in elektronskih napak. Za poklic ga je že v rani mladosti naudušil oče, ki ga je na finalni prireditvi na Srednji poklicni in strokovni šoli Bežigrad – Ljubljana, ki jo je sam obiskov, tudi podpiral.

Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015

Dvakratni zmagovalec po dveh tretjinah tekmovanja ni verjel v zmago. Tako kot večini je delal preglavice tester v laboratorijski učilnici, a to na koncu ni bilo usodno. "Da res je, ampak kljub kaki napaki je bilo dovolj, očitno se je na koncu vse tako zravnalo. Sem bil pa resnično vesel že, ko se je med razglašanjem rezultatov pokazalo, da sem med prvo trojico,“ je po zmagi povedal Rožnik in dodal, da naloge niso bile prezahtevne, vendar je bila zaradi časovne omejitve pri nalogah še dodatna raven pritiska.

Rožniku je prepobrat in končno zmago prinesla tretja naloga, ko so morali na slepo, na otip prepoznati sestavne dele vozila. Tudi to je ena izmed vrlin dobrega mehanika se strinja zmagovalec: "Prav gotovo. Brez teorije ni mogoče izvajati prakse, treba je vedeti, kako stvari delujejo, da je mogoče sploh najti napako."

Zmago je imel že "v žepu"

Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015 Do zadnje naloge je najbolje kazalo Leonu Cafniku, zaposlenemu v podjetju Avto Koletnik d.o.o. Cafnik je od zadnje, tretje naloge, pri kateri so morali tekmovalci zgolj na otip prepoznati pet delov vozila skritih v škatlah, vodil. Zbral je največ točk iz kombinacije teoretičnega dela, kjer so morali finalisti v 15 minutah odgovoriti na deset tehnično storkovnih vprašanj in diagnostičnega dela, oziroma raševanja napake in uporabe testerja na simulatorju delovanja Otto motorja.

"Da, ni bilo ravno lahko. Škoda, ker sem se malce zmotil ravno na koncu in napisal napačno ime enega od delov," je navedel za razlog, da se mu je prav zaradi tega izmuznil naslov.

Cafnik, ki je  specializiranim za prodajo in servis znamke Renault, Nissan in Subaru, je pri podjetju kot serviser zaposlen že 15 let. Na Strojni šoli v Mariboru je opravil šolo za avtomehanika. Za zanimanje za popravilo avtomobilov je kriv oče, ki se je z avtomehanično dejavnostjo ukvarjal 40 let. Eden izmed ciljev za prihodnost pa je tudi zmaga na izboru Mehanik leta: "Ker sem bil prvič na takšnem tekmovanju, verjamem, da bom drugo leto še boljši."

Foto: Saša Despot Mehanik leta 2015

Izkušnje so pomembne

Na najnižjo stopničko zmagovalnega odra je stopil eden najbolj izkušenih med tekmovalci, Tomaž Zver, zaposlen v podjetju Pomurski avtocenter v Murski Soboti, v katerem je vodja delavnice. Tekmovalec iz Rakičana je delovne izkušnje začel pridobivati že leta 1990, takoj po končani srednji šoli. Tretjega mesta je bil zelo vesel, saj je bila konkurenca močna. Čeprav je minilo že 20 let odkar je v izobraževalnem centru Renault pridobil naziv tehnični vodja servisa (koteh), pa teoretičnih stvari ni pozabil, praktičnih izkušenj pa mu ne manjka: "Teorijo je vedno treba obnavljat, pa tudi praksa prinese svoje.“

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.